Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

    Beste QnQ,

    Bedankt! hier heb ik echt iets aan!
    Ik probeer zoveel mogelijk zelf op te zoeken, alleen sommige dingen kunnen je gewoon beter uitgelegd worden door een ervaren kweker.
    Binnenkort plaats ik wel weer wat nieuwe foto's.

    Grtz
    Builder, Buyer, Bietser

    Comment


      #17
      Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

      Het feit dat je zegt dat planten geen haren hebben vind ik een beetje raar, iedereen snapt volgens mij wel waar ik het over heb, namelijk: de stampers van de bloem.
      Waarom het haren noemen als iedereen snapt dat het de stamperzijn? Ik denk dat vele helemaal niet door hebben dat die "haren" dus gewoon de stampers zijn.

      Zelf vind ik het niet meer als normaal dat wanneer je aan een hobby begint, je dan eerst start met de basis je een beetje eigen te maken. In de biologielessen heeft het merendeel ooit eens geleerd wat stampers en meeldraden zijn en hoe de bloemetjes en bijtjes het doen maar dat schijnen de meeste vergeten te hebben.

      We zijn idd allemaal eens begonnen zonder ervaring maar kennis kan je je eigen maken alvoor je begint.

      Je moet het gezeur over "planten hebben geen haren" ook een beetje zien als aanzetten to,t de juiste benamingen gebruiken, om de eenduidigheid wat te bevorderen.

      Heel sec genomen is wat wij een trichoom noemen ook foutief. Trichoom is een verzamelnaam van alles wat uitgroeit uit de epidermis (opperhuid). Zoon trichoom noemt men dan vaak een planthaar. Dus planten hebben wel degelijk haren gehehehe. https://www.wikiwand.com/nl/Haar_(plant)

      De trichomen die wij hier bedoelen zijn glandular trichooms. (harsafscheidende stupachtige structuren uit de opperhuid dus)
      Enkel de kleur van de trichoom kan je vertellen hoever de cannbedoiden producten zijn. Dus daarom roepen we hier kijk nu niet daar de kleur van de stampers (pistels) maar bekijk de trichomen op de calyxen (vruchtbegindsel) en op het topblad.

      Ook het zweet van je handen doet een pistel snel verbruinen. Als test knijp je maar eens een paar keer in 1 topje en die ernaast kom je niet aan. De volgende dag zal die waar je in geknepen hebt bruine pistels hebben en de andere niet.

      Comment


        #18
        Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

        Beste FlintStoned en QnQ,

        Ik snap achteraf ook niet echt meer waar ik me druk om maakte....
        Jullie hebben beide een punt, want wanneer iedereen de juiste benamingen zou gebruiken zou het forum een stuk duidelijker worden!

        Ik heb voordat ik aan deze hobby ben begonnen zelf al zoveel mogelijk dingen uitgezocht, (vorig jaar kweekte ik ook alleen was ik niet lid van het forum), het is dus niet zo dat ik geen idee heb waar ik over praat.

        (Ik snap achteraf dat het goed bedoeld was van QnQ!)

        uiteindelijk zit ik op dit forum om dingen te leren en zoals bij elke studie of leerproces, hoort bij het leren ook de juiste benamingen kennen.



        Groeten,

        Dew
        Builder, Buyer, Bietser

        Comment


          #19
          Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

          Hier een paar foto's die ik vandaag gemaakt heb:


          WhatsApp-Image-20160628 (1).jpgWhatsApp-Image-20160628 (2).jpgWhatsApp-Image-20160628 (3).jpgWhatsApp-Image-20160628 (4).jpgWhatsApp-Image-20160628 (5).jpgWhatsApp-Image-20160628.jpg


          Zoals op de foto's te zien is worden de puntjes van sommige bladeren geel, ook zit er een plant tussen die paarsige kleuren vertoond.
          Aan de hand van de dingen die ik vandaag heb gelezen denk ik dat dit komt doordat de verkleurende planten het einde van de bloeifase naderen.

          Ik denk dat ik over een weekje ga beginnen met enkel water geven zonder voeding, zodat de planten zoveel mogelijk van de (in de planten aanwezige-) reserves gaan gebruiken.

          Ik hoor graag jullie mening!



          Groeten,

          Dew
          Builder, Buyer, Bietser

          Comment


            #20
            Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

            Zien er goed uit, ik heb zelf ook een auto amnesia xxl van growerschoice. Deze heb ik begin april gezaaid staat nu in volle bloei ook lekker vol trichomen, de typische sativa opbouw en bladvorm en ze ruikt heerlijk. Ik denk dat ik wel op 120 gram droog uitkom ongeveer, en dat met het slechte weer van de afgelopen periode. Het enige wat ik tot nog toe (ik heb haar nog niet gerookt) op deze dame aan te merken heb is dat ze niet zo rotbestendig is, ik heb al een zaadzakje of 8 uit de plant moeten halen. gelukkig zijn het alleen de zaadzakjes die in de okseltjes van de plant hangen die deze verschijnselen vertonen. Ze is nu 1,75 M. Al met al zeker niet slecht voor deze omstandigheden. Ik ben inmiddels ook begonnen met spoelen en heb haar op 2 punten gekliefd voor wat extra thc aanmaak. fingers crossed

            Comment

            Bezig...
            X