Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Buitenkweek is begonnen! NIEUWE FOTO'S MET VRAAG!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

    Komen strax nog meer foto's

    Heb nu ook 3 plantje (seeds) buiten staan, 1 in volle grond, en 2 in potten, waarvan 1 als expirimentje, met alleen maar compost, zal mij benieuwen!

    Comment


      #32
      Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

      Leuk he zo spruiten zien groeien .
      Experimentjes kunnen we hier goed gebruiken.

      Wat is dat daar in de grond, een sleutel?
      Past die soms op de geheime deur die naar de wortel kamer leidt?

      Peace

      Comment


        #33
        Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

        Hahaha, ja dat is een sleutel, staat erbij omdat ik dan goed kan onthouden welk het eerst geplant is enzo, zijn bijde afgaantjes, heb helaas geen sticker velletjes meer, en tijd om ze te kopen, misschien dit weekend

        Latertjes

        Comment


          #34
          Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

          Als je het zo kan onthouden, is het toch goed Het is voor jezelf dat je het kan zien. Wel leuk idee, todat je die sleutel nodig hebt, haha.

          Ziet er goed uit hoor.

          Wat voor KAS heb je? Ik heb nog 2.5 kilo van Asef liggen. Heb jij die ook gebruikt? Ik gebruik het zelf niet, omdat ik heb gehoord dat die korrels niet zo goed zijn, maarja wat Smokey zegt: Experimenteren is altijd goed

          Comment


            #35
            Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

            Daar heb ik ook een kilootje van liggen, maar gebruik het nog niet, niet omdat het niet goed is ofsow, maar eerst de plantjes ff wat hoger laten groeien, zal binnenkort ff de tuinkast open trekken en kijken wat we nog meer hebben,

            Kan ik btw ook vloeibare Garanium mest gebruiken? zit vol met stikstof en fosfer volgensmij!

            Comment


              #36
              Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

              Hier heb ik niet zoveel verstand van (van NPK enzo) maar ik denk niet dat het kwaad kan, zolang je maar niet teveel doet. Maar ik zou toch even doorzoeken of het wel goed is, zou zonde zijn als je denkt wat extra's te geven, maar uit eindelijk je planten vermoord

              Comment


                #37
                Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

                Heb nog wat gevonden: een 25kg kunst mest

                Tekst op de zak:

                NPK-Meststof
                Chloorarm


                12+10+18

                Dat staat er dus op, wat houd het allemaal in ? en is het goed voor mn plantjes,

                Question2: weet iemand waar ik goedkoop een paar( 5 of 10) low rider zaadjes kan kopen??

                Greets

                Comment


                  #38
                  Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

                  Kijk hier eens n-p-k-mg-wat-is-dat-nu-t236.html . En daarna naar deze. Bij de besrchrijving op je zak staan de bestandelen, vergelijk ze eens met deze mestsoffen-t237.html

                  Comment


                    #39
                    Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

                    Oorspronkelijk geplaatst door daniel62638
                    Question2: weet iemand waar ik goedkoop een paar( 5 of 10) low rider zaadjes kan kopen??
                    Greets
                    Ik heb zelf goede ervaring met happydude.nl
                    Daar heb ik mijn zaden + potten gekocht. Helemaal mooi hoor
                    Het is een klein bedrijfje, maar wel goedkoop. Hij heeft z'n eigen Lowryder plant zaadjes laten maken. Die kan je per 10 kopen voor 22,50 (!). Dat scheelt wel een hoop. Maarja ik weet niet of jij daar net zoveel vertrouwen in hebt als in de "Fabrieks zaadjes". Ik zou het in ieder geval doen Scheelt de helft ongeveer.

                    http://www.happydude.nl/product_info.ph ... cts_id=140

                    Succes!

                    Comment


                      #40
                      Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

                      Dat NPK snap ik wel ,, Exacte achtergrond

                      maar de cijfers??

                      Die snap ik nu wel, ik denk de molariteit op die 25 kilogrammen! of liters?
                      Dus ik kan deze mest HEEL goed gebruiken
                      thnQQ

                      PS bedankt voor die Happydude site,, voor andere mensen, kan ik die vertrouwn?? denk het wel zelf

                      Comment


                        #41
                        Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

                        Die cijfers zoals ( 5+ 12 +16) dat zijn de percentages waar de NPK (stikstof, fosfor, kalium) voorkomen. Dus 5% Stikstof, 12% Fosfor, 16% Kalium. Als dat was wat je niet snapte

                        Heeft verder niks met molariteit te maken, dat is weer iets anders, onnodig bij NPK waarden.

                        Die Happydude site kan je zeker vertrouwen, heb ik zelf namelijk ook gedaan. Maar ik kan ook niet voorspellen hoe zijn zaden zullen zijn. Misschien moet je het is proberen. Maar de keus ligt bij jou

                        Comment


                          #42
                          Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

                          Dankjewel voor de %ten uitleg, ik twijfelde tussen procenten en mol, want dat kan namelijk ook.

                          Ik ga over een weekje ff de low rider seeds kopen denk ik,

                          Dinsdag komen er nieuwe foto's van mijn 2 plantjes ze groeien aardig, met 1 ben ik wat aan het expirimenteren hoe ik de groei kan remmen, heb lob blaadjes eraf gehaald en de 2 daarboven ook, ben benieuwt!, is hoogst waarschijnlijk een mannetje omdat hij vrijwel alleen maar omhoog groeit

                          greets

                          Comment


                            #43
                            Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

                            Oorspronkelijk geplaatst door daniel62638
                            Dinsdag komen er nieuwe foto's van mijn 2 plantjes

                            Ik wacht geduldig af

                            Comment


                              #44
                              Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

                              Snel een foto:

                              Comment


                                #45
                                Re: 1e Buitenkweek is begonnen!

                                Nog een vraagje, in de loop van de avond,(bijna elke dag) gaan alle grotere blaadjes naar beneden hangen, slapjes, is dat normaal?

                                Comment

                                Bezig...
                                X