Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volle grond kweek, bodem verbeteren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Volle grond kweek, bodem verbeteren?

    Korting op 420shop
    Dit word mijn eerste keer en ik heb er zin in.
    I.v.m. examens heb ik niks kunnen doen aan de grond in de tuin.
    Ik lees erg veel over maanden van voorbereiding om het bodemleven genoeg tijd te geven om de toegevoegde mest op te nemen.

    Ik heb dus niet genoeg tijd hiervoor, Ik wil het liefst deze week al de zaadjes ontkiemen en daarna gelijk de volle grond in stoppen.
    Hier kort samengevat mijn plan:

    - De grond omscheppen en er Plagron bio supermix bij gooien. Ik twijfel nog over kippen en koemest omdat ik natuurlijk de grond niet wil overvoeden.

    - De dag erna bestel in de zaden: 3x Whitewidow auto, en 2x Northernlight auto.

    - Zodra deze zaden binnen zijn laat ik ze ontkiemen tussen twee vochtige doekjes in het donker, en wacht er 24 uur mee.

    - Als ze ontkiemt zijn gaan ze gelijk de volle grond in. (wel las ik dat kleine plantjes niet houden van een bemeste grond.. Maar ik weet niet wat ik hiermee moet.)

    Nu nog laten groeien en de rest.

    Ik zit dus erg met het voeden van de grond in de knel.
    Is Plagron bio supermix al voldoende? Of is een toevoeging van bijvoorbeeld perceliet, kalk of kip/koemest nog aan te raden?

    Alvast erg bedankt!
    Mvgr.
    Last edited by Tuintje; 24 May 2017, 17:33.

    #2
    ontkiemde zaadjes eerst een stekgrond stoppen en anders potgrond, wachten tot er flink wat wortels aanzitten (2 weken) daarna buiten zetten.
    Ze doen het ook gewoon met overvoedzame grond, maarja als je perfectie wilt...
    Ik zou orgen voor een luchtige grond inderdaad. In de volle grond hebben ze zat voeding voor minstens 2 maanden, daarna kan je altijd nog bijvoeden, ik kan je hier verder geen tips voor geven, ik heb ze zelf in grote bakken staan. Zo kan ik makkelijk bijvoeden en weet ik zeker dat het bij de wortels komt in plaats dat het helemaal naar beneden zakt en weg is ofzo

    Succes!

    Comment

    Bezig...
    X