Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Double fun buiten planten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Double fun buiten planten

Hey Flash,
    plantjes zien er gezond uit hoor, dat is het voornaamste.
    Voor je het weet heb je wietbomen staan
    Voor een betere wortelontwikkeling kan je wat beendermeel bijvoeden.

Greetz,
    zion

Comment

Weer even een update van de voortgang. Ik maak me niet al te veel zorgen meer over de wortel vorming de planten lijken de draad weer op te pakken wat groei betreft . Bijvoeren ga ik daarom ook (nog) niet doen.

Twee van mijn plantjes staan onder een kleine boom en krijgen hierdoor wat minder licht. Ik merk duidelijk dat deze 2 ook minder snel groeien, ze strekken meer en de vertakkingen in de oksels groeien ook erg langzaam. Deze zullen dus wel vrij hoog met lange stukken tussen de internodes. Bij 20cm extra groei gaan ze trouwens wel meer zon zien dus misschien dat ze dan wat meer blaadjes gaan laten groeien.

De foto's
      1. Resultaat van toppen. (alle planten zijn overigens getopt)
      2. Plant in pot
      3. Planten onder boom
      4. Mooiste plant op beste stek in de tuin. Hopelijk word dit een vrouw!
      Attached Files
      Last edited by Flash; 8 June 2009, 11:01.

Comment

Hoi
        Realiseer je wel dat dit mega grote planten gaan worden?
        Stat er mooi bij hoor suc6 met je kweekje
        God was never on your side..

Comment

Tsja dat zegt iedereen wel maar ik merk er nog niks van Ze hebben iig de ruimte om te groeien dus wat dat betreft maakt de grootte niet zo heel veel uit. Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is de geur, nu ruik je ze alleen als je je neus er vlak boven houd maar bij bloeien schijnt de geur sterker te worden. Hoe mijn buren denken over de geur weet ik niet maar als ik er klachten over krijg moeten ze misschien wel om....

Mocht het te gek worden kwa geur en grootte dan hak ik er wel een stuk vanaf of ze gaan om. Zo ver is het iig nog lang niet en ik hoop dat het ook niet zover hoeft te komen.

Comment

Ik heb een vrouw ontdekt! Op een paar punten in de oksels zit een wit haartje wat er erg vrouwelijk uit ziet. Erg blij word ik er van omdat dit ook de mooiste en de plant is met de beste plek in de tuin. De andere planten geven nog niks prijs wat geslacht betreft.

Foto's komen later want ik krijg de foto's niet scherp. De achtergrond krijg ik wel scherp en als ik zelf meer afstand neem dan zie je de haartjes weer niet... Wachten tot het iets duidelijker is dus.

Maar... Het is een vrouw! joepie!

Comment

proficiat

mvg

Comment

Dat toppen vanfa wanneer mag je dit doen, en is het zonder risico's?

Mvg

Comment

> toppen, dieven & fimmen (hunk?)

Comment

@freddy
                    toppen kan je geloof ik doen wanneer er 3 of meer internodes zijn. Dat zijn zeg maar 3 vertakkingen, wat daarboven komt snij je er gewoon af.

En volgens mij kan dat niet mis gaan. Een gevolg schijnt wel te zijn dat je planten even stilstaan in de groei. Ik heb dat niet gemerkt omdat ik ze bij het in de tuin planten direct getopt heb. En bij verpotten/verplanten staat de groei ook even stil.

Bij een andere plant heb ik ook een vrouwelijk haartje ontdekt dus ik heb goede hoop dat ik ook hier geluk heb. Het bloeien begint trouwens wel erg vroeg (als het dus bloei is ). Kan dat komen doordat de plantjes vroeg in de ochtend en na 18:00 in de middag niet meer in de volle zon staan? Want licht krijgen ze natuurlijk wel en meer dan 12/12 waarop de meeste plantjes schijnen te bloeien.

Comment

het is dus eigenlijk de bedoeling dat je "kiest" tot hoe hoog hij mag komen en vervolgens verwijder je de "kruin"?

Mvg

Comment

jep daar komt het op neer, je plant gaat dan meer energie in de zijtakken steken, waardoor die meer in de breedte dan in de hoogte groeit.
                        je kan ze later nog altijd een tweede keer toppen. je hebt zo zelf een beetje controle over hoe groot je plant wordt.

Comment

en is dit beter voor de topproductie of niet?

mvg

Comment

er wordt dan meer energie gestoken in verschillende toppen ipv 1grote hoofdtop.
                            ik weet niet of het eindresultaat zo'n ongelooflijk verschil gaat zijn in gewicht, maar het is met ons klimaatje zeker wel veiliger want nu zitten je toppen verspreid over verschillende takken, dus als je dan last hebt van toprot zijn je andere toppen niet aangetast.
                            terwijl als je 1 grote hoofdtop hebt en je hebt toprot... ja, dan kan je bijna heel die top wegsmijten...

Comment

en heb je enig idee hoe dat dieven werkt, want uit dat topic van "toppen, dieven & fimmen" word ik niet direct veel wijzer?

Mvg

Comment

Attached Files
                                Last edited by Flash; 17 June 2009, 11:06.

Comment

Bezig...
                                X