Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"vensterbankkweek" onbekende soort

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: "vensterbankkweek" onbekende soort

    tis ongeveer een weekje geleden, dus nog ff updaten met enkele foto's:










    Zoals ge ziet, alles lijkt goed te gaan. Hier en daar af en toe eens een vergelend blad, maar dat valt al bij al goed mee.
    tips en commentaar altijd welkom!

    nu nog enkele weekjes wachten dan maar eer we kunnen oogsten...

    Comment


      #32
      Re: "vensterbankkweek" onbekende soort

      Je vensterbankkweekje blijft me verbazen, double ow seven

      Greetz

      Comment


        #33
        Re: "vensterbankkweek" onbekende soort

        ze verbaast mezelfd dan ook elke keer opnieuw als ik haar terugzie!

        Comment


          #34
          Re: "vensterbankkweek" onbekende soort

          Ziet er wreed uit en je plant doet et goed, mooi om te zien.
          Zou het zelf niet doen, i.v.m stank enz.
          Keep it up

          B

          Peace

          Comment


            #35
            Re: "vensterbankkweek" onbekende soort

            Als de zon nu nog maar wat zou willen schijnen zodat de toppen nog wat aandikken!

            De stank valt eigelijk goed mee hoor! mijn raam staat bijna altijd op een kiertje voor frisse lucht, ge riekt te plant eigenlijk enkel als ge er boven gaat hangen. Tenzij mijn raam een dagje dicht is geweest, dan "stinkt" het hier wel fameus

            Als ik volgend jaar nog een plantje op mn kot zet zal het in elk geval een soortje zijn dat vroeger klaar is, en niet te hard ruikt, en kga het bescheidener houden als nu.
            Ik ben aan het denken richting: enkele lowriders op mn vensterbank, want die zijn klein en kan ik vroeg oogsten!
            (hoogstwaarschijnlijk ga ik ook wel op zoek naar een goeie plek voor een guerilla teelt, waar ik dan wat monsterplanten kan kweken )



            Comment


              #36
              Re: "vensterbankkweek" onbekende soort

              idd kom op met die zon hahaha. je plant ziet er wel mooi uit hoor keep it up

              Comment


                #37
                Re: "vensterbankkweek" onbekende soort

                Ik zit ondertussen nog steeds met de vraag: wanneer oogsten?!?
                Ik heb naar verschillende dingen gekeken:
                *de een zegt naar de haartjes te kijken (hoewel ni zoo betrouwbaar), welnu, de meeste haartjes zijn bruin (niet van alle toppen, maar van de meeste wel)

                *Ik heb er ook een microskoopje (speelgoed, maar goed genoeg:p) bijgehaald om naar de trichomes te kijken (zoals smokey steeds blijft herhalen . Voor zover ik zag, waren deze al amber! Maar, onlogisch als het is, de trichomes van een zeker nog niet rijpe top waren ook redelijk amberkleurig. Ofwel vergis ik me zwaar, ofwel is het een kutmicroskoop die kleuren vervormt ofzo, ofwel is het oogsttijd. (heb nog enkele, weliswaar onduidelijke, foto's proberen te trekken van die trichomes.

                *Iemand zei in dit topic dat het toch wel eind oktober zou worden eer ik zou kunnen oogsten. Hieruit zou ik denken dat ze sowieso nog niet klaar zijn. Ook aangezien ze pas van eind augustus in bloei staat lijkt het me snel om nu al (na zo'n 5-6weken) te oogsten.

                *Ik las ook dat later in de bloei er meer en meer blaren beginnen te vergelen. Hier zie ik nog weinig van... Er zijn wel wat geelwordende blaren, bruine blaren, maar eigenlijk echt niet zo veel.

                *Aan het eind van de bloei worden de toppen compact, en hard als je erop duwt las ik ook. Welnu, dit is niet echt het geval. Maar ik denk ook dat de toppen nooit echt supercompact en hard gaan worden bij mij, de plant staat op een niet ideale plek, en de zon schijnt veel te weinig...

                *De toppen zijn helaas niet helemaal bedekt met thc... Is dit omdat ze nog niet rijp zou zijn? of omdat het mss gewoon niet zo een superthcplant is ofzo???? (de kleinere topjes hebben over het algemeen wel meer thcpoeder als de grote hoofdtoppen)

                CONCLUSIE: ik heb geen flauw idee of ik nu al zou moetn gaan oogsten of niet.
                vandaar deze post, sewes nog wat fotootjes ter verduidelijking...
                Iemand een idee?

                Ben in elk geval al gestopt met bloeivoeding te geven. Nu moet ik dus sowieso nog minstens een week wachten om te oogsten (op sommige plaatsen las ik zelfs 2)
                heb de plant ook eens doorgespoeld met zon kleine 5l water schat ik.


                in elk geval: na jullie leeswerk (waarvoor ik ulle dankbaar ben): de foto's!










                Graag jullie mening hierover!

                Ik plan wel om sowieso eind volgende week, of het begin van de week erna, toch in elk geval al enkele takken te oogsten (die dat er het meest rijp uitzien natuurlijk), tenzij jullie dit zwaar afraden...

                Comment


                  #38
                  Re: "vensterbankkweek" onbekende soort

                  Plantje ziet er "volgens mij" nog niet echt klaar uit.
                  Maar foto's kunnen bedriegen.

                  Kijk naar de trichomes van de kleine toppen vanonder aan de plant. Zo kan je zien of je vergrootglas wel de echte kleur laat zien.( Onderste toppen duren wat langer )
                  Wat is dat bruin achter de trichomes, bruin papier? Dan zullen ze wel allemaal amber zien ja

                  Peace

                  Comment


                    #39
                    heb nog ns naar die trichomes proberen te kijken, lukte nu precies iets beter, hoewel toch niet 100% scherp te krijgen zijn ze inderdaad dan toch nog niet echt amber. Dus ik zal nog ff langer moeten wachten met oogsten dan maar. Vanaf overmorgen gaat de zon terug schijnen, dus dat gaat haar en haar toppen zeker nog goed doen!

                    Zou er iemand kunnen zien wat voor soortje het is?

                    Comment


                      #40
                      Welke soort het is kan niemand zeggen maar wel of het Indica of Sativa Dominant is.( Of Mix)
                      Moet je ff een foto posten van een volgroeid blad

                      Peace

                      Comment


                        #41
                        nog even en dan kan je oogsten

                        Comment


                          #42
                          dat ga ik binnenkort dan ook doen.
                          het wordt vanaf morgen nog terug goed weer tot zondag, dus ik laat haar nog zeker tot dan staan, en ga dan beginnen met een deel te oogsten (de meest rijp uitziende toppen dan).
                          De rest laat ik misschien nog even staan om helemaal af te bloeien... maar dit heeft misschien niet zoo veel nut meer aangezien het weer terug slechter wordt volgende week.

                          maarjah, een deel gaat er sowieso af, ik denk dat die plant dat wel leuk zou vinden, wegens fel doorhangende takken enzo (de plant trekt de ijzeren baar die hem recht zou moeten houden gewoon scheef!)
                          foto's volgen zondagavond ofzo, nadat ze nog enkele dagen heeft kunnen genieten in de zon!

                          Comment


                            #43
                            He Jamesbonte, mag ik je vragen waar je die vergrootglas hebt gehaald? ben nl ook op zoek naar zon ding om te kijken zou alleen bij god niet weten waar
                            thanx man

                            Comment


                              #44
                              kheb een microscoopje gevonden dat ik ooit eens gekregen heb als ik zo'n 10jaar was ofzo:p vergrootglas zou ik echt niet weten waar je moet gaan halen...

                              Comment


                                #45
                                Ik ben er de voorbije dagen met de schaar in gevlogen!!
                                Nog niet alles is geoogst, zo een derde ofzoiets, misschien wat minder, maar das moeilijk te schatten he.
                                Al enkele takjes in de microgolf gedroogd om te proeven. Niet zo'n super uitgesproken smaak, maar zacht in de keel, en eigelijk best wel lekker (en dan wordt ie nog beter naargelang hij rustig droogt zeker?)
                                Ik was er eerder high van, maar wel niet zo superfel. Daarmee denk ik dat het mss toch nog beter is een weekje te wachten met de rest te oogsten.
                                Ik weet dat ik naar de trichomes moet kijken, maar dat lukt toch niet zo duidelijk hoor, ik denk wel dat er enkele trichomes al amber beginnen te kleuren, maar aangezien ik ze niet deftig scherp krijg weet ik het niet 100%zeker...
                                Nuja, de zon gaat nog hier en daar nog wat schijnen de komende week dus de rest oogst ik na het weekend ofzo.
                                Ondertussen is hij ook gekliefd, kweet niet of dat veel effect heeft, maar toch...
                                Mijn schaar plakte trwns echt vollenbak van die vijftal takjes die ik al geoogst heb.
                                nu nog enkele fotootjes proberen toe te voegen, maar ik zie dat het zowat veranderd is met de vernieuwing van de site, maar toch proberen.

                                Zoals ge ziet, de plant ziet precies wel af van het gewicht dat eraan hangt, ik denk dat ze al wel blij is dat ik haar van enkele takken verlost heb...
                                normaal zit er een fotootje tussen van voor ik een deel oogstte, de rest is van erna.

                                Nog een vraagje; krimpt die wiet nog fel als hij droogt?


                                In elk geval: lang leve de oogsttijd!!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X