Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste (late) kweek Shaman

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste (late) kweek Shaman

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben op 19 Juli nog begonnen met het ontkiemen van enkele zaadjes Shaman van Dutch Passion. Ik het weet het het is nogal laat maar ik wou het toch al eens proberen zodat ik dit jaar wat van men fouten kan leren en het volgend jaar ineens goed kan doen.
    Enkele vragen nu zijn:

    1) Men plantje staat veel buiten maar is heel windgevoelig en heeft een heel dunne steel, hoe komt dit of is dit normaal...?

    2) Enkel blaadjes zoals je kan zien op de foto zijn verdort aan de uiteinden, nu heb ik hem wel even bij men moeder moeten zetten wegens vakantie en die had een beetje te weinig water gegeven naar mijn mening...?

    3) Ik heb hem nu in potgrond gezet van npk 15-10-20 universele potgrond met daaronder waterkristallen en koraalkalk voor betere doorwatering.
    Ik ben nu ook na twee weken beginnen bijmesten met substral groeivoeding npk 6-3-6. Ben ik hier goed bezig of kunnen jullie enkele tips geven.


    Alvast bedankt en heb hier al veel nuttige informatie gevonden.
    Attached Files

    #2
    Re: 1ste (late) kweek Shaman

    ja alles is vrij normaal maar je zet liever je plantje binnen tijdens de nacht en zet het tegen een lampje aan en er kan niet veel gebeuren je moet wel opletten dat je plant geen klootjes krijgt op de takken want dan kan je eens goed pech hebben ...

    Comment


      #3
      Re: 1ste (late) kweek Shaman

      ook als je hem water geeft moet je geen water op de bladeren gieten want zo verbrand je je plant en zeker in deze weeromstandigheden met een heette zon :O

      Comment


        #4
        Re: 1ste (late) kweek Shaman

        Kun je nog een duidelijker foto maken van de hele plant?
        Vooral van steel en onderste blad,beetje schuin van boven fotograferen,is het misschien wat beter te zien.

        De randjes van het blad is verdroging of verbranding,komt wss door verkeerd of teveel!!! voeding.

        Als je ze pas sinds kort in de potgrond hebt staan (welke samenstelling volgens mij al ERG sterk is voor de plant)mag je nog zeker 5-6 weken niet bijvoeden!
        Daarom denk ik ook dat de vergeling een behoorlijke overvoeding is.

        Ik zie de foto wel verschijnen.

        Grts
        Daniella
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

        Misty's ABC

        Comment


          #5
          Re: 1ste (late) kweek Shaman

          Hier nog wat extra foto's.
          De onderste bladeren waren verdort toen ik nog geen voeding bijgaf, mss is dit extra rijk voorgemeste potgrond? Ik zal zowieso de volgende weken niet bijmesten.
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: 1ste (late) kweek Shaman

            Al bedankt voor de snelle reacties trouwens

            Comment


              #7
              Re: 1ste (late) kweek Shaman

              Blijft er voor mij uitzien als overvoeding,
              Je zou eventueel de grond wat kunnen spoelen,gewoon rustig een paar gieters water erdoor,zorg wel dat het water onderuit weg kan lopen.
              Mocht je nog van plan zijn om te verpotten kun je de plant dieper potten,tot de 1e(lob)blaadjes ingraven,dan is de steel niet zo kwetsbaar meer,echt dun vind ik de steel niet,wel een beetje gestrekt,staat misschien te veel in de schaduw?

              Succes ermee!

              Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #8
                Re: 1ste (late) kweek Shaman

                maar, wind kan normaal geen kwaad. Zorgt ervoor dat de steel stevig en breed word zodat er tijdens de bloei een goed transport van voedingstoffen is.

                Mvg

                Comment


                  #9
                  Re: 1ste (late) kweek Shaman

                  Ik ga hem zeker nog overplanten maar was een beetje aan het wachten tot hij wat steviger is, dan zal ik hem wat dieper steken. Ik zal hem voorlopig geen meststoffen meer geven dan. Hoe kan ik zien wanneer ik terug moet beginnen bijmesten?...

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste (late) kweek Shaman

                    Inderdaad stoppen met voeding geven, dat is nog lang niet nodig. Verder ziet hij er goed uit. Op de zak van je aarde staat vaak aangegeven voor hoeveel weken er voeding in zit. Dit is meestal voor 4-6 weken.



                    @Tankrage[BE]: Je kan gewoon je post veranderen, je hoeft niet een nieuwe te maken.

                    Comment


                      #11
                      Re: 1ste (late) kweek Shaman

                      Zodra je wortels ziet onderuit de pot verpotten,gewoon meteen doen en tot direct onder de lobblaadjes ingraven,als ze dan kan staan niet ondersteunen dan wordt de steel vanzelf dik door de wind,dit is echt nodig en gaat snel.
                      Als je die pot dan opvult met bemeste grond hoeft ze weer een paar weken geen voeding.
                      Ze zal je laten zien wanneer ze voeding nodig heeft door verkleuring of groeistilstand,zal met bemeste grond 4-6 weken duren voor ze weer wat nodig heeft.

                      Grts
                      Daniella
                      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                      Misty's ABC

                      Comment


                        #12
                        Re: 1ste (late) kweek Shaman

                        Hier nog een foto update, het zonneke doe haar goe
                        Ze is nu exact een maand oud.

                        Grtz
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: 1ste (late) kweek Shaman

                          Hey,
                          ziet er zeker mooi uit na slechts een maandje.
                          Kan je iets zeggen over de soort? Is het een autoflowering?

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: 1ste (late) kweek Shaman

                              Zou ik men plantje nog toppen of is dat niet meer de moeite, ik heb hem namelijk staan op een dakterras en wil geen al te grote plant...
                              Attached Files
                              Last edited by wiemels; 15 August 2009, 17:00.

                              Comment

                              Bezig...
                              X