Smokey's 1ste buitenkweek ( Testzaad )

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Smokey
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2007
    • 2488

    #1

    Smokey's 1ste buitenkweek ( Testzaad )

    Korting op 420shop
    Dit word dus mijn eerste "buitenkweek", ik ga het voor de eerste keer klein houden dus ik start met 2 plantjes(Komt er mss nog 1tje bij)

    Waar:
    Hier op de koer

    Welke soort:
    Test Zaad --->2x 6 Shooter (Haze x Skunk x NL x Brazilian x N.Indian x TrainWreck)
    Zaadbank : RoyalDutchgenetics

    Grond:
    Universele potgrond
    NPK 12 14 24

    Pot:
    Eens ze wat groter zijn gaan ze wss in 11 liter potten.

    Voorgroei:
    Ze staan voorlopig ieder onder een spaarlamp maar eens mijn kast in orde is (binnekort hoop ik) gaan ze onder TL.

    Plannen:
    Ik ga ze de 1ste mei buiten zetten, een weekje of 2 laten wennen aan de buitenlucht en dan verduisteren. Edit --> Plannen zijn verandert, sinds mijn kastje nog niet direct in orde gaat komen staan ze nu al buiten op de koer .

    Fotos:
    Nr1:

    Nr2:

    Samen:


    Zoals je kan zien hangt bij beide plantjes het zaadhulsel er nog aan.

    Peace
  • bobo
    Cronic Grower
    • Oct 2007
    • 3103

    #2
    Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

    De start is gemaakt, veel succes gewenst en ik volg je op de voet Ziet er alvast goed uit en mooie soortjes gekozen.

    Grtz

    Comment

    • Smokey
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Oct 2007
      • 2488

      #3
      Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

      Update:

      Ze zijn weeral een klein beetje gegroeit, kvind ze er eerlijk gezegt wat geel bij staan. De nr1 geef ik teveel water dus die ga ik een paar dagen met rust laten. Straks ga ik zien voor grotere potten,

      Fotos:

      Nr1



      Nr2



      Peace

      Comment

      • zion
        Advanced Grower
        • Feb 2008
        • 1056

        #4
        Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

        Mooie plantjes!

        Heb je 2 verschillende hoeveelheden water gegeven?
        Meer bij nr1 dan bij nr2 bedoelijk ik dus

        Ik dacht dat ook eens te testen, om te zien wat nu slechter is: teveel water of teweinig water?
        Wat denken de pro's ervan?

        Greetz,
        zion

        Comment

        • Smokey
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Oct 2007
          • 2488

          #5
          Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

          Een Cannabis plant kan best goed tegen droogte, als ze wat groter zijn laat ik mijn plantjes meestal een paar dagen droog staan. Er word gezegt dat de wortels dan harder gaan zoeken naar water.

          Je moet trouwens je vinger in de aarde steken om te voelen of die nog vochtig is , maar bij mij is de aarde 1 grote klomp . Spaarlampen staan 24/7 aan dus denk dat het door de warmte is.


          peace

          PS: Ik ben geen pro, maar ik denk beter te weinig water. Wel eigenlijk geen van beide maarja

          Comment

          • tommy guns
            Chronic Stoner
            • Jan 2008
            • 174

            #6
            Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

            in het begin geregeld water geven (nie te veel voor stekjes)

            naarmate ze groter worden best langs onderen water geven ( op een schaaltje zetten)

            zodat de wortels verder groeien en zoeken naar water, en ook voor vliegjes en dergelijk van je aarde te houden


            ik volg je , succes!

            Comment

            • Smokey
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Oct 2007
              • 2488

              #7
              Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

              De regen komt van boven dus ik geef water langs boven .
              Ga me niet bezig houden met schaaltjes onder mijn potten te zetten enz,


              Peace

              Comment

              • zion
                Advanced Grower
                • Feb 2008
                • 1056

                #8
                Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

                Groot gelijk heb je, laat de natuur maar oen wat ze wil. Alhoewel er in de natuur wel geen plastic poten in of op de aarde groeien.

                Is het wat mooi weer daar bij jou?

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #9
                  Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

                  jup smokey!
                  Hop naar de tweede internode!
                  Zijn goed op weg!

                  Comment

                  • GrowTheHerbs
                    Banned
                    • Mar 2008
                    • 28

                    #10
                    Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

                    ik ben een groentje in het kweken, maar ik ben niet dom
                    ik denk dat het bij binnekweek onder lampen, beter is dat je ze genoeg water geeft omdat ze hun wortelstelsel niet ver kunnen uitbreiden en omdat de lampen veel warmte afgeven.
                    bij volle grond kan je je planten gerust een tijdje zonder water zetten, zo breiden zij hun wortelstelsel uit, die zoeken dan veel vocht, overigens valt er af en toe in de zomer wel regen, zeker in onze landen, dus veel watertekort zullen ze niet krijgen.
                    Dit is wat ik denk en wat ik denk dat correct is, als een pro me gelijk kan geven of me wil verbeteren... doe maar
                    ---greetz---

                    Comment

                    • Smokey
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2007
                      • 2488

                      #11
                      Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

                      Niemand zegt toch dat jij dom bent .

                      Je kan gelijk hebben, maar de cannabis plant kan zeker goed genoeg tegen de droogte zelfs onder lampen. Ik denk dat onder TL of spaarlampen het niet veel warmer word dan dat het buiten zou zijn als we een goede zomer hebben. Natuurlijk moet je je plant niet gaan laten uitdrogen he, maar ze af en toe eens droog laten staan kan zeker geen kwaad.

                      Edit: Dat de wortels gaan zoeken naar water gebeurt even goed in potten (als die groot genoeg is natuurlijk) minder omdat ze daar ook minder ruimte in hebben. Lijkt me logisch .

                      Peace

                      Comment

                      • okiwiet
                        Son of the Bong
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2008
                        • 435

                        #12
                        Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

                        buiten krijgen de planten soms 40° op hun dak en kunnen ze het vocht gebruiken, vergeet ook niet dat een plant werkt dus als het te warm is werkt ze keihard om haar eigen te koelen en als ze dan niet genoeg vocht heeft gaat ze haar suikers opgebruiken die ge nodig hebt in den bloei voor nen stevige oogst te bekomen.
                        een plant waarvan den helft van de bladeren leiden aan suiker tekort heeft maar een halve dosis ook ter beschikking om in de toppen te pompen hé en als je ziet dat je plant droogstaat in de zomer geef ze dan toch drinken, je zal blij zijn achteraf

                        grtz
                        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                        Comment

                        • Smokey
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Oct 2007
                          • 2488

                          #13
                          Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

                          Thanks Okiwiet,
                          Zal ze buiten goed te drinken geven .

                          Peace

                          Comment

                          • Smokey
                            Ultra Grower
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2007
                            • 2488

                            #14
                            Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

                            Update:

                            Het gaat niet zo goed met de plantjes, de bladeren beginnen helemaal geel te worden . Enige wat ik kan bedenken is dat het te warm en te droog in het kastje is.

                            Nr1 heb ik over gepot maar heb de wortels weeral eens beschadigt (gebeurt altijd bij mij als ik overpot )

                            Nummer 1:


                            Hij heeft een raar blad, het lijkt of er een stuk is uit geknipt maar dat is niet zo.




                            Nr 2



                            Peace

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              #15
                              Re: Smokey's 1ste buitenkweek.

                              Ach wortels groeien wel terug.
                              Zolang je maar voorzichtig bent met de penwortel.

                              Waarom ze geelgroen uitslaagt, dat weet ik echt niet.
                              Misschien zoals je zegt te warm.
                              Maar vochtigheid is zo gecreëerd, ik doe dat met een bekertje kokend water.
                              En hou ze op zo'n klein mogelijke locaties, omdat die gemakkelijker te sturen zijn.
                              Maar ik ben dan ook een eerste klas amateur he smokey!

                              Als je uwe plant overpot, moet je zien dat de grond echt "nat" is.
                              Bij kamerplanten ga ik ook nog eens met een mes langs de zijkanten zodat de aarde van de zijkanten lost. Dan pak ik die gewoon onderaan bij de steel en trek ik die eruit.
                              Maar dat kan je niet met jonge plantjes he.

                              Succes ermee, en beterschap

                              Comment

                              Bezig...