Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke plant?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Welke plant?

    Bij regulier zaad is ongeveer 50 % mannelijk en de andere helft vrouwelijk. Vrouwtje: homozygoot met 2 X-chromosomen, mannetje heterozygoot met een X- en een Y-chromosoom. Zowel de mannen als de vrouwen hebben rudimentaire organen van het andere geslacht. Dit geldt evenzeer voor female en feminized zaden. Vrouwelijk zaad kun je op verschillende manieren telen: gewoon een regulier vrouwtje stressen om tot mannelijke bloeiwijze te doen overgaan en nadien bestuiven. Je kunt ook stressen met gibberellic acid of met colchicine (wellicht ook met zilvernitraat). Nochtans, al deze zaden hebben rudimentaire geslachtseigenschappen van het andere geslacht. Wellicht geeft de ene methode stabieler zaad dan de andere, wellicht scheelt het zelfs per soort. Echter 100 % stabiel zaad of 99 % stabiel zaad is slechts een verkooppraatje, dat door geen enkel wetenschappelijk onderzoek kan worden bevestigd.

    Comment


      #17
      Re: Welke plant?

      Samen met Jeroendf had ik deze zomer drie polm gold planten (oorspronkelijk een Marokaanse Hasjplant) die samen tegen de 400 gram opbrachten (en ze hebben heel wat gestrest kwa verhuizen en het eerste deel van hun leven maar een halve dag zon gezien). Ze zijn vrij sterk en zijn tegen eind september klaar. We hadden geen toprot of meeldauw of zo, maar 't was natuurlijk wel een heerlijk warme zomer, en we hebben gemaakt dat er wat voedingrijke grond door de gewone aarde zat. Dit was uit 99,9 procent gefeminiseerd zaad (percentage staat altijd op de zakjes) en wij hebben geen herma's gehad. Je kan deze planten bekijken bij de naam jeroendf (oogst van deze zomer of zoiets) mocht het je interesseren.

      Daarnaast hadden we 5 gewone zaden powerplant, waarvan er 4 mannelijk bleken te zijn (dus genoeg plantjes nemen is dan de boodschap). Nu ja, dat ene plantje heeft wel heel erg gesmaakt maar hadden op het moment van de oogst wel een minibeetje toprot door het vochtige weer (ondanks afdakje) in oktober.

      Over de herma's: Heb wel al vaak op het forum gelezen dat Dutch passion veel herma's voortbrengt.

      Zou zeggen, doe gewoon waar je je best bij voelt en veel succes
      The more I see, the less I know, the more I like to let it go

      Comment


        #18
        Re: Welke plant?

        mmmm... hahaha, goed xtreme. Dan ga ik toch proberen de literatuur en onderzoeksresultaten te zoeken van een wetenschappelijk onderzoek van de WUR. Aangezien dat bijna mijn buurman is, zal dat niet te moeilijk zijn. Vind de discussie toch wel erg interessant worden.

        Comment


          #19
          Re: Welke plant?

          Vind het ook interessant. Een zinvolle discussie, met valide argumenten draagt alleen maar bij aan voortschrijdende inzichten.

          Comment


            #20
            Re: Welke plant?

            Bedankt voor de posts, nu begrijp ik er weer wat meer van

            Raden jullie nog merken af of juist aan?

            Comment


              #21
              Re: Welke plant?

              Door kweekverslagen te lezen en door mensen in de growshop te bevragen ben ik tot de conclusie gekomen dat Sweet Seeds zelden herma's voortbrengen. Heb deze nu zelf ook, maar ze staan nog niet in bloei, dus afwachten. En 't zijn lekkere soorten aan vrij democratische prijzen. De zadenmarkt is echter zo groot dat er nog wel veel pareltjes te rapen zullen zijn.
              The more I see, the less I know, the more I like to let it go

              Comment


                #22
                Re: Welke plant?

                Hangt ook af van je LV, Temperatuur, EC, PH , enz

                Comment


                  #23
                  Re: Welke plant?

                  Bedankt voor de replies. Sweet Seeds is niet heel veel te krijgen op de sites waar ik zoek, maar ik ken er nog geen 10, dus dat zegt niet heel veel Ik wil namelijk het liefste zaadjes per stuk en feminised.

                  Comment


                    #24
                    Re: Welke plant?

                    per stuk word moeilijk, per 5 kan je bij greenhouseseed company

                    Comment


                      #25

                      Comment


                        #26
                        Re: Welke plant?

                        Sweet seeds kan je ook per 3 kopen of in paketten met 3 x 2 zaadjes.

                        Succes met je kweek
                        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                        Comment


                          #27
                          Re: Welke plant?

                          Hey siempie, bij greenhouseseeds company kan je een indica mix kopen (zie link) dat is een pakketje van 5 verschillende zaden
                          http://greenhouseseeds.nl/shop/index...category_id=13

                          Comment


                            #28
                            Re: Welke plant?

                            Weer bedankt
                            Die mixen zijn ook wel leuk. Kosten ook niet veel.

                            Werkt zo'n groene tomatenkas van plastic ook goed als kas? Die kosten veel minder dan glazen kassen.

                            Comment


                              #29
                              Re: Welke plant?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Siempie420 View Post
                              Weer bedankt
                              Die mixen zijn ook wel leuk. Kosten ook niet veel.

                              Werkt zo'n groene tomatenkas van plastic ook goed als kas? Die kosten veel minder dan glazen kassen.
                              Ik heb er ook zo paar staan, kleine plastieke hobby serres kan je even goed gebruiken...
                              ga er ook wat in zetten, of ja proberen xd

                              Comment


                                #30
                                Re: Welke plant?

                                plastic zeil werkt zelfs, ik heb het een aantal jaar geleden gezien bij een kennis van me, planten werden echt gigantisch met mooie toppen! Ikzelf ben toch meer van puur natuur als het om buiten kweken gaat; goede aarde en water en de rest wordt verzorgt door moeder natuur.

                                Comment

                                Bezig...
                                X