Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2X Purple Widow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2X Purple Widow

    Korting op 420shop
    yo,

    Ongeveer 3 weken geleden, 2 pw vruchtjes in de kiem gelegd,
    gisteren even een soort van kooi omheen gebouwd, omdat de vogels
    weer niet v/d kleine plantjes afkonden blijven, ze zijn beiden al 1 keer geknakt, de grotere redt het wel nu maar hopen op een mooie dame, de 2de kleinere vouwt nog net zo hard dubbel als ik het stokje weg zou halen,
    die is dus critischer, ik zou graag opmerkingen/tips/ en beordelingen krijgen.

    Hier wat foto's:








    mischien post ik vandaag nog wel een paar foto's




    het plan is btw om de plantjes nog iets groter te laten worden om ze vervolgens in een spaceykuip te zetten mn zn 2e..


    oja, vroeg ik me ook wel een beetje af, deze vruchtjes kwamen bij de sjamaan vandaan, daar zeiden ze mij dat ze uiterlijk geoogst zouden kunnen worden tot oktober, wat nu mn vraag is, ik heb nog wel genoeg tijd toch?
    Last edited by iszo; 5 June 2009, 16:02.

    #2
    Re: 2X Purple Widow

    ik zou ze niet samen in 1 pot steken,dan gaan ze strekken omdat 1 van de 2 wss meer licht gaat hebben en dan gaat de andere opzoek naar licht...

    als je ze overpot zou ik ze wel tot de lobblaadjes in de grond steken want ze zijn een beetje gestrekt kan ik zien!

    btw,ik verplaatst je topic naar kweekverslagen...

    [attentie]verplaatst naar buitenkweekverslagen, Grtzz haze'o'lator[/attentie]

    Comment


      #3
      Re: 2X Purple Widow

      Oke, bedankt voor je reactie haze 'o' lator,

      had trouwens ook al bedacht om ze voordat ze in de spacykuip gaan, ze eerst
      over te potten in 2 (30L)potten zodat ze steeds meer ruimte krijgen en waardoor waarschijnlijk groeistoten gaan ontstaan, en als het dan redelijke planten zijn met goeie wortels ze dan in een spacykuip te plaatsen...

      En als het redelijke planten zijn ontdoe ik ze zo nu en dan toch wel van de overbodige bladeren dus denk dat het kwa licht geen probleem hoeft te zijn, goeie tip trouwens om het zand tot de lobblaadjes op te vullen, de plantjes zijn dus geknakt een tijdje geleden maar hierdoor verdwijnen de "breuken" onder het zand 2 in 1 dus.

      tot slot zou iemand me kunnen vertellen wat "strekken" inhoudt?, en hoe dit verholpen kan worden.


      de spacykuip is de zelfde als hier afgebeeld,en heeft gaten onderin.


      m.v.g. iszo
      Last edited by iszo; 7 June 2009, 04:47.

      Comment


        #4
        Re: 2X Purple Widow

        Mah bij jaat dat gij nog tijd hebt

        strekken doen ze als ze te weinig licht krijgen. Dat wordt dus verholpen door ze in het zuiden van de tuin te plaatsen.
        Op de zonnigste plaats dus.

        Je zegt zelf dat licht geen probleem is, dus geen zorgen.

        Comment


          #5
          Re: 2X Purple Widow

          Mah bij jaat dat gij nog tijd hebt
          leg uit hehe

          Comment


            #6
            Re: 2X Purple Widow

            Oorspronkelijk geplaatst door iszo View Post
            oja, vroeg ik me ook wel een beetje af, deze vruchtjes kwamen bij de sjamaan vandaan, daar zeiden ze mij dat ze uiterlijk geoogst zouden kunnen worden tot oktober, wat nu mn vraag is, ik heb nog wel genoeg tijd toch?
            tien tekens

            Comment


              #7
              Re: 2X Purple Widow

              Oke!,

              tijd voor een kleine update van deze kant,


              Heb beide planten vandaag maar overgepot, wat mij opviel was dat er redelijk weinig wortels in de potjes aanwezig waren iig niet te zien van buitenaf....





              de grootste


              de kleinere pw heb ik wat extra bescherming gegeven door er gaas, en keukenplastic tot een bepaalde hoogte omheen te maken...
              (inclusief opening voor de gieter)





              en nu maar groeien..


              m.v.g. iszo

              Comment


                #8
                Re: 2X Purple Widow

                honden of katten?

                Comment


                  #9
                  Re: 2X Purple Widow

                  zowel katten als vogels, maar is een tijdelijke oplossing, op deze manier staat ie ook uit de wind.

                  Comment


                    #10
                    Re: 2X Purple Widow

                    Oke, tijd voor een (bijna dagelijkse) update!


                    de kleinste



                    + 2foto's van de grotere... het paarse begint er aan te komen..







                    reacties graag!

                    m.v.g. Iszo

                    Comment


                      #11
                      Re: 2X Purple Widow

                      Hoi ze zijn goed hersteld.
                      Alleen dat paarse heeft volgens mij niets met je soort te maken.
                      Dat is gewoon van de stress denk ik.

                      Evengoed ze zien er best goed uit.
                      Veel plezier en succes ermee.

                      En je had dat ene plantje best iets meer aarde mogen geven, de lobblaadjes steken zeker nog een cm boven de grond.

                      Groeten Stokey.

                      Comment


                        #12
                        Re: 2X Purple Widow

                        @Stokey


                        Bedankt voor je reactie,

                        ik weet het van die lobblaadje maarja kwam ik pas achter toen ze overgepot en wel waren, dushad toen zo iets van lekker laten staan..

                        Comment


                          #13
                          Re: 2X Purple Widow

                          Ik heb het advies van stekpoeder (wortelstimulator) wat ik elders op deze site heb gelezen vandaag uitgevoerd. Misschien voor jou ook een tip. Blijkbaar kun je dit ook toevoegen (met het water) als ze al even in een pot staan en zorgt het dan ook voor een goede wortelontwikkeling. Succes ermee.

                          Comment


                            #14
                            Re: 2X Purple Widow

                            @ mokee, het plan is om ze deze vloeibare mest te geven als ze wat groter zijn geworden komt bij de action of aldi vandaan..



                            Oke tijd voor een update!

                            als eerste de kleinste v/d voorlopig 2 planten, (komt 1 extra pw bij)



                            zoals je kan zien zijn de onderste 2 blaadjes vergeelt..

                            eerst was het plan ze weg te halen maar laat ze toch maar zitten denk ik..

                            dan de iets grotere,


                            deze gaat beter, het hoofdstammetje begint al wat dikker te worden en de bladeren gaan ook lekker , nu mag de zon gaan shinen



                            zo dat was em weer,


                            m.v.g. iszo.

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X