Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belemmer ik de groei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belemmer ik de groei?

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik heb 2 keer passion #1 staan. Deze worden gemiddeld zo'n 2 meter hoog buiten.

    Omdat ik ze tot ongeveer anderhalve meter maximaal wilde houden heb ik ze in 20Liter potten gezet en de grootste is nu 90cm. Echter, het lijkt alsof ze de laatste dagen niet meer groeien? Dit zou natuurlijk ook door het slechte weer met weinig zon kunnen komen, maar misschien komt het ook door de te kleine pot. Ik twijfel dus om ze in 30L smartpots te zetten, alleen het verpotten van zulke grote planten is geen makkelijk klusje in je eentje. Wat denken jullie? Mooi zo laten zitten of toch nog overpotten proberen? Verder lijken ze gewoon gezond, krijgen genoeg water maar willen niet groeien..

    #2
    met 20L ga je de 2 meter zeker niet halen

    Comment


      #3


      Staan ze niet te nat? Dan willen ze ook wel eens stil staan.

      Overpotten loont altijd, de plant staat graag in een ruime pot. Vraag hier evt.hulp bij.

      Staat ze nu ook in een smartpot? Dan zou je haar met pot en al kunnen verplanten.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door pietjewietje1 View Post
        met 20L ga je de 2 meter zeker niet halen
        Haha dat is dus ook niet de bedoeling, max 1.50m

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post


          Staan ze niet te nat? Dan willen ze ook wel eens stil staan.

          Overpotten loont altijd, de plant staat graag in een ruime pot. Vraag hier evt.hulp bij.

          Staat ze nu ook in een smartpot? Dan zou je haar met pot en al kunnen verplanten.
          Nee dat zeker niet, toen ik terug kwam van vakantie zelfs iets te droog, dus nu krijgen ze flink meer.

          Staan niet in een smartpot, vandaar dat het ook lastig is. Heb zeker beide handen nodig om de kluit vast te pakken

          Ik zal binnekort wat fotos schieten
          Last edited by Lijger; 13 July 2017, 15:42.

          Comment


            #6
            Normaal is 20L primagenoeg, van 20 naar 30L zal niet zoveel verschil maken.
            Het helpt wel als je goeie grond gebruikt, en regelmatig voert.
            Een fotootje van de hele plant zal misschien wat meer duidelijk maken.

            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Lijger
              Lijger commented
              Editing a comment
              Oh echt? Ik dacht dat 20 naar 30L toch wel een flinke boost zou geven, gezien het volume zowat verdubbeld. Ik geef om de 3 dagen gewoon een halve dosis N, en dat lijkt tot nu toe goed te gaan. Bladeren zijn mooi donkergroen. Potgrond is gewoon supermarkt potgrond haha.

              http://i65.tinypic.com/j9sj11.jpg

              http://i68.tinypic.com/k397oi.jpg

            #7
            Ik merk nu ook op dat de stam bij beide niet meer "uit de oude stam" groeit, maar een soort van bocht naar rechts maakt en daar verder groeit.

            Comment


              #8
              Ziet er goed uit hoor.
              Je zou ze kunnen overzetten naar iets groters, maar er is een risico.
              De kans dat je wat beschadigd is er altijd, de stam ziet er ook nog niet heel stevig uit.
              In deze pot gaat ze ook nog wel wat groeien denk ik.

              10L verschil lijkt veel, maar als je bezig bent zie je dat het maar een paar centimeter aan elke kant is.

              Wat wel een voordeel van overpotten is, is dat ze in die Smartpots wat meer lucht bij de wortels krijgen.
              Het lijkt alsof de aarde wat "ingekakt" is ?
              Dat zou wel de groei kunnen belemmeren denk ik.
              Zou dan wel wachten tot de kluit droog is, zodat-ie niet meteen uit elkaar valt en 90% van de wortels meeneemt.

              Dan een weekje zon er overheen, dat scheelt ook een halve meter
              Die bocht is waarschijnlijk omdat ze op zoek was naar de meest optimale stand om licht te vangen.
              Aan de ene kant heeft ze een groot donker vlak waargenomen, dus daar gaat ze dan een beetje vanaf groeien.
              Kan geen kwaad verder, straks na de verhuizing hetzelfde terugzetten.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #9
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Ziet er goed uit hoor.
                Je zou ze kunnen overzetten naar iets groters, maar er is een risico.
                De kans dat je wat beschadigd is er altijd, de stam ziet er ook nog niet heel stevig uit.
                In deze pot gaat ze ook nog wel wat groeien denk ik.

                10L verschil lijkt veel, maar als je bezig bent zie je dat het maar een paar centimeter aan elke kant is.

                Wat wel een voordeel van overpotten is, is dat ze in die Smartpots wat meer lucht bij de wortels krijgen.
                Het lijkt alsof de aarde wat "ingekakt" is ?
                Dat zou wel de groei kunnen belemmeren denk ik.
                Zou dan wel wachten tot de kluit droog is, zodat-ie niet meteen uit elkaar valt en 90% van de wortels meeneemt.

                Dan een weekje zon er overheen, dat scheelt ook een halve meter
                Die bocht is waarschijnlijk omdat ze op zoek was naar de meest optimale stand om licht te vangen.
                Aan de ene kant heeft ze een groot donker vlak waargenomen, dus daar gaat ze dan een beetje vanaf groeien.
                Kan geen kwaad verder, straks na de verhuizing hetzelfde terugzetten.
                Hmm ik snap niet precies wat je met ingekakt bedoelt? Dat het een beetje samengedrukt is? Komt door de regen denk, die was net gevallen. Ik denk dat ik nog een weekje wacht en als ze dan nog
                steeds niet zijn gegroeid ze overpot!

                Zon kunnen we goed gebruiken ja

                Comment


                  #10
                  Ik denk niet dat je plant nog veel groter gaat worden ook niet als je hem overpot
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                    Ik denk niet dat je plant nog veel groter gaat worden ook niet als je hem overpot


                    Wat dan? Volgens de strain info wordt die gemiddeld 2 tot 3.5 meter. Ik snap dat dat in volle grond is met optimale omstandigheden, maar 1.20 moet zeker te doen zijn met deze soort toch?

                    Ik zie de wortels al aan de bovenkant eruit komen, dus volgensmij zit die pot al helemaal volgeworteld.

                    Comment


                      #12
                      Die gaat gewoon verder hoor.
                      Beetje meer bidden, ff droog laten trekken en dan scheutje mollenmelk erbij komt t helemaal goed.

                      Suc7
                      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                      Comment


                        #13
                        Eerstekamerlid wedje maken
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #14
                          Raak een beetje ongeduldig ook. Ik kijk al 5 dagen naar een nieuw blad dat tot op heden nog niet echt groter is geworden. In de lengte is de stam miss een cm gegroeid, maar de bladeren ho maar. De wortels zitten inmiddels een cm onder de aarde verstopt, misschien is dat het probleem? Dat ze geen nieuwe wortels aanmaken omdat ze het water direct op kunnen nemen vanaf boven? Toch maar overpotten dan, in ieder geval wat nieuwe wortelgroei en hopelijk loont het. Dan maandag en dinsdag flink de zon erop.

                          Comment


                            #15
                            Ongeduld is een slechte raadgever Lijger
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment

                            Bezig...
                            X