Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Hollands Hope, 2009

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

    hey henrico,

    Zo veel mogelijk buiten zetten, enkel maken dat je ze binnen haalt moest het hard gaan regenen. Anders zouden ze wel eens kunnen omvallen of breken als ze wat gestrekt zijn.

    Voor het raam heb ik ook geprobeerd maar dan strekken ze zich erg en groeiden ze krom naar het raam toe, buiten is het licht beter verdeeld. In de meeste ramen zitten er dan nog eens filters...

    Die van mij hebben zich ook wat gestrekt en heb ze bij het verpotten tot onder de lobblaadjes verpot. In de serre zetten is ook goed indien je ze s'nachts niet kunt binnenzetten. Heb ik ook gedaan maar dan moet je maken dat er geen andere planten in staan die spint hebben, heb ik gehad. snachts zet je ze het beste binnen want deze week heeft het een nacht gevroren. In de serre zal het nu zeker niet meer gaan vriezen zelfs al is ze niet verwarmt.

    succes!
    Last edited by janleuri; 25 April 2009, 21:06.

    Comment


      #17
      Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

      26/27 april:

      eerste paar foto's is van 26 april. die daarna van 27 april.
      ze staan nu mooi buiten, het waait een klein beetje daardoor krijgen ze ook een hardere steel hoop ik. en buiten krijgen ze natuurlijk meer licht dan binnen.
      Attached Files

      Comment


        #18
        Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

        Hey Henrico,

        Ziet er goed uit Ik ga deze week ook beginnen met het ontkiemen van 5 Hollands Hope zaden. Misschien kunnen we contact houden en soms onze planten vergelijken?

        Weatherman

        Comment


          #19
          Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

          Heyy Weatherman, zet jij ook af en toe foto's op het forum dan? dan kunnen we mooi vergelijken.

          4 Mei: In totaal heb ik nu nog maar 2 plantjes, de anderen zijn niet opgekomen, en er is er 1 gewoon dood gegaan toen hij nog niet eens helemaal uit de grond kwam.
          ook kwam er een plantje uit de grond waar geen eens lop blaadjes aan zaten! deze ging dus ook dood.

          uiteindelijk heb ik nu dus nog maar 2 plantjes,
          1 plantje heb ik even gespalkt, deze wordt namelijk best zwaar des te groter de blaadjes worden.
          het 1e plantje is ook veel langer dan de andere,
          Wanneer moet ik ze nou verpotten? hoeveel liter pot?
          in wat voor grond moeten ze dan? ze staan nu dus nog in de zaai en stek grond.
          Attached Files

          Comment


            #20
            Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

            7 mei: De plantjes groeien lekker, binnenkort ga ik ze verpotten
            Attached Files

            Comment


              #21
              Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

              Als ik jou was zou ik ze nu in 4 liter potten zetten, dat is wel groot genoeg..

              Je weet hoe je ze eruit moet hale? gewoon het steeltje tusse je vingers en potje omdraaie..

              Probeer het plantje in te graven tot aan de lobblaadjes. dit stengeltje gaat dan ook wortele, dus alleen maar beter!

              En idd door de wind worde ze sterker! mijn skunks staan al bijna een maand buiten ofzo en ze zijn echt mega sterk! Paar nachte gelede was het hier heel erg waaierig, zowat stormerig, regen wind alles! gewoon buite late staan en volgende dag stonde ze nog mooi, wel beetje hangerige bladeren maar daar worde ze hard van! kmoet wel zegge dat ze al ong 1.5 maand oud zijn als het niet langer is..

              Maar zoek maar iets van universele potgrond bij een tuincentrum, niets extra bemesting ofzo, gewoon potgrond. Als je toch bij een tuincentrum bent, zoek naar voeding. voor halve liter voeding (had ik) heb ik redelijk goede voeding voor in de groei. Het stimuleert het bodemleven (wortels) en de goede voeding. het heet biovoedsel. Je kan alle voeding kope zolang het maar biologisch is.

              Als ik jou was, zou ik je plante later in de tuin zetten, want dan worden ze groter, en hebbe ze al voeding uit de grond, zoniet moet je even terug naar de growshop en dan voeding hale, ik heb 1 liter plagron alga bloei voor 13 euro gekocht. hiermee heb je in principe wel genoeg.

              Kijk uit dat je je plant niet overbemest, als je gaat overpotte naar 4 liters, hoef je de eerste 2 weke ofzo geen voeding te geven, en als je ook biovoedsel koopt, op de verpakking staat 10 ml per liter. Ik doe meestal 20 ml per liter, maar begin maar met 10 ml per liter. De reden dat ik zoveel geef is: Het regent nogal veel, dus dan spoelt er ook voeding aan de onderkant uit, dus beetje extra kan geen kwaad :p en anders merk je t wel..

              Veel succes met je kweek en PM me maar als je iets nodig heb ik kijk niet naar elk verslag elke dag

              greetz

              Comment


                #22
                Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

                11 mei: Ze staan lekker te groeien in het zonnetje,
                Attached Files

                Comment


                  #23
                  Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

                  Ziet er mooi uit!!!

                  GRTZZ

                  Comment


                    #24
                    Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

                    14 mei: alles voorloopt nog goed!
                    Attached Files

                    Comment


                      #25
                      Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

                      Hey Henrico.

                      Heb je ze al verpot?

                      grtzz

                      Comment


                        #26
                        Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

                        Oorspronkelijk geplaatst door Weatherman View Post
                        Hey Henrico.

                        Heb je ze al verpot?

                        grtzz
                        ja, heb ze nu in ong 15 liter emmers staan..

                        Potgrond, Koemest, en een klein beetje kalk staan ze nu in...

                        Comment


                          #27
                          Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

                          weet er iemand hoe hoog hollands hope wordt in volle grond???

                          Comment


                            #28
                            Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

                            16 mei: Het verloopt allemaal super goed!
                            Attached Files

                            Comment


                              #29
                              Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

                              Ziet er goed uit hoor

                              Grtzz

                              Comment


                                #30
                                Re: Kweekverslag Hollands Hope, 2009

                                zien er mooi uit he! komen ze nu in volle grond? ze mogen nu al buiten blijven staan snachts vriest het toch niet meer dus kunnen ze al de volle grond in. ik zou ze van een 1literpot al in de volle grond gaan zetten. en oppassen met die emmers! normaal moeten er gaatjes in je potten zitten onderaan want als het gaat regenen gaan ze veel te nat staan! ook als je niet veel ervaring hebt en ze teveel water geeft kan het teveel aan water niet wegvloeien....

                                Comment

                                Bezig...
                                X