Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn ....? Haze Sativa.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn ....? Haze Sativa.

    Korting op 420shop
    Staat er al een aardig tijdje, dik aan het bloeien.Zie pica

    Weet niet precies wel soort, mischien dat iemand dat kan bevestigen door middel van de gemaakte foto.

    Heb een paar vraagjes:
    Heb haar in de afgesloten schuur (qua licht). Kan dat slecht zijn? Er is een n.l. benzine achtige geurtje aanwezig. Had gehoord dat, in uitlaatgassen co2 zit na de verbranding. is dat ook voor de verbranding?

    Ik geef het bloei voeding van canna, soms wat dagen achter elkaar, maar lager dan lager dan de aanbevolen dosis. kan dat schadelijk zijn? ik wil de toppen n.l. pompen.

    Zit net een week in een 40L pot, nieuwe grond enzo. zou dat de topgroei enz. binnen 2 weken ondersteunen?

    Geef haar de laatste weken, niet meer dan 8 uur licht. Kan de plant daardoor gaan stressen?

    Geef vanaf vandaag, water met honing uit knijpfles en fijngemaakte kristalsuikerklontjes.
    Is dat nuttig, slecht of overbodige luxe?

    Je hebt nu foto's, info, enz. Hoeveel gram denk je dat het ongeveer gaat/kan worden?

    Enkele tips?

    Thnx
    B

    Peace

    #2
    Re: Mijn ....? Haze Sativa.

    Pica's vergeten

    Had deze week, de gele bladeren verwijdert en gedieft. Kan dat stress opleveren?

    Tnx

    En foto's uploaden doet et niet probeer et z.s.m

    Peace

    Comment


      #3
      Re: Mijn ....? Haze Sativa.

      - Ik zie geen foto's. Edit; excuus nu gelezen.

      - "Had gehoord dat, in uitlaatgassen co2 zit na de verbranding. is dat ook voor de verbranding?"
      Nou, voor de verbranding heb je verschillende stoffen in benzine (want daar komen de uitlaatgassen vandaan) zitten, waaronder Koolstofmono-oxide. Bij de verbranding hiervan, komt er zuurstof (O2) bij, deze gaat samen met de koolstofmono-oxide (CO) en wordt dus (CO2), wat koolstofdioxide is.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: Mijn ....? Haze Sativa.

        Thnx voor je info weedy, Hier de foto's










        Wat vind je?

        Peace

        Comment


          #5
          Re: Mijn ....? Haze Sativa.

          Wow, lekkere lange stokken met mooie buds, ziet er goed uit

          Dat dieven en die gele bladeren weghalen, daar gaat je plant geen stress van ondervinden hoor. Zo te zien blad genoeg en een paar blaadjes verwijderen (het zijn dan ook nog ns slechte ) kan geen kwaad

          Greetz

          Comment


            #6
            Re: Mijn ....? Haze Sativa.

            Amai B low!
            Meer dan welkom hier!
            Goe bezig man!

            Comment


              #7
              Re: Mijn ....? Haze Sativa.

              welkom
              ziet er goed uit houden zo

              Comment


                #8
                Re: Mijn ....? Haze Sativa.

                Thnx boys, voor reactie en antwoord.

                Ben zelf 3 maanden terug gestopt met blowen, maar laat me dametje echt niet links liggen. hoop dat ik niet weer begin

                hoop dat ik meer reacties met antwoord en tip krijg.

                Thnx
                B

                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn ....? Haze Sativa.

                  Ik geef het bloei voeding van canna, soms wat dagen achter elkaar, maar lager dan lager dan de aanbevolen dosis. kan dat schadelijk zijn? ik wil de toppen n.l. pompen.
                  Nee, schadelijk is dat zeker en vast niet. Zolang je plant niet meer voeding nodig heeft, zal ze dat ook niet laten zien. Bloeivoeding moet je meestal opbouwend toedienen, dus op dat gebied zit je wel goed. Langzaamaan de plant opkweken door een steeds hogere dosis te geven, totdat je op de aanbevolen maximumdosis zit.

                  Een week voor de oogst niet meer voeden en enkel water geven .

                  Zit net een week in een 40L pot, nieuwe grond enzo. zou dat de topgroei enz. binnen 2 weken ondersteunen?
                  Ik snap niet goed waar je hiermee naartoe wilt, maar het is zeker goed voor je plant. Zo krijgen de wortels net dat ietsje meer plaats en gaan ze ook nieuwe voedingstoffen halen uit de nieuwe potgrond die je gebruikt. Tot dusver zit het daar wel snor

                  Geef haar de laatste weken, niet meer dan 8 uur licht. Kan de plant daardoor gaan stressen?
                  Bedoel je hiermee dat je haar 8u rechtstreeks zonlicht per dag geeft? Als het dat is wat je wil zeggen, zit je op dat vlak ook vrij goed. De meeste mensen moeten echt al een geschikt plekje gaan zoeken in de tuin om het zonlicht zo goed mogelijk te benutten, en met 8u per dag moet je plant zeker toekomen. Ikzelf moet het doen met 5u rechtsteeks zonlicht per dag. Bovendien is het gewone daglicht dat ze na die 8u krijgen ook nog nuttig voor de plant.

                  Geef vanaf vandaag, water met honing uit knijpfles en fijngemaakte kristalsuikerklontjes.
                  Is dat nuttig, slecht of overbodige luxe?
                  Aangezien je (afgaande op de foto's) nog niet aan je oogst toe bent, is het momenteel nutteloos om je plant dat mengsel toe te dienen (denk ik toch). Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar sommigen geven het mengsel dat jij beschreven hebt tijdens de laatste (anderhalve) week voor de oogst om de smaak te verbeteren. Geen idee of het werkt, maar het is het proberen waard.

                  Je hebt nu foto's, info, enz. Hoeveel gram denk je dat het ongeveer gaat/kan worden?
                  Dat weet niemand door naar een foto te kijken hoor. Bovendien is het de laatste weken nog opletten voor toprot en schimmels, dus de kans is groot dat je een deel ervan gaat verliezen. Het is nu eenmaal buitenkweek en Haze Sativa moet nog wel ff langer bloeien dan de rest, wat dan ook wat slechtere weersomstandigheden met zich meebrengt op het einde.

                  Moest je binnen een paar weken rot vinden tussen je toppen, gewoon een fijne schaar gebruiken en de beschadigde deeltjes eruit knippen. Zo vertraag je de vorming van rot, maar helemaal weg krijg je het dan niet meer. Opletten geblazen dus

                  Greetz

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn ....? Haze Sativa.

                    Thnx cannaboy, voor je nuttige reactie en info.

                    Ik had gelezen (hier op JD) dat suiker bouwstoffen bevat waardoor kinderen dik worden. Zo dus ook planten

                    Maar je bedoelt met dat licht na de zon, dat hoe meer licht de plant krijgt hoe beter togh?
                    Ik dacht hoe minder licht hoe beter, mischien voor de rijping. Maar als ik grotere toppen wil moet is meer licht gaan geven, is dat zo?

                    Met de aantal gram waar ik om vroeg, is meer een richtlijn. Zodat ik weet wat ik momenteel, zo ongeveer weet wat ik kan verwachten. iets van minimaal, maximaal en wat je denkt afgaand op info en foto's

                    Thnx
                    B

                    Peace

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn ....? Haze Sativa.









                      Dit zijn mijn andere plantjes (in volle grond), eentje zit volgens mij meeldouw op.
                      Kan iemand mij vertellen, of dat zo is en eventueel wat ik eraan kan doen.

                      Thnx
                      B

                      Peace

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn ....? Haze Sativa.

                        Ziet er al heel mooi uit!
                        Over die meeldauw kan ik helaas niks zeggen,...ik heb zelf geen ervaring met buiten kweken

                        Grtzzzz
                        Take a look at my Ice-Cold-Killers!

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn ....? Haze Sativa.

                          volgens mij is dat wel meeldauw,jekunt het behandelen maar pas wel op waar je het mee inspuit want het zou zonde van je wiet zijn .gebruik iets van eco style (silinal)of wat ik zelf gebruikt heb apta(fungone)de laatste krijg je in de growshop.Voor de rest ziet het er goed uit.mzzl

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn ....? Haze Sativa.

                            Dat is idd echte meeldauw, als je het eraf kunt vegen is het meeldauw.
                            Gebruik de zoekfunctie even, zo vind je 100% zeker een oplossing.

                            Peace

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn ....? Haze Sativa.

                              Jep, meeldauw.

                              Een zekere remedie ertegen weet ik niet echt, heb het nog nooit op m'n planten aangetroffen dus ik kan daar ook niet veel over zeggen.

                              Wel vond ik dit topic via de zoekfunctie, die overigens zeer handig is.

                              Greetz

                              Comment

                              Bezig...
                              X