buiten wiet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jk2
    Senior Stoner
    Member
    • Sep 2009
    • 44

    #1

    buiten wiet

    Korting op 420shop
    ik wil deze zomer nu eens mijn wiet planten buiten in de natuur laten groeien ......

    heb afgelopen tijd na plekken gaan zoeken om me buitenwiet te zetten

    1 waar geen mensen komen
    2 waar water in de buurt is
    3 waar genoeg zon licht komt
    4 waar zo min mogelijk konijnen waren en zo ver mogelijk van een wandelpad af

    nu heb ik zo een plek gevonden .....

    maar nu is mijn vraag .
    ik wil ze in de volle grond zetten met voedings aarde .
    maar ik wil nu net niet dat de planten te groot worden ....

    ik heb nu kleine wietplantjes in potten staan .
    op welke lengte kan ik die toppen zo dat ze de breedte uit gaan ...


    en krijg ik dan evenveel wiettoppen er aan
  • Amili
    Son of the Bong
    420 MemberMemberLucky Member
    • Apr 2010
    • 418

    #2
    Toppen/fimmen doen de meeste hier op op de 5de node maar kan ook nog op de 8 node. of daar tussen in. Is maar net wat de kweker zelf wil.

    Node: zijn de nieuwe groeischuiten waar de bladeren aan komen...

    De internode is de stengel tussen 2 nodes.

    Heb me planten een uur geleden gefimt voor het eerst.
    Nu afwachten
    Last edited by Weedy; 24 May 2010, 11:14. Reden: dubbelpost

    Comment

    • Weedy
      Ultra Grower
      420 MemberLucky Member
      • Jul 2008
      • 2248

      #3
      Re: buiten wiet

      Toppen kan al vanaf de 3e internode;

      Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.


      Wat je natuurlijk ook kunt doen, is ze gewoon in potten (of emmers) zetten in de natuur. Zo blijven ze een stuk kleiner dan in de volle grond.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment

      • nothorius
        Expert Stoner
        • May 2010
        • 76

        #4
        Re: buiten wiet

        wat is nu het verschil tussen toppen en fimmen?en welk van de twee pas je het best toe?

        Comment

        • evel_smoker
          Bong Master
          • May 2009
          • 328

          #5
          Re: buiten wiet

          toppen kan iedereen fimmen is een kunst

          Zoek zelf maar eens het verschil op, zo leer je ook uit verschillende topics hoe je het best kunt fimmen met een grote kans van slagen.
          op je vraag van krijg je evenveel weedtoppen eraan kan ik je positief op antwoorden, je krijgt bij toppen in plaats van 1 hoofdtop (top waar het meeste licht op schijnt (grootste top met veel weed) 2 hoofd toppen, en bij een geslaagde fim kan dit 3tot 6 hoofdtoppen worden.
          Last edited by evel_smoker; 24 May 2010, 22:01.

          Comment

          • jk2
            Senior Stoner
            Member
            • Sep 2009
            • 44

            #6
            Re: buiten wiet

            Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
            Toppen kan al vanaf de 3e internode;

            Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.


            Wat je natuurlijk ook kunt doen, is ze gewoon in potten (of emmers) zetten in de natuur. Zo blijven ze een stuk kleiner dan in de volle grond.
            afgelopen jaar had ik me wietplanten in potten staan .let op geen specie bakken maar gewoon bloembak potten plus-20 litter of zo

            ze zijn toch iets van 180 hoog geworden en dit wil ik dit jaar dus niet meer ,

            als ik me wiet planten top welke hoogte moeten ze dan hebben .....ligt dit er gewoon aan hoe hoog ik z ewil heben .

            dus bv ik wil ze maar 1 meter hoog .moet ik ze dan toppen op die meter hoog .en blijven ze dan ook 1 meter hoog als de top er uit is ....

            veel vraagjes ....maar normaal kweek ik alleen komkommers .....hahahahha

            Comment

            • nothorius
              Expert Stoner
              • May 2010
              • 76

              #7
              Re: buiten wiet

              bedankt voor de mooie uitleg smoker,ga direct wat research doen en denk dat ik dan toch maar voor het fimmen ga.
              meerdere hoofdtoppen klinkt wel interessant
              grtz

              Comment

              Bezig...