Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek Cassy6 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Drugs against war...

    >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

    Comment


      #17
      Re: Buitenkweek Cassy6 2016

      In Engeland schijnt de zon ook nooit en toch groeien er planten. Ik zou ze achter het raam zetten, wellicht in combinatie met een lamp, maar opzich is dat niet nodig. Voor het ontkiemen is warmte sowieso belangrijker dan licht. Zodra ze boven de grond komen, lekker in de kweekbak houden met de kap erop, bij het raam, en alles komt goud.
      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

      Comment


        #18
        Re: Buitenkweek Cassy6 2016

        Bij het raam?!? Nee.. buiten...

        Comment


          #19
          Re: Buitenkweek Cassy6 2016

          Dank voor het meedenken...
          Kweekbak staat nu al voor het raam en na de geboorte zie ik wel weer verder.
          Heb me trouwens 2 dagen vergist; het is morgen pas de 6e dag.
          Wellicht blijven ze nog wel lekker "onder de wol" totdat er wat meer zon is.
          Moet eens leren me tevoren niet zo druk te maken en gewoon rustig afwachten, met de dag leven
          Drugs against war...

          >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

          Comment


            #20
            Re: Buitenkweek Cassy6 2016

            Namaste Cassy, afwachten is een kunst inderdaad, ik kan het nog steeds niet :p
            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

            Comment


              #21
              Kwalitatief Uitermate Teleurstellendesateprikkers.jpg
              Drugs against war...

              >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

              Comment


                #22
                Re: Buitenkweek Cassy6 2016

                Kunnen die ondanks het mindere weer niet beter naar buiten? Koud is t zeker niet buiten en ook zonder zo'n is t buiten beter dan achter de vensterbank.

                Comment


                  #23
                  Re: Buitenkweek Cassy6 2016

                  Bedankt voor je reactie, Bobbie!

                  Tja, buiten is op zich beter idd, maar momenteel nog geen optie. Regelmatig heftige buien hier en dat schijnt tot het weekend zo te blijven.
                  Er is sinds gisteren pas 1 plantje boven, dus dan is de temperatuur toch nog wel wat laag voor de overige zaadjes om verder te ontkiemen lijkt me.
                  Komend weekend wordt beter weer verwacht. Ik ga er vanuit dat alle meiden dan de kopjes boven het maaiveld hebben uitgestoken en dan gaan ze zeker zo vaak mogelijk naar buiten!
                  Drugs against war...

                  >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

                  Comment


                    #24
                    Re: Buitenkweek Cassy6 2016

                    Akkoord! Voor ontkiemen is t inderdaad prima achter t raam. Van 't weekend idd geen stortbuien meer, mijn bloeiende northern lights houden er ook niet zo van

                    Comment


                      #25
                      Re: Buitenkweek Cassy6 2016

                      Van de tweede kweek is er maar 1 zaadje van de 5 ontkiemd .
                      Als compensatie wel een tegoedbon gehad van de leverancier maar het is nu toch te laat in het seizoen om nog 4 zaadjes te bestellen en ontkiemen.
                      Ik houd het maar bij 1 plant, heb haar "Hope" gedoopt en gelijk in een grote kuip gezet in de hoop dat ze dan lekker groot kan groeien.

                      hope1.jpg

                      Inmiddels zijn de topjes van de eerste oogst ook droog.

                      topjes1.jpg

                      Ik heb ze gewogen: in totaal 95 gram.
                      Verdeeld over 5 planten is dat dus gemiddeld 19 gram per plant.
                      Wat minder dan vorig jaar maar dat is logisch: te vroeg moeten oogsten omdat ze toch niet veel verder leken te groeien en ik bang was voor toprot ivm het slechte weer.

                      Heb de topjes nu in bruine papieren zakken gedaan om ze verder te laten "rijpen" maar kon het niet laten om alvast een joint te proberen.
                      Ik verwachtte er niet zo veel van omdat de trichomen nog maar net milky waren maar manmanman wat een kwaliteit zeg! Ver bovenverwachting!!
                      Voor mij is het dit jaar het eerst dat ik me heb verdiept in het verschil tussen "stoned" en "high". Dat is me nu gelijk wel duidelijk geworden.
                      Eerst dacht ik niet veel te voelen maar het kwam langzaam op en na een kwartiertje zat ik skyhigh! Heerlijk!!

                      Ik verwachtte eigenlijk dat "high" (milky trichomen) gewoon veel milder/zwakker was dat "stoned" (ca. 50/50 amber trichomen) maar ik vond het minstens net zo heftig, alleen heel anders.
                      Als ik flink stoned ben van shopwiet, hang ik meestal voor de tv en vraag m'n vrouw om de afstandbediening aan te reiken omdat ik te lam ben om die 80 cm naar de tafel te overbruggen .
                      Maar dit eerste jointje eigen "milky" wiet was net zo heftig (zij het niet heftiger!), alleen steeg het naar mn hoofd ipv naar mn benen/armen.
                      Ik werd energiek, creatief, luls, niet normaal! Ik vond het heerlijk en veel beter dan het zoutzakstoned wat ik gewend ben!

                      Bovenverwachting dus!
                      Ik denk er zelfs over om de huidige plant ("Hope") tzt ook weer in het milky stadium te oogsten want ik lust wel pap van dit soort wiet!
                      Hoewel het natuurlijk ook wel interessant is om te experimenteren en straks 50/50 amber te oogsten, om het verschil te testen.
                      Wat het het experiment 1x of 2x per jaar betreft, denk ik dat ik volgend jaar gewoon voor 1x ga want het levert toch wel veel stress en gedoe op om zo vroeg (1 april) te beginnen en het is ook nog maar de vraag of ik deze 2e kweek niet te laat ben begonnen. Nja... ze heet niet voor niets "Hope" .
                      Eea is natuurlijk ook afhankelijk van het weer, wat tot nu toe ook niet echt meezat.
                      Wat de kwaliteit/kwantiteit betreft, valt het me toch niet echt tegen. De kwantiteit is wel wat minder dan vorig jaar maar de kwaliteit vind ik helemaal geweldig!

                      Wel besloten om deze keer niet meer zo gestressed te doen met Hope en wat meer vertrouwen/geduld te hebben.
                      Ik ga niet meer lopen slepen van binnen naar buiten omdat het te veel regent, waait, etc. Wordt trouwens ook een beetje lastig want die kuip is nu bijna niet meer te tillen na de hoosbuien van de afgelopen dagen.
                      Ik laat ze lekker staan waar ze staat, als het droger wordt wat bijvoeden en verder laat ik het lekker aan moedertje natuur over en hope ik er het beste van...
                      Drugs against war...

                      >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

                      Comment


                        #26
                        Re: Buitenkweek Cassy6 2016

                        Netjes Cassy6

                        Hoop dat die hope flink gaat worden
                        Leuk lezen hier, Wu Wei
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          #27
                          Re: Buitenkweek Cassy6 2016

                          Thanks Grayvol! Ik volg jouw vrolijke verslag ook!
                          Vandaag wilde ik mijn ontkiemCasje opruimen maar tot mijn grote verbazing was er toch nog een kindje geboren (na ruim 2,5 weken!).
                          Ik heb ze "Tao" gedoopt omdat ik in dat boek ook iets had gelezen over "wat je loslaat komt naar je toe" en dat is hier duidelijk het geval; ruim een week niet meer naar omgekeken!

                          Verder maar afwachten wat het wordt want misschien is het wel een zwak zaadje.
                          Maargoed, mijn vader had ook zwak zaad en ik ben toch ook volop gaan bloeien met m'n 7 kleinkinderen

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          1466854628116-179668770.jpg
                          Drugs against war...

                          >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

                          Comment


                            #28
                            Re: Buitenkweek Cassy6 2016

                            zwak zaad

                            Wat je loslaat komt naar je toe, klink gvd goed
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                              #29
                              Re: Buitenkweek Cassy6 2016

                              Je zei is nu Telaat in seizoen om nu nog te zaaien .... Het is nu juist de tijd om te zaaien dus het kan nog steeds hoor
                              Suc6
                              God was never on your side..

                              Comment


                                #30
                                Re: Buitenkweek Cassy6 2016

                                Thanks Belladonna.

                                Ja op zich nog wel op tijd in het seizoen maar in mijn tuintje neemt het aantal zon-uren na augustus alweer flink af.
                                De eerste kweek groeide ook al zo langzaam.
                                Bovendien ben ik ook een beetje van geel/bruin zaad verschoven naar zwart zaad . M'n tegoedbon bewaar ik liever tot volgend jaar.
                                Dit jaar eens kijken hoe zo'n 'late kweek' het doet met Hope en dr kleine zusje Tao. Leerjaartje waardoor ik volgend jaar beter weet wat wel en niet mogelijk is in mijn tuintje.
                                Drugs against war...

                                >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

                                Comment

                                Bezig...
                                X