Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer kweken

    Korting op 420shop
    Heej mede

    Mijn naam is xav en kom uit het oosten van het land(een wijs iemand dus... ).
    Ik heb op maandag 2 juni 5 Power Plants gepot in 15 liter potten gevuld met potgrond waar al mee binnen gekweekt was.Bij het potten ging er meteen al 1 plant dood.Nog 4 over.



    De eerste anderhalve week heb ik ze in de schaduw gezet om verbranding van de felle zon te voorkomen.Dit op aanraden van de lokale growshop die mij een een spa flesje voeding meegaf waarvoor ik niet hoefde te betalen.Een eigen brouwsel geloof ik.Ik moest een dopje op een 10 liter gieter doen en steeds iets verhogen.Na de anderhalve week heb ik ze in de zon gezet.Ze begonnen aardig te groeien.Ik heb toen iets van een kas gebouwd want we zouden een tijdje slecht weer krijgen en ze daar in gezet. .Toen ze groot genoeg waren heb ik de kas afgebroken om ze gewoon in weer en wind te laten staan. En heb ik ze ze overgepot in speciekuipen.Aangevuld met gewone potgrond. [img]http://www.mijnalbum.nl/
    Foto-FM7OUVKN.jpg[/img]Na een tijdje en zo links en rechts iets te hebben opgevangen heb ik er een handje vol rozenmest korrels door gestrooid.Ik sprak toen iemand en die zei dat de planten dood zouden gaan omdat er ammoniak in de korrels zat.Maar integendeel het ging ineens een stukkie harder. Door de grote hoeveelheden regen die we hebben gehad stonden de kuipen vol met water.Ik heb er toen maar een paar gaten in geboord.In het begin van deze week heb ik een kweeklamp gekocht om ze eronder te zetten omdat we veel regen kregen.Dus de schuur ff netjes opruimen en een paar schappen aan de muur gemaakt om iets meer ruimte te creeren.Lamp ophangen en de planten eronder. .Ik ben toen ook ff naar de growshop geweest om voeding voor de bloeifase te kopen.Canna Terra Florres heeft ie me meegedaan.Ik geef het ze nu 3 dagen.Maar afgelopen donderdag ging er ff iets heel erg mis.1 van de schappen die ik aan de muur had gemaakt viel boven op 2 planten.Ik was er flauw van. Ze staan nu nog onder lamp en de andere 2 buiten

    Nu heb ik 2 vragen:
    -Komt het nog goed met de gehavende plant?
    -Is de Terra Florres alleen genoeg voor de plant of moet ik erbij halen?

    Mvg xav

    #2
    Re: Eerste keer kweken

    Hier de link van mijn album want de foto's in het verslag zijn wel erg klein

    http://www.mijnalbum.nl/Album=6ZV6ACYG

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer kweken

      Van Terra Flores weet ik weinig, maar tuurlijk dat dat goed is
      Dat is toch speciale bloeivoeding voor cannabis als ik me niet vergis
      Buiten is de bloei van start gegaan, dus kan alleen maar goed doen.

      En jah, een schabbeke op de plant is nooit leuk, maar meestal herstellen die zich wel hoor.
      Ik heb al es geknakte scheuten terug aan elkaar zien groeien, dus waarom niet?

      Ge zijt goed en gepassioneerd bezig, dus 't zal daar wel goed komen

      Welkom alvast en veel succes

      Comment


        #4
        Re: Eerste keer kweken

        welkom op het forum!
        Zou je jezelf ff willen voorstellen in de member introduction sectie? ("Welkom op het cannabis forum")
        Mooie planten heb je daar staan, spijtig van dat schapje maarja.

        Als je de fotos groter wilt moet je het woord "mini" uit je link halen.
        Of de link pakken wanneer je de foto in groot formaat ziet.

        http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-HSYVH6JT.jpg = kleine foto


        http://www.mijnalbum.nl/Foto-HSYVH6JT.jpg = grote foto



        Peace

        Comment


          #5
          Re: Eerste keer kweken

          Bedankt voor de tip...zal er meteen ff wat aan doen.

          Comment


            #6
            Re: Eerste keer kweken

            Ziet er al goed uit.

            Stel je even voor in de member introduction sectie, ik kom zelf ook uit het oosten
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              Re: Eerste keer kweken

              ja zien er goed uit, mooi groen, dat is altijd een goed teken!

              Die plantjes kunnen wel wat hebben hoor, er is er bij mij een heel hek op gedonderd laatst met een storm. en het plantje groeid vrolijk door (na het verwijderen van wat takken die er echt af moesten)

              Als je twijveld, de tak gewoon laten zitten, als de bladeren nog steeds gaan hangen na 24 h. weet je dat ie geen goeie aanvoer meer krijgt van voedsel en sap e.d. Dan is het beter de tak te snoeien. Anders gaat ie te veel kwakkelen en energie in een tak stoppen die het niet goed doet, das zonde van de energie.

              Comment


                #8
                Re: Eerste keer kweken

                Het blijft onkruidt he

                @Weedy,

                Dat was al gezegt

                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste keer kweken

                  Bedankt ashdra...word tijd dat ik de scheuten verwijder want de bladeren hangen na 72 uur nog helemaal slap.

                  Ik heb ze nu op de bloei gezet 12/12 en geef nu Canna Terra Florres ongeveer 2 ml per liter en dan opbouwend naar 5 a 6 ml de liter.Ik geef de planten elke dag 2,5 liter water per plant.
                  Is de Terra Florres genoeg voor de plant of moet ik er nog iets bij halen voor een mooie oogst?

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste keer kweken

                    geef jij 2.5 liter water per plant ? hoe groot zijn jou potten dan ?

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste keer kweken

                      Ik heb ze in speciekuipen staan van 65 of 70 liter.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste keer kweken

                        En ik heb er gaten in geboord en er loopt maar heel zelden water uit.

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste keer kweken

                          Ik heb mijn plantjes ff nagekeken en toen zag ik dit:







                          Kan iemand mij vertellen wat dit is?En of het schadelijk is voor de plant?Zoja wat kan ik er aan doen?

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste keer kweken

                            Dat lijken wel Mushrooms?? Vaag zeg! Geen idee wat het kan zijn!

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste keer kweken

                              welke aarde heb jij gebruikt ?

                              Comment

                              Bezig...
                              X