Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Methos' SwissSimone

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Methos' SwissSimone

    ja onderkant is gecheckt; daar kan je zien dat er beschadiging is aan de bovenkant, maar niets specifieks aan de onderkant...

    ik heb het proberen weg te vegen met een doekje en dit ging dus ook niet -.-

    daarom dat ik niet met zerkerheid weet als dit wel meeldauw is, ben vorige week eens naar een vriend gegaan en die had net hetzelfde op zn planten (die woont wel een 30km verder)

    niemand een idee? bijna al de bladeren van de tweede plant zijn aangetast :/
    >>> LR2 mini-kweekje<<<

    Comment


      #92
      Re: Methos' SwissSimone

      Dan is het geen meeldauw..

      Lijkt een beetje op spint schade alleen is dat dan normaal geel,

      heb geen idee, sorry

      Peace

      Comment


        #93
        Re: Methos' SwissSimone

        Indeed, lijkt wat op spintschade.
        Kunt roofmijt uitzetten of inspuiten

        Maar amai, dat is ook een boom geworden hej
        Hier is ze nu groter dan mij, en ik die dacht dat ze ni meer zou groeien. Amai

        Comment


          #94
          Re: Methos' SwissSimone

          kzal ze morgen is heeeel goed onderzoeken op spint.

          en sowieso nog wat insecticide bespuiten... grtz
          >>> LR2 mini-kweekje<<<

          Comment


            #95
            Re: Methos' SwissSimone

            dat is het spint ik heb de mijne vandaag ook behandelt ertegen , bij aveve verkopen ze van het merk: okapi speciaal voor spint,
            bijna niet op te merken die beesten onderaan het blad

            kijk naar mijn laatse foto's, idem dezelfde sporen op de bladeren...

            Comment


              #96
              Re: Methos' SwissSimone

              je kan van bayer spul kopen tegen alle zuigende insecten dat gebruik ik als ik niet precies vast kan stellen met wat voor onverlaat we te maken hebben.

              Naam:Bayer
              Middelyrethrum (tegen luizen en rupsen)
              bestrijd:Zuigende insecten,m.n. bladluizen,tripsen,wantsen,en witte vliegen en pakt ook gelijk de vretende insecten zoals rupsen en kevers.
              middel werkt bij mij altijd uitstekend.

              gr Greenland
              If You Don't Smoke It,Don't Grow It!

              Comment


                #97
                Re: Methos' SwissSimone

                maar als het spint is moet je het wel met een product voor spint behandelen anders helpt het ook niet,
                ik heb men bladeren nauwkeurig gechekt en ik zag wel kleine bruine dingetjes anders mag je spuiten wat je wil dan helpt het niet. (luizen waren het niet of witte vliegen)

                ik ben wel benieuwd of ik er nog last van ge hebben, ik blijf ze heel de week checken

                Comment


                  #98
                  Re: Methos' SwissSimone

                  spuiten vooral aan de onderkant van de bladeren?
                  allesinds bedankt voor de reacties!
                  grtz
                  >>> LR2 mini-kweekje<<<

                  Comment


                    #99
                    Re: Methos' SwissSimone

                    ja ik heb vooral onderaan gespoten heel de plant was zeiknat, die beesten gaan er allemaal aan



                    Comment


                      Re: Methos' SwissSimone

                      Kijk anders eens met de loepe Methos, dan ben je zeker van je stuk.
                      En moest het kunnen, houdt uw fototoestel voor de loepe en tracht die beestjes te fotograferen.
                      Bon chance alvast.

                      Comment


                        Re: Methos' SwissSimone

                        vraagje:

                        als het spint verdwenen is herstellen de bladeren dan?
                        of blijven die wit gele verkleuringen (stippen) op je bladeren zichtbaar?

                        Comment


                          Re: Methos' SwissSimone

                          heb vanmorgen eens gekeken en niets opgemerkt... wel dat die planten vol met spinnen zitten maar dat kan maar goed zijn toch?

                          soit heb dan toch maar met aveve insecticide gespoten, zal dan vandeweek nog wel eens doen en kijken hoe het vooruit gaat. Het water die ik met die insecticide heb gebruikt heb ik gebruikt om kattenkruid 24u te laten weken. Is goed tegen schimmels en verhardt de bladeren.

                          hier de insecticide:
                          Aveve Insecticide Geconcentreerd Aveve Insecticide RTU
                          Breedwerkend insecticide met radicale werking (knockdowneffect). Bestrijdt bladluizen, witte vlieg, rupsen, mieren, spint, mineerders, bladrollers, kevers, enz. Bruikbaar in zowel groenten-, fruit-als sierteelt. Verkrijgbaar in geconcentreerde vorm (om zelf aan te lengen) of als gebruiksklare spray.
                          is geschikt voor gras, groeten, fruit, sierplanten,...



                          grtz
                          >>> LR2 mini-kweekje<<<

                          Comment


                            Re: Methos' SwissSimone

                            @gooner2007

                            De vlekjes zullen waarschijnlijk blijven, maar je zou al blij moeten zijn als je spint weg krijgt

                            Peace

                            Comment


                              Re: Methos' SwissSimone

                              ja ik zit niks in hoor met die vlekjes maar zou handig zijn , geen vlekjes geen spint meer

                              ik denk dat nu al alles weg is bij mij

                              laat ons hopen

                              Comment


                                Re: Methos' SwissSimone



                                ik heb nu een ander probleem, ik zie steeds vaker dit fenomeen opduiken (is wel niet eigen foto maar is precies hetzelfde) kleine gaatjes in de nieuwe scheutjes

                                het zou om wantsen gaan ofzo, vliegende insecten, blijkbaar weinig aan te doen...

                                toch iemand een idee? grts
                                >>> LR2 mini-kweekje<<<

                                Comment

                                Bezig...
                                X