Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele beginnersvraagjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Enkele beginnersvraagjes

    @q2:

    koostof filter kopen is natuurlijk de makkelijkste oplossing, maar ook de duurste. Een goeie koolstoffilter neemt alle geur op. Als ik me niet vergis (don't shoot me if i'm pointing out the wrong poster) heeft monty hier ook een topicje lopen over hoe zelf zo'n koolstoffilter in elkaar te knutselen. Dit zal al iets goedkoper uitkomen, het is echter moeilijk de koolstof even strak te plaatsen als in de fabriek dus zal vermoedelijk ook een iets minder resultaat geven.

    De 'tante Kaat' aka 'no budget' manier:
    Volgens bepaalde bronnen kun je ook schaaltjes met wat azijn plaatsen in de ruimte waar de plant staat. Deze worden oa. gebruikt in kleine schilderateliers in een poging de verfgeur er wat te minderen. Ik heb echter geen idee in hoeverre dit daadwerkelijk helpt tegen de reuk die je plantjes afgeven. Of dit enige invloed heeft op de plant weet ik ook niet, uiteindelijk zal de azijn gaan verdampen maar ik weet niet of de plant hiervan iets opneemt of niet.

    Hoop dat je hier iets mee bent

    Comment


      #17
      Re: Enkele beginnersvraagjes

      @ Barre,

      Thx om te melden !
      Ik zal deze trick eens googlen en verdere info opzoeken over dat,
      als het echt hept pas ik dit toe aan m'n klein binnenkweekje !

      Comment


        #18
        Re: Enkele beginnersvraagjes

        zoals ik voordien wel al zei, ik weet niet goed wat het effect(indien aanwezig) is op de planten, dus mss toch eerst ff reacties afwachten van mensen die meer afweten van hoe onze plantjes werken

        Comment


          #19
          Re: Enkele beginnersvraagjes

          ja ik blijf wachten , veel beweging is er niet op m'n topic

          Comment


            #20
            Re: Enkele beginnersvraagjes

            Oorspronkelijk geplaatst door barga View Post
            ja ik blijf wachten , veel beweging is er niet op m'n topic
            wat wil je nog meer horen?
            xD

            Comment


              #21
              Re: Enkele beginnersvraagjes

              Ik denk niet echt dat azijndamp schadelijk is voor je plantje, maar ik heb dit uiteraard zelf nog niet getest. Azijn in je pot of op je worteltjes en ik denk dat je er een kruis over mag maken.
              Ik kweekte zelf nog nooit LR maar veronderstel dat ze zelf in groei al heel wat geur kunnen afgeven zoals de plantjes hier in de kelder. De geur is nog niet allarmerend maar kan storend zijn voor iemand in hetzelfde huis (ouders bvb of misschien in erge gevallen via de gang naar de buurman). Eenmaal ze gaan bloeien (week 5 zeker dacht ik) zullen ze serieus geur afgeven. Hou er altijd rekening mee dat wij rokers zijn en soms de geur aan onze neus voorbij gaat. Low budget mirakels bestaan bij mijn weten niet, want dan zou iedereen daarmee werken.
              Verder heb ik dagelijks ook heel wat draadjes te checken Barga en probeer steeds zo volledig mogelijk te zijn. Soms kan het dus wel even duren... Ik zie ook dat er heel wat mensen op je draadje komen die je goed op weg kunnen helpen, dus dat komt wel in orde Barga. Azijn in je hok is nu niet echt een doordeweekse vraag he

              Grtz $iR
              Last edited by SirSmokeAllot; 11 March 2010, 18:07.
              sigpic

              Comment


                #22
                Re: Enkele beginnersvraagjes

                zou der geen azijn in plaatsen ben nie zeker maar denk toch dat je plantjes (toppen) die sterke geur gaan opnemen.
                die verf die ze op die manier iets dragelijker maker van geur rook je ook nie op e

                Comment


                  #23
                  Re: Enkele beginnersvraagjes

                  hm...Dat weet ik niet. Moest je dan bijvoorbeeld een aromatherapie met kersen of aardbeien uitvoeren zou je plant naar rood fruit moeten smaken? We zijn er nog niet echt uit of dat werkt via de wortels dus. Ik vind het nogal vergezocht maar het zou wel kunnen.
                  Zwaveldampen uit een zwavelverdamper bvb kunnen blijkbaar wel neerslaan op het bladoppervlak en zo de plantjes meer bescherming gaan bieden tegen ongedierte of meeldauw en dergelijke. Maar dit zwavel dient uiteraard eerst op temperatuur gebracht te worden zodanig dat het gaat verdampen. Ga nu niet 100den lucifers of wat sulfer in je hok gaan aansteken he!!! Dit is een gevaarlijk goedje en er bestaan speciale toestellen voor. De geur zul je er echter niet mee wegkrijgen, maar je krijgt er nog een nieuwe bij

                  Grtz $iR
                  Last edited by SirSmokeAllot; 12 March 2010, 00:26.
                  sigpic

                  Comment


                    #24
                    Re: Enkele beginnersvraagjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Barre View Post
                    @q2:

                    koostof filter kopen is natuurlijk de makkelijkste oplossing, maar ook de duurste. Een goeie koolstoffilter neemt alle geur op. Als ik me niet vergis (don't shoot me if i'm pointing out the wrong poster) heeft monty hier ook een topicje lopen over hoe zelf zo'n koolstoffilter in elkaar te knutselen. Dit zal al iets goedkoper uitkomen, het is echter moeilijk de koolstof even strak te plaatsen als in de fabriek dus zal vermoedelijk ook een iets minder resultaat geven.

                    De 'tante Kaat' aka 'no budget' manier:
                    Volgens bepaalde bronnen kun je ook schaaltjes met wat azijn plaatsen in de ruimte waar de plant staat. Deze worden oa. gebruikt in kleine schilderateliers in een poging de verfgeur er wat te minderen. Ik heb echter geen idee in hoeverre dit daadwerkelijk helpt tegen de reuk die je plantjes afgeven. Of dit enige invloed heeft op de plant weet ik ook niet, uiteindelijk zal de azijn gaan verdampen maar ik weet niet of de plant hiervan iets opneemt of niet.

                    Hoop dat je hier iets mee bent
                    Euh ben hier effe aant lezen en ik zie dat je plantjes bedoelt zijn voor outdoor, waarom ga je dan kijken voor een koolstoffilter of geurtjes, de plantjes geven maar geur af vanaf ze ongeveer 2/3weken in bloei staat. Jij wilt binnen 2weken voorgroeien met easy rider dus moet je niet vrezen voor de geur en omdat deze niet zo grote plantjes zijn moet je niet vrezen voor buiten ook. De geur valt echt goed mee.
                    Maar ik zou niet voorgroeien onder de lamp dit kan enkel maar nadelige effecten hebben op je plantje. Laat ze eerst 3 weken ofzo voorgroeien op de vensterbank (zodat ze beetje kunnen sterken en wortelen voor ze definitief) naar buiten moeten. Ik veronderstel ook dat je 450W lamp zeker geen HPS is (daar je deze enkel hebt in 75W, 150W, 250W, 400W, 600W en 1000W) dus als deze ook niet het goeie licht afscheid kan het zijn dat je plantje gewoon kapot gaat.
                    Ondertussen is je plantje ook de zonnestraling gewoon

                    Greetz,
                    Smoking Fifi
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment


                      #25
                      Kweekverslagje van zodat jullie
                      me verder kunnen helpen met de kweek :d

                      Grtz Barga

                      Comment


                        #26
                        Re: Enkele beginnersvraagjes

                        ben nu weer aan het twijfelen voor m'n buitenkweek tussen Double fun en Lowryder ,
                        best double fun omdat het een beginnersplant is die genoeg opbrengt maar men heeft me ook verteld dat LR het best is voor een beginner.
                        Nuja ik zie wel , nu de examens doorstaan en dan ga ik er eens echt werk van maken

                        Comment


                          #27
                          Re: Enkele beginnersvraagjes

                          LR#1 blijven erg klein Barga, wat 1:leuk is want erg goed stiekem zowat overal neer te zetten en 2: leuk is voor de konijnen en andere al dan niet knuffelbare ettertjes want zo kunnen ze lekker meesnoepen van je plantjes.. Zet je ze buiten in het veld is een rondje gaas of bv een cilindertje gemaakt van een PET-fles noodzakelijk om de oogst voor jezelf te houden...
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment

                          Bezig...
                          X