Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek Cassy6 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Buitenkweek Cassy6 2016

    Hoe is het met Tao, leeft ze nog ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #32
      Re: Buitenkweek Cassy6 2016

      Hey QnQ!
      In tegenstelling tot haar grotere zus Hope, heeft Tao een verdomd moeilijke jeugd met volop trauma's.
      Ca. 2 weken terug werd ze 's nachts behoorlijk gepest door ???? (in ieder geval iets met tanden ).
      "Het" had ook op Hope zitten kauwen, maar die kon inmiddels wel een stootje hebben. Echter, de toch al kleine Tao werd hierdoor zo'n beetje gehalveerd!
      Inmiddels is het zo'n 2 weken later in is ze tegen alle verwachtingen in toch weer een beetje aan het groeien, maar ze blijft ver achter bij haar (veel) grotere zus.
      Mijn hoop is dus op Hope gevestigd...

      HopeTao1.jpg Tao1.jpg
      Drugs against war...

      >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

      Comment


        #33
        Re: Buitenkweek Cassy6 2016

        Mooi dat ze nog leven.
        Gelukkig heeft de kleine nog blad over, het bladoppervlak bepaalt voor een groot deel de ontwikkeling van de plant.
        Die zal dus in ieder geval wat langzamer op gang komen, maar met een paar dagen mooi weer en af en toe een goeie regenbui komt dat wel goed.
        Misschien wat extra anti-slakken maatregelen nemen ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #34
          Re: Buitenkweek Cassy6 2016


          Groeiachterstand; euthanasie of nie?



          Dilemmaatje mbt Tao...
          Eerst even samenvatting van de voorgeschiedenis:

          Eerste week van juni 5 zaadjes laten ontkiemen (fem. Amnesia Haze autoflower).
          De eerste kwam pas na een dag of 10 op, de tweede zelfs een week later. De overige zaadjes zijn niet ontkiemd.
          De eerste heb ik "Hope" gedoopt, de tweede "Tao" en heb de dames buiten in potten gezet.

          Hope groeide prachtig maar Tao zag er meteen al een beetje gehandicapt/misvormt uit en groeide veel langzamer. Bovendien werden beide meisjes in de babytijd geteisterd door iets met tanden (ben er nooit achter gekomen wat).
          Voor Hope was dat niet zo'n probleem maar de kleine Tao werd hierdoor zowat gehalveerd.

          Inmiddels zijn we weer een paar weken verder: Hope is keihard gegroeid (nu 60 cm) terwijl Tao nog maar 9 cm is. En dat met maar ca. 1 week leeftijdverschil!
          Beide meiden hebben exact dezelfde opvoeding gehad: (bio)aarde, aanvankelijk alleen combi regen/kraanwater en later beetje bijgevoed met Plagron terragrow + powerroots.

          Wat denken jullie over kleine Tao? Zou dat nog wat kunnen worden of toch maar euthanaseren...?

          euthanasie1.jpg euthanasie2.jpg euthanasie3.jpg
          Drugs against war...

          >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

          Comment


            #35
            Re: Buitenkweek Cassy6 2016

            Als Tao niet in de weg staat zou ik hem laten staan, de vervormingen zeggen niet zoveel, de nieuwste blaadjes zien er al prima uit. Niet te veel water geven, geen voeding geven, gewoon lekker laten gaan. Als een cannabis plant eenmaal de geest krijgt, is er geen houden aan.
            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

            Comment


              #36
              Re: Buitenkweek Cassy6 2016

              Thanks voor de reactie, Dkuttekop. En QnQ ook, die al eerder een voorstander was van lekker laten leven.
              Ik twijfelde een beetje omdat ze er zo raar uitziet en - zelfs na een week volop zon - nauwelijks groeit.
              Maar ze is weer van euthanasie gered door JD! 😆
              Zal haar naam in ere houden door de Tao-leer waar ze naar vernoemd is: "handelen door niet te handelen"; stoppen met bijvoeding, weinig water en lekker leven en laten leven.
              Zal niet meer zeuren/twijfelen; just let it be...

              @ QnQ: slakken... tja, zou kunnen maar ik zag geen slijmsporen oid.
              Anyway: de mysterieuze belagers zijn waarschijnlijk vertrokken, geen nieuwe knabbelhapjes gezien.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
              Drugs against war...

              >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

              Comment


                #37
                Re: Buitenkweek Cassy6 2016

                Haha heel goed, een beetje Tao in je leven kan zeker geen kwaad We gaan het meemaken hoe ze het gaat doen, iets om naar uit te kijken!
                Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                Comment


                  #38
                  Re: Buitenkweek Cassy6 2016

                  Mini en Maxi

                  Okay dan, maar weer eens een updeetje zo vlak voor de oogsttijd...

                  Blijft een dubieus duo, Tao en Hope; Mini en Maxi.
                  Hope is nu 1.50 mtr en volop in de bloei, terwijl Tao nog geen 15 cm boven de grond uitsteekt. En de zussen schelen maar een dikke week in leeftijd!

                  minimaxi1.jpg minimaxi2.jpg minimaxi4.jpg

                  Hope is blij aan het bloeien.
                  Al een week of 2 volop milkey trichomen, vorige week gingen de eerste grote bladeren verdorren en vandaag werden de eerste amber trichomen een beetje zichtbaar.
                  Denk nog een paar dagen (?) en dan gaat de schaar erin.

                  bud_hope1.jpg

                  Terwijl het voor Hope d'r bioklok al dik herfst is, is Tao nog steeds heeeeel langzaam aan het groeien.
                  Vandaag dacht ik een soort mini-voorbloei te zien. Voelt als een soort van zwanger meisje van 12...

                  tao1.jpg tao2.jpg
                  Drugs against war...

                  >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

                  Comment

                  Bezig...
                  X