1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Skadril
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Feb 2009
    • 181

    #16
    Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

    Hoppaa

    preparazione => http://img81.imageshack.us/i/hpim0644.jpg/
    2 potten van 30 liter voor de 2 kleinste planten. zal laatste keer geweest zijn dat ik ze overpot. grond bestaat gewoon uit potgrond met wormenmest


    voor mijn tweeling heb ik een grotere pot voorzien. zal toch wel 40 liter zijn.
    volgende week in Bxl dan wat batmix ofzo gaan kopen. hoop echt dat die dubbele een beauty wordt

    Comment

    • okke
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • May 2008
      • 123

      #17
      Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

      ziet er nice uit! plantjes zien er gezond uit..
      in 30l potten zouden ze toch al wel redelijk groot kunnen worden dus dat komt wel goed!

      succes verder! grtz okke

      Comment

      • Skadril
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Feb 2009
        • 181

        #18
        Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

        De tweeling hing er echt helemaal slap bij. Beetje te lang gewacht met herpotten.
        Vandaag dan toch gepasseerd langs hydrobox in Bxl, wat wormenmest meegepakt (met 25 liter plagron ga ik ni op den trein zitten), eens thuisgekomen naar den hubo geracet en übercheape potgrond gekocht (20 liter aan 1,50 ofzo). Voor de rest hadden ze enkel 40literzakken en dat woog me teveel.

        Soit, alles gemengd, grond en plant in de kuip gemikt, rijkelijk voorzien van water en hopen op beterschap.


        En verder deze gast aangetroffen op één van de plantjes. Een wilde gok: een wants; Een nog wildere gok: die zal allerlei schadelijke diertjes opeten en mijn planten beschermen. Dank u, Moeder Natuur.

        Comment

        • organic
          Psychonaut
          • May 2009
          • 739

          #19
          Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

          Eten wantsen niet in uw blad?

          Nu ge ze "rijkelijk" water hebt gegeven zou ik toch nen tijd geen water geven.

          Comment

          • Skadril
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Feb 2009
            • 181

            #20
            Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

            Oorspronkelijk geplaatst door organic

            Nu ge ze "rijkelijk" water hebt gegeven zou ik toch nen tijd geen water geven.
            Serieus? Die hebben al een dikke week helemaal geen water gehad. Bovendien zit er zowat geen perliet in mijn grond, dus denk dat wat water af en toe geen kwaad kan.

            Feel free to correct.

            Comment

            • organic
              Psychonaut
              • May 2009
              • 739

              #21
              Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

              "Een tijd geen water geven" in de termen van het logisch verstand he. Nu ook geen weken wachten he

              Nu heb je al rijkelijk water gegeven. Dat lijkt me daar toch een grote pot.

              Het mag al eens wat droger komen, maar zeker niet uitgedroogd.
              Als je de grond dagelijks gaat bijwateren gaat dat opstapelen en wordt ze een spons.

              't Is lijkt mij een grote pot, maar als ge kunt... weegt ze eens af.
              Zo kunt ge schatten hoeveel water er aanwezig is in uwe pot.

              Moest die zon nu een ganse dag op uw pot hebben gestaan moogde ook eens bijwateren.
              Maar ge moet daar zeker niet in overdrijven. Ik heb hier een SAD in een 11L pot en die bewater ik misschien maar ene keer per week tot het water er vanonder uitkomt.
              Water ik toch een beetje bij in de week geef ik op die 11L pot nog geen liter water water.

              Natuurlijk, als de zon er goe op geklopt heeft ga ik wel eens voelen met mijn wijsvinger in de grond.
              Soms lijkt het langs boven droog, maar is er vier cm onder nog wel voldoende vocht.

              Comment

              • snaaps
                Retired
                • Jun 2009
                • 181

                #22
                Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                edit, hoe haal je een bericht weg?

                Comment

                • bassassin
                  Big Bongmaster
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2009
                  • 382

                  #23
                  Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                  De blaadjes hangen naar beneden en ogen dik. Das wel het klassieke teken van overbewatering...
                  node voor node van klein naar groot
                  LST LEMON SKUNK VERSLAG

                  Comment

                  • belladonna
                    Guru of all Growers
                    Lucky Member
                    • Aug 2008
                    • 10674

                    #24
                    Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                    Pfff wantsen zijn erggg

                    Sow hey jij had en volle tuin je ben flink aan de snoei geweest en echte privé tuin heb je nu
                    zet ze lekker in het zonneke geen water meer geven en dan komt alles goed
                    Ik heb ook een tweeling staan doubelfun en die doe het ook goed
                    Last edited by belladonna; 19 June 2009, 11:01.
                    God was never on your side..

                    Comment

                    • Skadril
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2009
                      • 181

                      #25
                      Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                      ça va, ik zal er echt is op letten om minder water te geven.

                      en ziet keer oe schoon mijn (hopelijk) wijfkes zijn.
                      echt zalig, zo zelf kweken

                      Comment

                      • Focus
                        Retired
                        • May 2009
                        • 61

                        #26
                        Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                        ziet er goed uit

                        heb zelf ook een tweeling, maakt het ook goed

                        http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...p44-t5153.html

                        als ze weinig in de zon staan zullen ze zowieso minder water verbruiken, let op met water !!

                        greetz

                        Comment

                        • Skadril
                          Chronic Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Feb 2009
                          • 181

                          #27
                          Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                          Vraagske: dit weekend vertrek ik een klein drie weken op reis. Ik heb alvast nen oppas geregeld die af en toe is water komt geven.

                          Maar de komende weken is ook de periode waarin mijn planten hun geslacht gaan tonen, zeker?
                          Is het dan best om die planten waarvan ik denk dat het een manneke is nu al de nek om te wringen of kan da geen kwaad om die een paar weken bij evt. vrouwkes te laten staan?

                          Ik zal morgen wa foto's posten in de hoop dat iemand wat raad kan geven.

                          Comment

                          • Skadril
                            Chronic Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Feb 2009
                            • 181

                            #28
                            Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                            Nog een update'je:

                            echt veel gegroeid lijken ze niet de voorbije tijd.
                            Daarnaast hebben ze last van wantsen & hadden ze bij thuiskomst allemaal gele &/ verdorde bladeren onderaan.

                            Effe zoeken achter een natuurlijke wantsen repellant sebiet.





                            Comment

                            • organic
                              Psychonaut
                              • May 2009
                              • 739

                              #29
                              Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                              Tjah, bijna iedereen heeft daar last van
                              Over wantsen etc staat op het forum genoeg informatie verspreid.

                              Ik vind ze er keurig bijstaan en uw tuin oogt heel natuurlijk.
                              Sjieke dingens

                              Comment

                              • bassassin
                                Big Bongmaster
                                MemberLucky Member
                                • Jun 2009
                                • 382

                                #30
                                Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                                Mooi bos
                                node voor node van klein naar groot
                                LST LEMON SKUNK VERSLAG

                                Comment

                                Bezig...