Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Double fun buiten planten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Double fun buiten planten

De planten gaan niet echt de lucht in wat ik wel verwacht had na al die verhalen over het keihard groeien van dit gewas. De plant die de meeste zon krijgt is wel het grootst en het mooist dus zon is waarschijnlijk waar ik wat tekort aan heb bij de meeste plantjes. Niks aan te doen. Vreemd genoeg lijken al mijn planten vrouwelijk te zijn maar de bloei zet niet echt door. Er komen misschien 1-2 haartjes per oksel en daar blijft het voorlopig bij....

Een van mijn plantjes is ook tot het steeltje aan toe door de slakken opgevreten. Nu komen er weer wat verse blaadjes aan en ik laat dit plantje dus ook gewoon staan. Kijken wat er gebeurt

De foto's
    1. steeltje met nieuwe blaadjes
    2. mooiste plant
    3. blad probleem Weet iemand waardoor het blad niet mooi is?
    Attached Files

Comment

Kunde een fotoke van dichter nemen aub, van uw bladprobleem.
      Eerste zicht trips? Kleine witte stipjes zeker?
      Als ge close up kunt pakken, tzou echt handig zijn. Want ik zie nu zo goed als niets.

Die slakken hebben wel heel goe gevreten daar op uw plant dat nu nog een steeltje is. Met wat geluk komt dat er door, want tkan energie opnemen via die miniscule bladsetjes. Als alle energie via de wortel tot daar gaat... zou het U nog wel es kunnen verbazen

Maar moeten ze uit het zicht staan? Zoniet zou ik het onkruid rondom de wietplanten toch weghalen hoor. Dat is een haard voor ongedierte om in te schuilen en over te kruipen op je plantjes.

Kunt ge het afspuiten met iets preventief om ze te verjagen. Maak dat plekje dan maar heel onaangenaam voor ongedierte.
      Middelkes genoeg voor te vinden hier op't forum.

Bon chance
      Tip via edit: Coca cola en Pepsi zijn ook goeie ongedierte verdelgers.
      Last edited by organic; 24 June 2009, 16:03.

Comment

@organic, het "onkruid" wat je daar ziet zijn aardbei planten. Die blijven gewoon staan . Meer ruimte voorkomt waarschijnlijk wel ongedierte maar ik kan de tuin niet vrij maken voor alleen wiet plantjes. Ik moet laten staan wat er staat. En naast dat ene plantje wat opgevreten is door de slakken heb ik vrij weinig last van vervelende beestjes.

Hier opnieuw foto's van de probleem plant. Nog niet echt heel duidelijk maar hopelijk goed genoeg om te kunnen zien wat het probleem is. Het zijn iig geen witte stipjes het gaat me om de geel/licht groene kleur en ook zijn de bladeren niet mooi. De foto's zijn van hetzelfde blad maar andere camera instellingen. Het gaat trouwens om hoe het blad er uit ziet, niet om de gaatjes vlakbij het stengeltje (dat is ongedierte).
        Attached Files
        Last edited by Flash; 24 June 2009, 20:04.

Comment

Ooei oei... Dat ik dat niet zag! Ik heb hier zelf een 10tal aardbeiplantjes staan.
          Hebben er al paar aardbeien van geoogst
          Daar ook al?
          Paar rijp, paar nog wit in volle vorming maar het rode komt er mooi in.

Waarom dat blad er zo uitziet, dat weet ik eecht niet, met de beste wil.
          Maar ik heb hier eens "the claw" gehad... en toen was ik altijd preventief aan het afspuiten en daar zat nog wat bladvoeding bij (ineens meegeven he)
          Dus ik ben toen gestopt met sproeien.

Soit, ik ben veel aan het rondlezen afgelopen dagen en als ik de oorzaak ervan tegenkom zal ik U niet vergeten.

Comment

Mijn mooiste plant vertoon gele punten aan de bladeren. Verder ziet ze er geweldig gezond uit en groeit ze als een gek. Op de foto is het niet heel erg zichtbaar en ik maak mij ook niet echt zorgen maar als iemand weet waar het door komt kan ik er misschien wat aan doen. De plant staat overigens in volle grond.

De andere plantjes groeien een stuk minder hard (door minder direct zonlicht) en daar is dus weinig over te melden. Als ik een betere camera heb, komt waarschijnlijk volgende week , dan maak ik wat foto's van de (voor?)bloei. Ik blijf het vreemd vinden dat er alleen maar enkele witte sliertjes ontstaan en dat het geen bosje word zoals bloei er normaal gesproken uit ziet. Hars is ook nog niet zichtbaar op de plant, ze ruikt alleen wel naar wiet.

Attached Files

Comment

Attached Files

Comment

De toppen zijn nu wat voller geworden dan te zien is op de vorige foto's maar voor mijn gevoel zijn ze nog niet helemaal klaar. Als ik kijk naar toppen die andere mensen soms krijgen dan lijken deze altijd erg dik tov die van mij, of zou dat gewoon komen door de closeup foto's die altijd van de dikste toppen worden gemaakt. Ik maak me alleen een beetje zorgen over de witte "haartjes", deze lijken namelijk langzaam bruin te worden en ik vind dat er ongezond uitzien. Eigenlijk is dat pas sinds gister de eerste regenachtige en zonloze dag dit jaar.

Nu vraag ik me af of ik zal gaan oogsten of dat ik nog wat langer wacht. Mooi weer wordt het voorlopig niet dus flinke groei verwacht ik eigenlijk ook niet meer. Of de trichomen al rijp zijn kan ik niet zien want ik heb geen materiaal om dat goed te bekijken.

Overzicht van de de mooiste plant

Bovenaanzicht topje met bruinte "verrotte" haartjes?

Zijaanzicht van een topje, al een stuk voller tov de vergelijkbare foto in de vorige post.

En tenslotte nog een foto van de BIJNA gespleten stam van dit prachtige boompje

Wat vinden de kenners oogsten of toch nog even laten aandikken.?!
                Attached Files
                Last edited by Flash; 1 October 2009, 16:31. Reden: Ik zag dat de foto's ineens misten dus nog ff toegevoegd

Comment

Het is juist de bedoeling dat die haartjes bruin worden, als ong. 80% bruin is is het ong. tijd om te oogsten. Wacht niet te lang, des te langer je wacht des te minder potent hij wordt = sterkte van je wiet. Kijk anders nog wat rond op het forum over Oogsten, er is zat over te vinden.

Martinair

Comment

Das klets je moet je planten juist lang genoeg laten staan oogst je te vroeg dan kan je je wietje weg gooien.
                    Koop een vergroot glas hebben ze al in speelgoed winkel of blokker en kijk naar de trichomen op je plant dat zijn de thc bolletjes
                    je heb double fun planten die vorst bestendig en minder kans op toprot ik kweek deze plant al 5 jaar en oogst meestal eind november en dat gaat goed .
                    Als je langer laat staan dan zal je zien dat je toppen veel dikker worden en opzwellen.
                    Suc6 met je Deftige planten

God was never on your side..

Comment

Comment

Beetje onder steunen en zolang mogelijk laten staan dan ga je echt mega dikke toppen krijgen en die zaadzakjes gaan helemaal bol staan ik kreeg er zelfs tweede bloei in.
                        suc6
                        God was never on your side..

Comment

Ik heb mijn plant nog steeds niet omgehakt. Maar langzaam aan beginnen er toch steeds meer kleine stukjes rot in de toppen te ontstaan. Deze plukjes heb ik er netjes tussenuit gehaald en het lijkt zich niet super snel te verspreiden. Het zijn steeds de kleine "bij toppen" die gaan rotten, in de grotere toppen heb ik nog geen rot ontdekt.

Wat oogsten betreft zit ik dus weer wat te twijfelen. Er komt langzaam aan meer rot maar de trichomen zeggen me dat de bloei eigenlijk nog niet klaar is. Ik heb nl nog geen amber kunnen ontdekken. Mocht het rotten versnellen dan ga ik mijn boompje toch echt omgooien.

Mijn andere planten heb ik al omgedaan en de opbrengst viel me wat tegen. Wel heb ik alle kleine rotzooi weggedaan wat me waarschijnlijk nog wel wat grammen heeft gekost. Deze planten waren niet zo mooi en ik vond de toppen vooral heel bladerig. Mijn laatste plant is gewoon de mooiste en daar zal ook het meeste afkomen.

Tot slot nog wat plaatjes
                          Mooie top lijkt wat paarsachtig te worden waarschijnlijk door de kou

Overzicht van de plant

Attached Files

Comment

Comment

Ik check elke dag op rot zonder teveel aan de plant te zitten en dat gaat tot nu to erg goed. De planten rot vrij houden is bijna niet te doen als je geen afdakje oid hebt.

Voor mij is het de eerste keer kweken dus ik kan niet zeggen of deze plant beter of minder goed tegen rot kan. Ik denk wel dat als ik de plant niet iedere dag zou kunnen checken dat de rot dan wel wat erger was geweest.

Comment

Hoe is het nu met de rot? Heb bij mijn double fun vandaag 2 hoofdtoppen weggeknipt en een aantal plekken met rot weggesneden. Als de rot eens begint blijf je gewoon bezig!

Comment

Bezig...
                                X