Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9x Early Misty **

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    9x Early Misty **

    Korting op 420shop
    Jo hier is mijn verslag, ik probeer m zo vaak mogelijk te updaten voor jullie
    het zijn 9 earley misty plantjes voor t raam
    enjoy!

    zo begonnen ze op 8 februari 2008:


    een paar dagen later.. ('t moest even zo omdat ie anders te groot zou worden)






    Binnekort meer..


    edit:
    Nieuwe foto's!
    ||
    || beneden..
    \|/
    sigpic

    #2
    Re: 9x Early Misty **

    waar staan ze (onder een raam)? en waar ga je ze later zetten? wat voor voeding geef je?
    ik denk dat velen onder dit forum daarin geinteresseert zijn,
    wacht alvast op je nieuwe posts!

    greetz

    Comment


      #3
      Re: 9x Early Misty **

      Het eerste wat de admins je gaan vragen is of je je even wil voorstellen in het topic http://jointjedraaien.nl/wietforum/m...roduction.html

      Dan nog iets dat ik je aanraad te doen:
      plaats een ventilator naast je plantjes zodat hun stengeltjes mooie stevige stammen worden (door het heen en weer wiegen).

      Voor de rest, succes!

      Greetz,
      zion

      Comment


        #4
        Re: 9x Early Misty **

        Bedankt voor de snelle tips,
        ik zal me ook gelijk even voor stellen op het andere topic.
        ik ging vanmiddag even snel m'n topic maken dus vandaar dat ik geen informatie erbij had gezet. Ik zal jullie zoveel mogelijk info geven, en alle vragen en tips zijn welkom.
        Dit is mijn 2e kweek, mijn kweek van vorig jaar ging niet zo lekker, was ook geen goeie soort. Ik hoop het dit jaar beter te doen, ookal heb ik geen hoog budget
        Ik gebruik nog geen voeding, mijn vader heeft wel pokon (ik weet niet of dit goed is, en wanneer ik het moet gebruiken, er staat wel een wietplant op de pokon fles )
        nou ik ga nu slapen, binnekort meer.
        Ciao

        Edit:
        Er staan er nu 4 onder het zolderraam (met mooi weer bloedheet daar, moet er dan een raampje open??) en er staan er 5 bij me moeder op de kamer, dat zijn precies de 2 plekken waar de zon het meest komt. Ik wil ze als ze wat steviger zijn, een paar buiten zetten (dus bedankt voor de tip van de ventilator)
        Heeft iemand nog tips voor wanneer ik ze het best buiten kan zetten? voor de regen enzo.

        Binnenkort weer meer.
        Ciao!
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: 9x Early Misty **

          Zo hier zijn nog wat nieuwe foto's hoe ze er nu uitzien:

          ow en ik heb nog een vraag, is het; hoe groter de pot, hoe groter/hoger de plant?
          want ik hoef niet van die super grote planten (of ligt dat aan de soort?) en als je ze op een gegeven moment niet meer overpot (bij een pot van 40L ofzo) dat ze dan ook niet meer groeien? is dat slecht voor de plant? omdat de wortels dan niet verder meer kunnen..







          Ik maak binnenkort een foto van alle planten bij elkaar
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: 9x Early Misty **

            Hoe groter te pot hoe "groter" de plant ja.
            In 40L ga je wel redelijk grote planten hebben.

            Ze zien er goed uit vind ik voor achter het raam, beetje licht groene kleur .

            Je trekt fotos zonder flits he?

            Peace

            Comment


              #7
              Re: 9x Early Misty **

              @smokey
              ja ze zijn zonder flits, ik vind zelf ook dat ze er mooi uit zien, nergens gele plekjes ofzo op de bladeren..

              enne.. hoe groot zou ik de pot moeten hebben voor een niet al te groot plantje, ik wil ze dan niet hoger als 1 meter (gaat de wiet er dan onder leiden? of is het; hoe minder plant, hoe sterker de wiet?)

              Nog een vraag: wanneer moet ik beginnen met pokon gebruiken?

              en alvast weer bedankt ik ga dalijk een foto maken met alle 9 bij elkaar.


              edit: Hier nog wat foto's van de vorige fotoshoot





              sigpic

              Comment


                #8
                Re: 9x Early Misty **

                Mooie Misty's man!

                Proficiat met je kindjes

                Aangezien ik het product "Pokon" niet ken, kan ik het je ook niet vertellen. Misschien eens opzoeken op internet, of het etiket van die fles eens lezen?

                Greetz en succes, u wordt gevolgd

                Comment


                  #9
                  Re: 9x Early Misty **

                  oke jongens en meiden.. ik heb weer wat vragen;

                  **ik heb mijn planten vanaf 8 maart, dus zeg maar 2 maanden.. maar nu weet ik niet wanneer ik voeding moet geven. Ik heb een grote fles 'Terra Flores' van 'Canna'
                  Er staat op dat het voor de bloei is, betekend dit dat ik het alleen in de bloeifase moet gebruiken? en hoe zie ik wanneer ze in de bloeifase is? Ik hoop dat jullie wat met deze info kunnen.
                  *En ze hebben nu bijna allemaal het bekende wiet geurtje.. betekend dit dat het een vrouwtje is? of ruiken mannetjes ook zo? want anders begin ik alvast met heel blij worden
                  *Er staan nu 4 planten op t balkon ergens anders, die blijven dag en nacht staan.. en er staan 4 planten buiten in de tuin, die gaan 's nacht naar binnen en 's ochtens naar buiten. En er staat er 1 binnen voor te raam die blijft daar lekker staan.. Is dit goed? Ik bedoel, is het slecht voor ze om ze steeds naar binnen en naar buiten te doen? of maakt dit niet uit?
                  sorry voor de lange zinnen maar ik hou van duidelijkheid
                  Nou ik hoop dat jullie nog wat tips hebben

                  En alvast bedankt!
                  Joeri.

                  owja.. binnekort nog wat foto's
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: 9x Early Misty **

                    8feb en nu zijn we pakweg 8 mei

                    is 3 maand??

                    ik heb geen ervaring met raam kweek of tl kweek maar normaal zou je in 3 maand bloei en oogst allang gebeurt zijn niet??

                    grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: 9x Early Misty **

                      ik heb geen idee, ik hoop dat er mensen zijn die mn vragen kunnen beantwoorden.
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: 9x Early Misty **

                        Bloeien plantjes aan de raam en buiten ni pas af als de herst nadert?

                        Comment


                          #13
                          Re: 9x Early Misty **

                          Oorspronkelijk geplaatst door joekie
                          oke jongens en meiden.. ik heb weer wat vragen;

                          **ik heb mijn planten vanaf 8 maart, dus zeg maar 2 maanden.. maar nu weet ik niet wanneer ik voeding moet geven. Ik heb een grote fles 'Terra Flores' van 'Canna'
                          Er staat op dat het voor de bloei is, betekend dit dat ik het alleen in de bloeifase moet gebruiken? en hoe zie ik wanneer ze in de bloeifase is? Ik hoop dat jullie wat met deze info kunnen.
                          *En ze hebben nu bijna allemaal het bekende wiet geurtje.. betekend dit dat het een vrouwtje is? of ruiken mannetjes ook zo? want anders begin ik alvast met heel blij worden
                          *Er staan nu 4 planten op t balkon ergens anders, die blijven dag en nacht staan.. en er staan 4 planten buiten in de tuin, die gaan 's nacht naar binnen en 's ochtens naar buiten. En er staat er 1 binnen voor te raam die blijft daar lekker staan.. Is dit goed? Ik bedoel, is het slecht voor ze om ze steeds naar binnen en naar buiten te doen? of maakt dit niet uit?
                          sorry voor de lange zinnen maar ik hou van duidelijkheid
                          Nou ik hoop dat jullie nog wat tips hebben

                          En alvast bedankt!
                          Joeri.

                          owja.. binnekort nog wat foto's

                          iemand nog antwoorden
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: 9x Early Misty **

                            Oorspronkelijk geplaatst door joekie
                            Er staat op dat het voor de bloei is, betekend dit dat ik het alleen in de bloeifase moet gebruiken? en hoe zie ik wanneer ze in de bloeifase is? Ik hoop dat jullie wat met deze info kunnen.
                            Neen, ik zou die voeding houden tot je haar bloei opmerkt. Ik zou voor groei een grondmix met wormenmest samenstellen, of voeding in het water geven.

                            De bloei merk je op wanneer er haartjes of bollen verschijnen, haartjes zijn vrouwtjes.
                            Aangezien jij buitenkweek doet, zal je toch nog even moeten wachten. Dit kan beginnen in juli/augustus en eindigen september, midden oktober, sommige november.

                            *En ze hebben nu bijna allemaal het bekende wiet geurtje.. betekend dit dat het een vrouwtje is? of ruiken mannetjes ook zo? want anders begin ik alvast met heel blij worden
                            Neen, je merkt pas geslacht op bij de bloei. Want ventjes rieken helaas ook

                            *Er staan nu 4 planten op t balkon ergens anders, die blijven dag en nacht staan.. en er staan 4 planten buiten in de tuin, die gaan 's nacht naar binnen en 's ochtens naar buiten. En er staat er 1 binnen voor te raam die blijft daar lekker staan.. Is dit goed? Ik bedoel, is het slecht voor ze om ze steeds naar binnen en naar buiten te doen? of maakt dit niet uit?
                            sorry voor de lange zinnen maar ik hou van duidelijkheid
                            Nou ik hoop dat jullie nog wat tips hebben
                            Op zich kan dat geen kwaad. IK heb mijn buitenkweek ook geleidelijk aan laten wennen aan het buitenklimaat.
                            Ik heb hen zelfs nog die stormbui gegeven buiten, en ze hebben het overleefd.

                            Maar let wel op dat eens ze bloeien, donker donker moet zijn he!
                            Niet dat ze buiten in het donker staan en dan binnen moeten waar licht brandt he.
                            Bij groei is het minder schadelijk dan in bloei, maar donker hou je best donker.

                            Comment


                              #15
                              Re: 9x Early Misty **

                              thanks voor de info
                              daar kan ik wel wat mee..
                              Nou nu ik vandaag jarig ben geef ik jullie wat nieuwe foto's
                              hier komen ze:


                              allemaal bij elkaar:

                              Owja; hoe zorg ik ervoor dat de buitenplanten egt helemaal donker zijn 's avonds?





                              deze staan in de tuin (de 4e staat er niet op)
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X