Eerste kweek ooit!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Derooie2
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Mar 2009
    • 107

    #1

    Eerste kweek ooit!!

    Korting op 420shop
    Hallo hallo,

    Sinds kort ben ik aan mijn eerste kweek begonnen. Ik dacht: laat ik het eens proberen. Ik heb nu 5 zaden van dutch passion purple #1. Ze zijn pas ontkiemd en staan nu in 5 liter potten. Eentje schiet er omhoog. de rest blijft achter.

    Is het eigenlijk normaal dat de zaailingen een beetje hangen zeg maar? Wil niet dat het fout gaat
  • Jona
    Retired
    • Jun 2008
    • 2797

    #2
    Re: Eerste kweek ooit!!

    Kan je een foto posten? Ik begrijp niet echt wat je bedoelt met 'hangen'...
    Het kan zijn dat 1tje al zijn kopje toont en dat z'n broertjes en zusjes nog wat op zich laten wachten, das helemaal normaal. Gewoon wat geduld hebben, komt wel goed

    Comment

    • mathieu
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Mar 2009
      • 244

      #3
      Re: Eerste kweek ooit!!

      geduld hebben, er zo min mogelijk aan komen.
      anders beschadig je de plant alleen maar.
      SPaCeCaKe

      Comment

      • Derooie2
        Ultra Stoner
        MemberLucky Member
        • Mar 2009
        • 107

        #4
        Re: Eerste kweek ooit!!

        Ja ik zal binnenkort wat foto's plaatsen. Weet nog niet precies hoe dat moet, maar dat komt wel.

        Moeten wachten is echt klotee! Ik wil dat ze naar boven schieten

        Comment

        • GotJah
          Advanced Stoner
          Member
          • Mar 2009
          • 66

          #5
          Re: Eerste kweek ooit!!

          Bedoel je niet dat ze strekken???

          Zorg ervoor dat je de lamp (tl lamp) als je die gebruikt er dicht ophangt... ongeveer 5cm er vanaf... anders gaan ze naar licht zoeken

          Verder succes met de kweekje... ben ook bezig met mn eerste

          Foto's plaatsen hier gaat zo simpel... add attachment ofzo..

          Groetjes

          Comment

          • Oblivion
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Mar 2009
            • 245

            #6
            Re: Eerste kweek ooit!!

            Idd, je kan ze toevoegen als attachment of je kan ze uploaden via een site zoals photobucket. Dan staan ze gewoon in je post en niet in 't klein eronder.

            En zoals de rest zegt: geduld hebben met die plantjes!

            Comment

            • mathieu
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Mar 2009
              • 244

              #7
              Re: Eerste kweek ooit!!

              ik laat ze juist express strechen, dan verpot ik ze tot aan de lob blaadjes en dan krijg je een groter wortels stelsel-> grotere plant.
              succes ermee nog.
              SPaCeCaKe

              Comment

              • Derooie2
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Mar 2009
                • 107

                #8
                Re: Eerste kweek ooit!!

                Het gaat nu veel beter! Ze komen alle 5 naar boven en zien er goed uit. Alleen eentje die blijft nogal wat klein. Ach komt goed ik upload ff wat foto's
                Attached Files
                Last edited by Derooie2; 16 April 2009, 11:47.

                Comment

                • mathieu
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2009
                  • 244

                  #9
                  Re: Eerste kweek ooit!!

                  komt vast wel goed
                  SPaCeCaKe

                  Comment

                  • kilzone
                    Retired
                    • Mar 2009
                    • 16

                    #10
                    Re: Eerste kweek ooit!!

                    Wat voor grond gebruik jij?

                    Comment

                    • mathieu
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2009
                      • 244

                      #11
                      Re: Eerste kweek ooit!!

                      potgrond zo te zien(takje) wss bemeste, weet het natuurlijk niet zeker want het is niet mijn grond.
                      SPaCeCaKe

                      Comment

                      • Derooie2
                        Ultra Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2009
                        • 107

                        #12
                        Re: Eerste kweek ooit!!

                        Ik gebruik 50% potgrond en 50% grond uit de tuin. Dus gewoon aarde met potgrond

                        Comment

                        • mathieu
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2009
                          • 244

                          #13
                          Re: Eerste kweek ooit!!

                          werkt het goed?
                          SPaCeCaKe

                          Comment

                          • Derooie2
                            Ultra Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2009
                            • 107

                            #14
                            Re: Eerste kweek ooit!!

                            Ja het werkt wel redelijk. De plantjes doen het goed. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal want dit is mijn eerste kweek . Een zaailing heeft het er wel een beetje moeilijker mee dan de rest. Eerst dacht ik dat hij doodging, maar hij of hopelijk zij redt het gelukkig wel!

                            Hier nog een paar foto's. Dan kunnen jullie zien hoe het er nu voor staat.
                            Attached Files
                            Last edited by Derooie2; 19 April 2009, 18:19.

                            Comment

                            • mathieu
                              Wicked Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Mar 2009
                              • 244

                              #15
                              Re: Eerste kweek ooit!!

                              best netjes hoor!
                              hoelang staan ze al?
                              SPaCeCaKe

                              Comment

                              Bezig...