Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

    Een reine glazen pot is goed. Die dekseltjes van potten met voedingswaren kunnen soms blijvend een geurtje vasthouden.
    Je kan in dat geval gewoon iets anders met elastiek gebruiken als deksel.

    Comment


      Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

      In ex-groente-potjes kan dat ook, al droogt de wiet wel iets sneller daarin omdat de deksel vaak niet meer goed afsluit.
      De potjes van pindakaas en chocopasta zijn fijn, omdat daar een goeie deksel op zit.
      Ook de emmertjes waar je yoghurt in koopt hebben goed afsluitende deksels.

      Pas wel op dat er geen geur meer in zit, anders ruikt je wiet straks naar "Die bonen van Hak".

      (2 berichten in de tijd dat ik er 1 tiep..
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

        uitwassen met soda en erna (ook de deksel) in de vaatwasser doen

        maar voor die 2 euro zou ik niet kutten en bij de blokker of de action een goede weckpot kopen
        sigpic
        LED there be light

        Comment


          Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

          Ik gebruik de glazen potten waar oploskoffie in zat.

          Comment


            Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

            Yo! flint maar hoe maak je die schoon dan en vrij van koffie geur.

            deel je truukje ff met de rest
            sigpic
            LED there be light

            Comment


              Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

              Gewoon en heet water met wat soda. En ach wiet met een vleugje koffie geur, een kniesoor die daar om geeft.

              Comment


                Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                Dus toch Soda!!!!!
                sigpic
                LED there be light

                Comment


                  Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                  Oorspronkelijk geplaatst door kanon View Post
                  uitwassen met soda en erna (ook de deksel) in de vaatwasser doen

                  maar voor die 2 euro zou ik niet kutten en bij de blokker of de action een goede weckpot kopen
                  Ik heb ook gewoon weckpotten gehaald bij o.a de blokker.
                  Die met een beugel.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                    Ik vind die beugel potten niet zo heel lekker aan die rubber ring blijft je THC kleven op den duur!

                    vandaar ik liever werk met de schroefdeksel weck potten , maar zo heeft ieder ze voor keur!

                    BTW waar is BIRD zit tie weer aan de CAKE (zo stil)
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment


                      Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                      Hahaha kanon@
                      Heb nog maar 1 plakje cake liggen
                      Word ondertussen wat oud word, dus eet ik die nu ook maar op
                      Juhmm mmm lekker
                      om nooit meer te vergeten

                      Tjirp@ welkom en dankjewel voor je advies-)

                      Luhoe@ ik vind dat groene beslag ook echt awesome

                      QnQ @ hahaha natuurlijk wil ik geen hak bonen geur door mijn wietje, dankjewel voor alle beschikbare opties even optenoemen.

                      En flint@
                      Beetje koffie is ook niet verkeerd door me wietje heen

                      Gps@ welkom hier

                      Nogmaals allemaal harstikke bedankt voor alle tips&tricks


                      Hier nog foto's van mijn framboos plant en bramenplant.
                      Helemaal rechs al bramen die erg zwaar worden, zo even vast binden. Die rijpe braam zonet maar al geplukt omdat die top zo zwaar werd

                      20160808_123745.jpg
                      20160808_123841.jpg

                      Zit daar ergens een slak die alles flink kaal eet, grrr the bastard.
                      Blijf zoeken in het donker en tijdens de regen

                      Kan jullie vertellen stiekuhm wat takjes heb gepakt van het lijntje en die al heb gerookt.
                      Ik vind de mazar goeie stonedheid geven, al konden ze naar mijn mening veel meer thc bevatten. Als je dan kijkt naar de shopwiet wat ik gewend ben.

                      Dus volgend jaar wil ik toch wat eerder en hogere dosering voeding gaan geven in natuurlijk veel grotere potten. Maar alles rustig aan
                      Hopelijk gewoon weer in het leentuintje.

                      Kan het eigenlijk veel kwaad dat ik me hippies niet heb schoongespoeld.
                      Had ze zegmaar 1 dag terug nog flink voeding gegeven voordat ze om gingen.

                      Greetz the bird

                      - - - Updated - - -

                      20160808_171323.jpg
                      20160808_171436.jpg
                      20160808_171555.jpg

                      Vandaag vond ik de wiet toch echt droog genoeg na 8 dagen te hebben gedroogd aan een lijntje

                      Ik heb me aardbeienjam pot in gebruik genomen tot ik een andere potje heb gekocht
                      Met soda en goed heet water schoon gemaakt en het potje was gelijk fris.

                      Beter dan zo'n bonen potje met dreft te hebben gebruikt wat rechts van het volle aardbeien potje staat, dat is die wiet van de hippie met meeldauw. Ruikt nog steeds niet naar wiet.
                      Kut maarja misschien word het nog wat over een paar weken.

                      Verder ben ik erg tevreden over me aangestampte pot wiet, is dat erg als ik het een beetje heb aangedrukt?

                      Nu ga ik lekker die bovenkant van die hoofdtop roken wat op het bordje ligt

                      Lekkere oogst want heb er toch al 10 stickies van gesnoept
                      Last edited by THEBIRD; 8 August 2016, 16:50.
                      Groene vingers

                      Comment


                        Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                        20160808_180510.jpg

                        Dat potje van de hippies met meeldauw maar de deksel weggenomen, ook schoongemaakt met soda en nu even verder curen met de folie met elastiek
                        Groene vingers

                        Comment


                          Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                          Kijk hoppa ! goed bezig Bird master

                          lees dit ff over drogen en curen.

                          Ik gok dat de goede smaak en geur nog wel komt als je het volgens de regels doet.
                          Vergeet ook niet dat de Mazars ook iets te vroeg zijn geoogst heh?


                          info:

                          Als de toppen eenmaal goed gedroogd zijn, is het tijd voor de volgende stap: uitharden. Hoewel je goed gedroogde cannabis op straat kunt vinden, is mooi uitgeharde cannabis een stuk lastiger. Het is een beetje een kunstvorm en het kan wat lastig zijn om onder de knie te krijgen, maar met een beetje oefening, is het echt een oppepper voor de algemene kwaliteit van de wiet. Uitharden geeft de toppen net dat beetje extra, wat voor de beste geuren en high zorgt.

                          Ten tweede geeft het uitharden van wiet een bepaalde controle over het exacte vocht niveau. Hoe droger de cannabis is, hoe sterker en eenvoudiger te branden. Maar ook, hoe droger het wordt, hoe brosser en smaakverlies ligt dan om de hoek. Een meester in het uitharden zal in staat zijn de exacte balans van vochtigheid te bepalen en weten wanneer het tijd is de top te verplaatsen van drogen naar uitharden, om het vervolgens tot het ideale punt te verwerken.
                          Er zijn diverse technieken die zichzelf mettertijd hebben bewezen. Met de volgende techniek worden vaak de beste resultaten behaald.
                          Het complete uithardings-proces kan 2 weken tot wel 2 jaar duren, maar de meeste toppen zullen goed uitgehard zijn na 2-3 maanden.
                          Allereerst zijn luchtdichte, glazen potten
                          Bewaar de potten op een koele, donkere plaats om te voorkomen dat licht THC afbreekt.


                          Als je voorbij twee weken komt, zonder ammoniak te ruiken, kan je waarschijnlijk gaan rekenen op een succes. De pot hoeft nu minder vaak te worden geopend, maar zorg ervoor dat je regelmatig controleert op schimmel.
                          Hoewel de voordelen van het uitharden al na 2 weken kunnen worden gezien, worden de beste resultaten pas na tenminste vier weken gehaald; maar het hele proces kan tot wel 2 jaar doorgaan! Sommige liefhebbers roken uitsluitend cannabis die tenminste een jaar is uitgehard.
                          Tips

                          Zoals genoemd is het uitharden een prachtige manier om vocht te beheren. Omdat het proces vrij moeilijk kan zijn, kan het zomaar voorkomen dat je cannabis te droog is naar je zin. In dit geval, zijn er een aantal manieren om je cannabis te "hydrateren."
                          Allereerst is het mogelijk om nieuwere cannabis aan de pot toe te voegen. Terwijl dit langzaam droogt, zal de extra vocht die aan de lucht in de pot wordt toegevoegd, de rest van de wiet evenwichtig uitbalanceren, waardoor meer vocht wordt toegevoegd om de geuren en smaken te herstellen.
                          Ook is het mogelijk om plakjes fruit toe te voegen, zoals sinaasappel, als de wiet te droog wordt. Dit werkt op dezelfde manier als de vorige methode, maar kan ook een heel eigen smaak toevoegen aan de wiet. Het is slim te experimenteren en te ontdekken wat het beste werkt voor jou!
                          Het proces van drogen, en met name uitharden, kan in het begin een uitdaging zijn, maar het is het wachten waard. Mettertijd, is het mogelijk om de kwaliteit van de wiet precies af te stellen. Goed uitgeharde wiet scheidt wiet op het niveau van kenners van de standaard; als je het eenmaal hebt gehad, wil je nooit meer anders.
                          sigpic
                          LED there be light

                          Comment


                            Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                            Vet een coole post kanon

                            Daar kan ik echt wat mee
                            Interresting
                            Ik zal volgend jaar hier zo veel tips weer kunnen terug vinden, echt super tof.
                            Natuurlijk komt er dan weer een topic

                            Vind zelf erg leuk zo'n kweekverslag
                            Groene vingers

                            Comment


                              Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                              Zo na een tijd niks te van me te laten horen wil ik nog wat kwijt.

                              Het potje wiet is heerlijk opgerookt
                              Echt van genoten, smaakte echt zoet

                              Verder zal ik volgend jaar ruim voor ik weer ga beginnen een nieuw kweekverslag maken.
                              Die ik hier even zal bespreken wat de plannen gaan worden
                              Ik zal het de komende tijd lekker druk krijgen.
                              School en werk dat weer gaat beginnen en wat gamen dat ik weer een beetje ben begonnen

                              Maar ik zal zeker sommige verslagen van jullie op me gemak eens bekijken hoe jullie het doen, dat vind ik toch zo relaxed en leuk om te zien

                              Tot later allemaal,
                              Greetz Bird
                              Groene vingers

                              Comment


                                Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                                Als je terug kijkt naar je Mazar kweek en dat ging soms niet van een leije dakje (steiger gebeuren en popo)

                                maar als je dan terug kijkt op je cake en je potjes moet je denk ik wel toegeven dat kweken een leuk iets is!
                                Ook je aardbei , framboos en Braam ding waanzinnig en ik zeg ook gelijk bij jouw naam zien alleen al , das een aanwinst voor het forum!

                                Je verslag heb ik met plezier gevolgd ondanks het soms donker was met popo en de meeldauw.

                                Ik gaat zo wie zo als je weer wat gaat doen me stoeltje neerzetten hier.

                                so please dont go
                                sigpic
                                LED there be light

                                Comment

                                Bezig...
                                X