Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke plant?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke plant?

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Welke plant?

    Misschien Snow White

    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ite-t3112.html
    Last edited by Ready Set Grow; 16 February 2010, 17:52.

    Comment


      #3
      Re: Welke plant?

      purple schijnt tegen heel veel te kunnen (ideale buitenplant in dit klimaat) en stinkt niet zo erg. verder zijn er een hele hoop "early"-soortjes op de markt tegenwoordig die in september afbloeien.

      Als je wilt dat het vlug gaat kan je ook autoflowertjes zetten. Die zijn in ongeveer twee maanden volledig af en schieten vanzelf in bloei en ze vallen niet op omdat ze klein zijn (er zijn ook al enkele nieuwe grotere soorten). Opbrengst per plant is wel kleiner dan bij een normale plant, maar je kan wel meerdere oogsten na elkaar doen als je er in mei aan begint.

      Voorbeelden van autoflowers zijn lowrider (klassieker), royal automatic (ziet er niet uit maar lekkere vrolijke sativasmaak), ook sweet seeds heeft 3 autoflowervarianten (heel betrouwbare zaden met lekkere smaken), dutch passion zou ik afraden, die hebben veel soorten maar heel veel plantjes worden hermafrodiet en dan bevruchten ze zichzelf (maar de keuze is natuurlijk aan jou).

      Wel raad ik aan om gefeminiseerde zaden te kopen. Vorig jaar bleken 4 van de 5 powerplantzaadjes die ik plantte mannelijk te zijn (frustrerend). Of genoeg zaadjes kopen en goed uitkijken wanneer ze hun geslacht laten zien (de mannetjes doen dat eerst).

      good luck!
      The more I see, the less I know, the more I like to let it go

      Comment


        #4
        Re: Welke plant?

        Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set Grow View Post
        Hmm, ziet er zeker goed uit. Schijnt ook veel op te brengen. Bedankt!

        Oorspronkelijk geplaatst door pedro View Post
        purple schijnt tegen heel veel te kunnen (ideale buitenplant in dit klimaat) en stinkt niet zo erg. verder zijn er een hele hoop "early"-soortjes op de markt tegenwoordig die in september afbloeien.

        Als je wilt dat het vlug gaat kan je ook autoflowertjes zetten. Die zijn in ongeveer twee maanden volledig af en schieten vanzelf in bloei en ze vallen niet op omdat ze klein zijn (er zijn ook al enkele nieuwe grotere soorten). Opbrengst per plant is wel kleiner dan bij een normale plant, maar je kan wel meerdere oogsten na elkaar doen als je er in mei aan begint.

        Voorbeelden van autoflowers zijn lowrider (klassieker), royal automatic (ziet er niet uit maar lekkere vrolijke sativasmaak), ook sweet seeds heeft 3 autoflowervarianten (heel betrouwbare zaden met lekkere smaken), dutch passion zou ik afraden, die hebben veel soorten maar heel veel plantjes worden hermafrodiet en dan bevruchten ze zichzelf (maar de keuze is natuurlijk aan jou).

        Wel raad ik aan om gefeminiseerde zaden te kopen. Vorig jaar bleken 4 van de 5 powerplantzaadjes die ik plantte mannelijk te zijn (frustrerend). Of genoeg zaadjes kopen en goed uitkijken wanneer ze hun geslacht laten zien (de mannetjes doen dat eerst).

        good luck!
        Bedankt voor je reactie. Mij lijkt een autoflower wel erg handig, maar aangezien dit m'n eerste kweek wordt weet ik niet of ik 2 oogsten wel goed kan inschatten. Het lijkt me wel wat, maar ik denk dat een gewone plant veiliger is.
        Ja, ik wil zeker feminised. Sowieso omdat je dan gegarandeerd vrouwtjes hebt, maar ook omdat ik dan niet per ongeluk een mannetje tussen vrouwtjes plant
        Die early-soorten, zijn dat evengoed nog planten van 'normale' lengte die een 'normale' opbrengst geven, of is dat ook allemaal lager? Kan misschien ook 2 of 3 early-soorten erbij zetten, dan hoef ik relatief niet zo lang op de grote planten te wachten.

        Comment


          #5
          Re: Welke plant?

          Hoi siempie, feminised zaad biedt geen garantie dat het daadwerkelijk een vrouwlijke plant wordt. Dat is female zaad wel(99%) vrouwlijk. Misschien is een PP wel een leuke optie voor je. Was ook mijn eerste buitenkweek. Ze kan redelijk veel hebben, en kan een dikke opbrengst opleveren. Maar van mei tot september/oktober heeft ze wel nodig.

          succes...

          Comment


            #6
            Re: Welke plant?

            powerplant doet t buiten perfect idd!gewoon n stekje nemen evt.
            grtz

            Comment


              #7
              Re: Welke plant?

              Oorspronkelijk geplaatst door greenkeeper View Post
              Hoi siempie, feminised zaad biedt geen garantie dat het daadwerkelijk een vrouwlijke plant wordt. Dat is female zaad wel(99%) vrouwlijk. Misschien is een PP wel een leuke optie voor je. Was ook mijn eerste buitenkweek. Ze kan redelijk veel hebben, en kan een dikke opbrengst opleveren. Maar van mei tot september/oktober heeft ze wel nodig.

              succes...
              Wat betekend feminised dan? :o
              Ik wil misschien meerdere soorten, dus dan kan iig 1 PP ook wel, bedankt.

              Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
              powerplant doet t buiten perfect idd!gewoon n stekje nemen evt.
              grtz
              Maar stekjes kopen is illegaal, of niet? En ik zou niet weten waar ik ze moet halen en ik vind een webshop met zaadjes dan makkelijker. Vind het sowieso leuk om de eerste fasen te bekijken.

              Comment


                #8
                Re: Welke plant?

                Feminised zaad = Vrouwelijk zaad. Dus je hebt altijd vrouwtjes.
                Stekjes kopen, woon je in nederland/belgie? in belgie is het illigaal, in nederland niet

                Comment


                  #9
                  Re: Welke plant?

                  Oorspronkelijk geplaatst door greenkeeper View Post
                  feminised zaad biedt geen garantie dat het daadwerkelijk een vrouwlijke plant wordt
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set Grow View Post
                  Feminised zaad = Vrouwelijk zaad. Dus je hebt altijd vrouwtjes.
                  Stekjes kopen, woon je in nederland/belgie? in belgie is het illigaal, in nederland niet
                  Ik dacht zelf ook dat feminised betekend dat je altijd vrouwtjes hebt.
                  Ik woon in Nederland.

                  Zijn er btw nog aanraders qua zaadmerken? Is duurder vaak beter? En zijn 15 euro zaden vs 45 euro zaden helemaal niks of valt het verschil wel mee?

                  Comment


                    #10
                    Re: Welke plant?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set Grow View Post
                    Feminised zaad = Vrouwelijk zaad. Dus je hebt altijd vrouwtjes.
                    Stekjes kopen, woon je in nederland/belgie? in belgie is het illigaal, in nederland niet
                    Met feminised zaad heb je ook grote kans op herma's .

                    Grtz.

                    Comment


                      #11
                      Re: Welke plant?

                      Feminised zaad komt voort uit herma's. Female zaad geeft eigenlijk alleen vrouwen, en dat doet Feminised zaad echt niet. Goede growshops weten waar ik t over heb. Er is alleen door slechte verkooppunten(growshops) heel veel feminised zaad als female zaad verkocht, vandaar dat het waarschijnlijk wat onduidelijk is. Dus onthoud nu allemaal maar goed:

                      FEMINISED ZAAD IS GEEN VROUWELIJK ZAAD!!!

                      Groetjes greenkeeper

                      Comment


                        #12
                        Re: Welke plant?

                        Female zaad geeft eigenlijk alleen vrouwen: een genetisch bepaald geslacht kan door externe oorzaken te niet worden gedaan. Ook female zaden/planten hebben rudimentaire mannelijke organen. Dus female zaden kunnen mannelijke planten opleveren. Weliswaar minder snel dan bij feminised zaad, maar het komt toch veelvuldig voor. Dus jouw stelling: female zaad geeft eigenlijk alleen vrouwen is beslist uniek te noemen. Kun je me misschien een verwijzing geven naar wetenschappelijke literatuur waarin ik jouw unieke standpunt kan terugvinden?

                        Comment


                          #13
                          Re: Welke plant?

                          Mijn bedoeling van deze discussie is dat het verschil tussen "feminised zaad" en "female zaad" wat duidelijker wordt. Veel growers(zoals bv. Siempie) weten dit niet, en worden vaak op het verkeerde been gezet door growshops waar de centen belangrijker zijn, dan de kennis achter de balie.
                          100% vrouwelijk zaad wordt gekweekt door een vrouwelijke plant te manipuleren met het hormoon "Gibberellic acid". Ik zal je in een pb de link sturen.
                          Last edited by greenkeeper; 26 February 2010, 19:24.

                          Comment


                            #14
                            Re: Welke plant?

                            Xtreme en Greenkeeper : jullie bron van discussie hier lijkt me hardstikke interessant, helemaal als er verwijzingen bij komen naar wetenschappelijke verhandelingen enzo. Maar of vriend Siempie daar echt mee geholpen is bij z'n 1ste kweekje... misschien een nieuw draadje over starten ? Fief had wat nuttige info omtrend genetica van cannabis die ik aan het vertalen ben > dat zal jullie discussie zeker opleuken
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Re: Welke plant?

                              Dat lijkt me ook erg interessant.

                              Ik kom alleen nog even terug op de uitspraak van Ready Set Grow. Feminised zaad = Vrouwelijk zaad.
                              Volgens mij is het. Feminised zaad = Vervrouwelijkt zaad.

                              Comment

                              Bezig...
                              X