Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

    Bird nee man je kan niet binnen 1 dag drogen en dan morgen al smoken (kan wel maar dan lijkt het net of je nat gras rookt kwa geur en smaak)

    Ook niet drogen in kranten op een kachel, hang de toppen op of neem een droognet wat je op kan hangen en laat ze minimaal 10 dagen drogen.
    Erna in een weckpot om te curen en die elke dag even een min of 10 open zetten zodat vocht verdampt.
    Als je dit een aantal weken en mooiste is een maand of twee kan opbrengen heb je erna een super eigen mooi en goed gedroogd wietje.
    Ik heb het geduld bij mijn lemon skunk (vorige kweek) ook zo gedaan en das echt zo lekker dat ik gelijk zei nooit meer coffeeshop zooi meer hier vanaf nu.

    kweken is geduld en erna ook weer geduld -> maar dat geduld betaald zich eigen terug in je eigen bio wietje waar de coffeeshop bij verbleekt.


    Anyhow zonde van je meeldauw


    Misschien een idee om een Tentje te kopen (desnoods 2de hands) en lekker binnen verder te gaan voortaan?
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

      Hahahaha oops

      Zonde want het is toch een redelijke hoeveelheid.

      Ik leer echt veel geduld te krijgen met jullie om me heen, weet ik dat weer voor de volgende keer
      Kan later natuurlijk alleen maar beter gaan met de tijd
      Mijn verontschuldigingen voor de groffe beginnersfouten.
      Want de kachel heeft immers wel 5 uur op 30 graden gestaan.
      Nonsense@
      Ben benieuwd met een potje pindakaas erbij hoe het met elkaar smaakt ipv mijn aardbeien


      Kanon@
      Is dat wel zo verstandig in een huurhuis met van vorige keer een waarschuwing van handhaving?
      Binnen lijkt met echt kicken, met een jaar of 10 maar een eigen huis kopen hahaha

      Verder waren die vorige 2 planten die niet goed waren ook gedroogd op de kachel en dat was net gras ja.
      En in de magnetron ging het nog sneller zelfs

      Moet dit spul nu nog op netten of kan ik het nu gewoon laten en maar gras taste roken?

      Thnx voor het advies medekwekers, volgende hippies zullen met meer geduld behandeld worden

      - - - Updated - - -

      Update
      Inmiddels 70 dagen oud
      20160725_143550.jpg
      20160725_143720.jpg
      20160725_143747.jpg
      20160725_143845.jpg
      20160725_143951.jpg

      Nog 3 hippies te gaan, zien er gezond uit.
      Wel hier en daar redelijk beschadiging in blad maar niks staat te nat en ik blijf lief tegen ze spreken
      Groene vingers

      Comment


        Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

        Wat je zegt met de handhavers zit wat in , maar let op : Als ze toen aan de duer hadden gestaan voor je klacht van steiger had je dit aan de deur kunnen uitpraten (zonder ze binnen te laten) omdat je dat niet hoeft te doen tenzijn er iemand met een huiszoekings bevel komt.
        nadeel buiten kweken vind ik zo wie zo de beesten als slakken en vliegen enz (als je me augrurken plant ziet hoe aangevreten die door div vliegend en kruipend tuig is (niet normaal)
        nog een nadeel is dat iedereen kan het zien(binnen ziet niemand iets kwa planten) en heb je dus ook geen last van verraders of rippers.
        Kijk ik snap dat er mensen zijn die niet anders kunnen kwa ouders enz en die dan niet binnen mogen of kunnen kweken.

        Oh ja ik woon ook HUUR, maar betaal netjes de stroom en de huur en geef verder kwa geluid geen overlast of verder.
        niemand die dus denkt die gast moet ik in de gaten houden (ja ga niet zo heel goed met me buren om maar dat ligt meer aan hun als aan mij) geloof me en dus vind ik het vervelende mensen en zeg ze gedag maar verder praat ik er nooit mee omdat ik niet van NSB gedrag van ze houd.

        nog een bijkomend voordeel binnen is dat je 3 rondes per jaar kan doen als je een beetje leuk plannen doet.

        ik zie alleen maar voordeel in binnen kweken en buiten alleen nadeel als ongedierte die alles aanvreet, schimmels , rippers en buren die het zien


        maar suc6 met de rest wat nog staat Bird ik hoop dat je een leuke oogst daarvan gaat hebben.

        wat het drogen betreft wat je nu heb liggen

        ophangen of anders in een droognet en ff 10 dagen laten gaan erna curen en jij rookt dan met kerst nog je eigen ganja master.
        sigpic
        LED there be light

        Comment


          Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

          Thnx voor al het advies kanon, erg handig.
          Ik blijf hier niet eeuwig wonen, is maar een klein huisje.
          Te klein voor een tentje.
          Al heb ik verschillende leuke micro projecten gevolgd.
          Dus eventueel in een nieuw huis dat ik mooi een 2e hands tentje kan gaan regelen.

          Is dit beter voor de wiet hoe dat nu verder in dat net ligt te drogen?
          Heb er ondertussen al een sticky van gefixed.
          Word wel erg high / stoned
          En smaak is erg zoet,al lijkt het naar knip afval te smaken.

          Nog even geduld en hopelijk gaat het met die andere 3 wel beter af
          20160725_192425.jpg
          Dit is er van over, best wel droog ( die folder is zeker 30 cm breed in de vouw richting )

          20160725_192954.jpg
          Groene vingers

          Comment


            Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

            Nog 2 redenen om niet op een krant te drogen. De lucht kan niet onder de toppen komen, wat weer kan resulteren in rot. Ook leg je de toppen op papier met daarop inkt. Nietecht lekker als dat in je toppen komt

            Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
            Terminate the hate and spread the positive

            Comment


              Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

              Zoals die het nu doet is vele malen beter voor drogen ipv op die krant en wat Space al zegt die drukinkt en zooi in kranten papier trekt je wiet in en das zonde man.

              Vele doen hun stash na drogen in een papieren zak voor een antal maanden maar das wel een zak van bruin papier die chloor vrij is.
              Ik ben zelf meer een van van weckpotten en als je die bij action koopt 1 ltr pot voor 1,49 kost echt niks daar.

              Dat je probeersel naar knipafval smaakte kan kloppen wiet moet drogen en het vocht moet eruit en dat is nu nog niet en barst nog van het vocht.
              Probeer het drogen niet te snel te doen want dit zal uitsluitend ten koste gaan van de kwaliteit !! wiet bevat zetmelen en die worden tijdens het drogen omgezet in suikers (lekker en zoet) ,Voor die tijd smaakt je wiet naar gras (chlorofielsmaak) en dus niet lekker. Dit proces van zoet worden van wiet blijft lange tijd doorgaan. Als je wiet goed bewaart zodat het niet uitdroogt dan zal je merken dat de werking beter wordt en het (nog) lekkerder smaakt.

              kweken is vooral geduld hebben en opbrengen
              sigpic
              LED there be light

              Comment


                Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                Mooie topjes. Ook mooi netje om te drogen. Wel jammer dat de schaar er zo vroeg in moest maar gelukkig heb je nog planten over
                Autoflowers 2016

                Comment


                  Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                  Ook leg je de toppen op papier met daarop inkt. Nietecht lekker als dat in je toppen komt
                  Heel lang geleden zaten er nog heel schadelijke stoffen in drukinkt. Heden tendagen is dat op sojabasis en volledig bio afbreekbaar. De drukkersziekte is als een tijdje geleden.

                  Comment


                    Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                    Thnx spacemountainer
                    En flint helpt dat gelijk weer de wereld uit
                    Alsnog thnx voor de tips mannen

                    Het netje is gewoon het beste, en volgende keer anders proberen de takken met toppen heel te houden en dan op te hangen in dat kastje met dat netje.

                    Kanon@
                    Nu wachten tot die topjes lekker zijn gedroogd in hun netje en daarna doe ik ze in een weckpot.

                    Leuke info over hoe het de smaak verbeterd

                    Verder ben ik vandaag nog even bij de hippies geweest en 1 hippie was helemaal onder gescheten door een bird.
                    Er zat een hier en daar al een vlek van een bird maar deze was echt groot over een paar bladeren heen.
                    Helemaal wit hahahaha
                    The war is on again

                    Gelukkig geen toppen onder gescheten.

                    Toen ik gisteren de hippies allemaal checkte zag ik bij 1 zo'n witte vlek het blad helemaal zacht en lichter van kleur verkleurd.
                    Hoop dat het niet teveel problemen geeft.
                    Groene vingers

                    Comment


                      Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                      Wist je dat plantjes reageren op vogelgefluit, niet zo van ow wat een mooie muziek, maar meer zo van jeuh bladvoeding.

                      een half uur voor de vogels fluiten gaan de planten al "klaarstaan"
                      Planten reageren op geluid van knagende rupsen

                      Planten reageren op het geluid van rupsen die aan hun bladeren knagen, zo blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek. Als kruisbloemen van het geslacht Arabidopsis worden geconfronteerd met geluidsopnames van knagende rupsen, maken de planten daarna meer mosterdolie aan.
                      Dat melden onderzoekers van de Universiteit van Missouri in het wetenschappelijk tijdschrift Oecologia.

                      Mosterdolie is giftig voor rupsen en beschermt de bladeren van de planten tegen de insecten.
                      Lasermicrofoon

                      De wetenschappers ontrafelden het bijzondere verdedigingsmechanisme van kruisbloemen door met een lasermicrofoon geluiden op te nemen van rupsen die aan planten knaagden. Deze vibraties werden vervolgens afgespeeld nabij enkele kruisbloemen die nog niet waren aangevreten.
                      Toen de onderzoekers vervolgens rupsen loslieten op deze planten maakten de planten verrassend veel van de beschermende stof mosterdolie aan in hun bladeren. Het was alsof ze waren voorbereid op de komst van de insecten.
                      Planten die van tevoren waren blootgesteld aan stilte, of aan andere geluiden, vertoonden geen versterkte afweerreactie op de rupsen.
                      Wind

                      De wetenschappers vermoeden dat meer plantensoorten gevoelig zijn voor het geluid van knagende rupsen.
                      "Planten hebben veel manieren om aanvallen van insecten te detecteren", verklaart hoofdonderzoeker Rex Cocroft op nieuwssite ScienceDaily. "Maar de vibraties van rupsen die zich voeden zijn waarschijnlijk het snelst te detecteren voor de delen van de plant die de afweer kunnen verhogen."

                      De kruisbloemen reageerden specifiek op het geluid van rupsen en niet op vergelijkbare vibraties. "Planten die werden blootgesteld aan bijvoorbeeld de ruisende vibraties van de wind, of insectengeluiden maakten niet meer afweerstoffen aan", aldus Cocroft.

                      "Dit onderzoek laat zien dat de reacties van planten op hun omgeving veel weg hebben van dierlijke reacties", vindt onderzoekster Heidi Appel.
                      Bron
                      Last edited by FlintStoned; 27 July 2016, 20:02.

                      Comment


                        Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                        HAHAHAHA Flint
                        You make my day
                        Groene vingers

                        Comment


                          Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                          Dit begint er ondertussen lekker uit te zien
                          20160727_185120.jpg
                          Groene vingers

                          Comment


                            Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                            Ik zie frambozen? toch?
                            sigpic
                            LED there be light

                            Comment


                              Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                              Frambozen, bramen en die andere is vruchten onbekend, want het hoorde 2x frambozen te zijn maar dat is het dus niet.
                              Groene vingers

                              Comment


                                Re: Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

                                Super tof ik ga volgend jaar ook is Frambozen proberen.

                                BTW je Aardbeien? hoe gaan die?


                                ANYHOW GOED BEZIG BIRD MASTER
                                sigpic
                                LED there be light

                                Comment

                                Bezig...
                                X