Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout (2016)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Stemma doet stout (2016)

    Dan vraag ik me toch af waar de grens van veel ligt?

    Er zijn soortjes met 30% thc dus de max voor cbd soortjes ligt op max 30% cbd?
    Of max 15thc en 15 cbd?

    Even grof geschat natuurlijk. Met juist veredelen zal er binnen enkel jaren vast wel een Strait verschijnen met booming waardes... Net zoals dat al decennia gebeurt

    Comment


      Re: Stemma doet stout (2016)

      tof die cyclus nog eens te zien
      zo zijn er meer cyclussen die een rol spelen bij de uiteindelijk verhouding van secundaire metabolieten

      keep them informed Flintstoned


      die stengel, tsja, kweenie wak moe zegge mer ie leeft nog
      kzen zelf nu wel benieft hoe lank duurt
      mercikes

      nog even te gaan, tis wel flink afgekoeld de laaste tijd, vorst al aan de grond gespot,
      wat een jaar!
      eerst novemberweer (rond de tien twaalf graad, was het nu snachts of overdag) en dan paar warme dagen begin juli,
      wat hoop en dan eind augustus begin september wat zomer voor paar weken en dicht de gordijnen weer
      serieuze klimaatswijziging in aantocht!!
      spijtige vooruitzichten en wat doen we eraan, 't kantelmometn is toch bereikt dus we doen gewoon lekker verder, volgend jaar maar weer een andere , nieuwe grondstofjager en egomobiel kopen, dat ijzeren blik op wielen
      en met beter technologie en blablabla....
      nog wel positief dat we op een nadere planeet een vrije wereld kunnen starten
      spijtig dat de meerderheid blind blijft en de oorlogszuchtige hun zin hier geven
      moest ff kwijt Stemma, mea culpa

      je weet dat ik niet graag telefonisch contact heb met wietgerelateerde zaken dus ik steek morgen even mijn licht op

      benieuwd hoe subcool's offspring het hier gaat doen in de kou
      kleuren doet ie er nog niet van

      keep it up

      happy bloomings

      Comment


        Re: Stemma doet stout (2016)

        @Flint, super bedankt !
        @B2N, ik hoor het wel over het testen op %, ik begrijp het wel dat je dit liever niet over de telefoon vraagt. 1 Subcool Hurkle, CBD Bomb en 1 Toxic Berry hebben een zweem van paars gekregen.
        @ikhebeennaam, Charlotte's web zou 20% CBD bevatten en Avidekel 16% CBD, er staat een linkje eerder in dit topic naar diverse CBD soorten.

        12 oktober (met de info van gisteren )

        Ik heb als eerste antwoord gehad van Bomb seeds voor de CBD Bomb, zij gaven mij netjes binnen 24 uur het volgende antwoord.


        Hello,


        You will know that it is at the peak of its CBD percentage when the tricomes are 20/60/20 clear/cloudy/amber.

        Thank You


        Dan
        Bomb Seeds
        Hier hou ik mij dus maar aan vast, klopt ook met het verhaal van Flint. Ben benieuwd of andere breeders er voor hun strains nog vanaf wijken.


        Het wordt kouder maar , helaas, nog weinig verkleuringen hier te zien. Behalve de verkleuringenn dan die ik niet wil zien

        Hurkle
        P1070979-1.jpg

        CBD Bomb
        P1070977-1.jpg

        Toxic Berry
        P1070972-1.jpgP1070971-1.jpg
        En weer wat rot, dus hup
        P1070974-1.jpg
        Ik had de TB 2 gesnoeid als een normale tuinplant ipv alleen de hoofdstam te toppen
        en het resultaat is er naar, veel rot...., niet meer doen dus.
        P1070989-1.jpgP1070998-1.jpg
        Tijdens het knippen kwam ik op een top 2 lichtere plekjes tegen. Op de foto met flits komt het "witter" over dan dat ik het zag.
        Ik dacht dus ook helemaal niet aan meeldauw maar aan een dubbelbloei of zoiets
        P1070990-1.jpgP1070996-1.jpg
        Toen de plant al hing, zag ik onder de microscoop de kenmerkende "spuitsneeuwstructuur"
        het kleinste lichtere plekje had ik dus laten zitten en ik heb besloten om dit maar te laten zitten
        en straks bij oogst de hele plant met een zaklamp te inspecteren op "spuitsneeuw"
        zodat ik ook weet hoe een "onopgemerkte" meeldauw na oogst verloopt.
        Kost mij in het ergste geval de opbrengst, zoveel zal dat ook niet zijn gezien er ook nog wat verdachte rot plekjes zijn weggeknipt
        20161011-211644WCP-1.jpg20161011-212047WCP-1.jpg
        Zie onder, en een microshot van spoordragers en sporen. (ik ga echt op zoek naar een betaalbare autofocus micro )
        P1080001-1.jpg20161011-213042WCP-1.jpg

        En de Royal Medic's dikken ook op hun nieuwe plekje lekker aan.
        P1070983-1.jpgP1070988-1.jpg

        Tot de volgende update
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          Re: Stemma doet stout (2016)

          deze heb ik, opnieuw moeten installereen na half jaar, doet het nog voor de rest
          heeft eigenlijk maar drie standen x20,x60,x200 ook al beweert ie tot 500x te gaan
          is zelf te controleren met bijgeleverde focussheet of hoe dat ding moge heten
          software past zich erg goed aan aan lichtniveau, wel maar 2.0 Mpix

          we hebben voor trichs voldoende aan 60x

          Comment


            Re: Stemma doet stout (2016)

            Volgende keer als je op t randje van lachkick balanceert, hup de tuin in, naar die spinnen toe. Als afsluiting van de exposure therapie. Even samen flink lol hebben
            Say what, Spider, you scared?! huh?
            Gangster Stemma

            Thanks voor de online shopping info! Ga hier ook eens een kijkje nemen als ik geld wil uitgeven aan dergelijke.

            Noord-Holland, provincie van mijn geboorte. Kennemerland en de duinen. Boudewijn de Groot fan hier.

            Houdt je ons op de hoogte omtrent je bevindingen als je gaat koken met wiet en alcohol/dexso gas? Heb je hier al een topic over misschien?

            Pas op, ik sluit me aan bij B2N, slecht weer op komst. Kou, regen en vorst. Ik ga morgen, uiterlijk eind deze week de zaag erin zetten.

            Hoe doe je dat als je gaat bepalen hoeveel trichomen amber/milky/clear zijn? Ga je dan tellen en dat maal tien per mm ofzo? Met mijn plant, bijvoorbeeld, is dat toch onmogelijk of neem je dan meerdere monsters op verschillende hoogten? Hoeveel werk is dat?

            Goed gespot die meeldauw, ik zou daar mogelijk overheen kijken. Weer wat geleerd!

            Ook voor jouw succes met het einde van de bloei.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              Re: Stemma doet stout (2016)

              Boordevol fijne info Stemma!
              Super!
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                Re: Stemma doet stout (2016)

                @B2N, ik zoek eigenlijk iets met een autofocus, maar met vaste vergroting zal instellen beter gaan denk ik.
                @Ongeldig, Ik schat de trichomen op het oog en check op verschillende plaatsen in de plant. (heldere glans, witte glans, gouden glans). Als ik het niet zeker weet pluk ik een klein topje eraf vaal 1 bovenin en 1 van de onderkant.
                Je moet er wel op letten dat bij dubbelbloei je tegen clear trichomen aankijkt terwijl binnen in de trichomen al bruin/ zwart kunnen zijn.

                13-10

                En een reactie van CBD crew binnen over het beste oogmoment van de CBD therapy. Een vriendelijk antwoord maar niet echt wat ik had verwacht, lijkt meer op een disclaimer
                (Had een linkje gestuurd naar een foto in dit topic.)


                Hi

                Thank you for growing our strains, i could not see the picture, feel free to send me a photo directly here.
                A minimum flower time on CBD Therapy would be about 8 weeks, when about 70% of the hairs is red she should be ready to harvest.

                It is so that we realized that CBD Therapy is not 100% stabilized. which means that the percentage of THC might be higher that 1% THC , but we see that it is CBD dominant, about 50% of the seeds will be closer to 2:1 - 5:1 CBD:THC and the other 50% will be closer to 20:1 CBD:THC so keep that in mind when you try them.

                hope this helped you out a bit and if you have any questions do not hesitate to ask
                With love
                Elisabeth and Line
                CBD Crew
                Jammer dat ze dit niet bij de verkoop vermelden, maar ik had het natuurlijk zelf ook kunnen bedenken.
                Ging met de Cannatonic ook zo.

                Ik moet nu dus naar de haren (pistels) kijken, nog nooit gedaan dus.
                We gaan dus maar uit van 2e week November, tenzij rot of meeldauw eerdere oogst noodzaakt.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Re: Stemma doet stout (2016)

                  Ik moet nu dus naar de haren (pistels) kijken, nog nooit gedaan dus.
                  We gaan dus maar uit van 2e week November, tenzij rot of meeldauw eerdere oogst noodzaakt.
                  NEEN!

                  Vergeet nu eens het verbruinen van pistels (haren) als indicator van rijpheid. Zoals zo vaak al verteld zijn er vele oorzaken waardoor pistels eerder verbruinen dan dat de hars rijp is. Een goede rijpheids indicator is de pistelkleur dus zeker niet, ook niet voor rijk aan CBD strains.


                  De voorproducten van THC en CBD worden aan het oppervlakte van de schijfcellen in de trichoom afgeschijden. Zolang ze daar als een slijmlaagje zitten is de harsbol clear. Op het moment dat de hars "rijp" is zullen de THC en ook de CBD en eventuele CBN moleculen van de schijfcel richting de bolwand gaan en daar aanhechten. Op dat moment zie je de omslag van clear naar milkey. Pas dan zijn de voorproducten ook daadwerkelijk omgezet naar THCa of CBDa.

                  Je kijkt dus ook bij CBD rijke strains gewoon naar de trichoomharsbollen en niet naar de stampers. Een stamper heeft als functie het vangen van stuifmeel en heeft verder helemaal niks met de aanmaak van cannabedoiden te maken. Om dit orgaan dan te gaan nemen als indicator is natuurlijk erg dom.

                  Wat leesvoer.
                  Last edited by FlintStoned; 13 October 2016, 16:58.

                  Comment


                    Re: Stemma doet stout (2016)

                    Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld Flint, had niet verwacht deze reactie van CBD Crew te krijgen....
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      Re: Stemma doet stout (2016)



                      Tja, ghehe. Dan was het overbodig om het maar nogmaals te herhalen. Misschien dat de overige harenkijkerds iets aan de post hebben he.

                      Comment


                        Re: Stemma doet stout (2016)

                        Ik ben wel van plan om je reaktie naar Elisabeth and line te sturen
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          Re: Stemma doet stout (2016)

                          Hahaha, stukje komedie hierboven. Zelfs ik als beginnend kweker vind dat een vreemd advies van die CBD Crew (bad publicity). Daar zouden ze toch beter moeten weten, blijkbaar niet.
                          Ik had de post al eerder gelezen. Denk blijf even stil. Benieuwd hoe hierop gereageerd gaat worden.
                          Ik dacht overigens ook dat je het serieus meende, en vanaf nu pistels ging kijken
                          Zelfs ik weet dat die haren ook door vocht e.d. verkleuren. Is het misschien anders voor binnenplanten?
                          Hier zijn van de toppen die natregenen alle pistels bruin.
                          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                          Comment


                            Re: Stemma doet stout (2016)

                            Het was toch maar een vraag uit nieuwsgierigheid.....bedankt voor de info allemaal.
                            Leerzaam topic Stemma[emoji6]

                            Comment


                              Re: Stemma doet stout (2016)

                              Je kan een rosse pruik in je plant hangen en een foto zenden .

                              Comment


                                Re: Stemma doet stout (2016)

                                Is het misschien anders voor binnenplanten?
                                Neehoor ook binnenplanten beoordeel je op de harsbolkleur en niet op de pistels. Zodra je plantje binnen een kalkopname probleem heeft verbruinen pistels ook binnen snel. Daarnaast zijn er nog een boel andere oorzaken voor vroeg verbruinen van een pistel. Bijvoorbeeld van het zweet op je vingertoppen dus blijf van je toppen af en beoordeel de rijpheid op trichomen.

                                Ik ben wel van plan om je reaktie naar Elisabeth and line te sturen
                                Zeker doen!

                                Comment

                                Bezig...
                                X