Belemmer ik de groei?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Eerstekamerlid
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2013
    • 5066

    #16
    Hoe hoger ze wordt hoe makkelijker ze omflikkert eind van t jaar. Zo is t ook.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment

    • Lijger
      Advanced Stoner
      Member
      • Jul 2015
      • 72

      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
      Ongeduld is een slechte raadgever Lijger, als je haar verpot zal ze door het verpotten ook nog even stil staan en misschien wat gele bladeren krijgen. Kan je die 'stress' wel aan

      Ik zou voor een ruimere maat smartpot gaan, die in omtrek en diepte minstens 10 cm groter is. Meet de pot waar ze nu in staat goed na hoogte, breedte, doorsnee op breedste punt, zodat je niet voor verrassingen komt te staan want veel smartpots zijn vrij breed maar ook best laag. Rootpouches zijn in verhouding weer wat hoger en smaller. Zorg dat je hulp hebt bij het verpotten die de smartpot open kan houden want het is stof dus de wanden vallen naar binnen en das niet handig als je dat in je eentje moet doen. Als je het in je eentje moet doen is een speciekuip, met grote gaten erin geboord voor de waterafvoer bij regen misschien een stuk handiger.

      Laat de huidige pot een beetje droog worden zodat de plant makkelijker 'los' laat, evt dek je de aarde af met plastic zakken. Zorg voor een laag aarde in de nieuwe pot, zorg dat je niet te hoog gaat! En dan hup, in één keer overplanten. Vul de zijkanten aan met aarde en doe bovenop ook een laagje van 1,5 cm aarde. Je plant krijgt zo ook weer nieuwe voeding tot beschikking, maar ik zou niet voor 'langdurig' voor 6 maanden voorbemeste aarde gaan op dit moment, daar heb ik slechte ervaring mee. Te veel N kan remmend werken op de bloei.

      Hoop dat je wat aan deze info hebt, maar het is geen garantie dat je plant de door jouw gewenste hoogte bereikt. Misschien is het gewoon een wat kleiner blijvend phenotype.

      Succes!
      Ik heb er zeker wat aan! Als ik alles te zeggen had over de tuin had ik ze in speciekuipen gezet van zo'n 50L maar dat gaat helaas niet. Dankjewel!

      Comment

      • Lijger
        Advanced Stoner
        Member
        • Jul 2015
        • 72

        #18
        Nou, ik heb ze allebei overgepot en dat was me nogal een klus. De planten eruit krijgen was niet zo'n probleem, maar ik ben toch maar voor 30L "normale" potten gegaan. hier viel mij op dat het verschil tussen 20L en 30L kwa ruimte echt bijna niks is. Behalve in de diepte/hoogte dan.

        Het was nog een klus om nieuwe aarde tussen de randen te krijgen omdat ie ongeveer even breed was.

        Bij de grootste is ook de stengel geknakt. Hij zat er nog wel aan maar was heel slap, dus die heb ik nu gespalkt. Komt wel weer goed toch?

        Comment

        • highflyin
          Bong Master
          MemberLucky Member
          • Jun 2014
          • 344

          #19
          Kan je een foto maken van die spalk?

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #20
            Wat Highflyin zegt, heb je wat foto's ?

            Grote kans dat het weer goed komt, belangrijk is dat je spalk goed is aangebracht en van het juiste materiaal is.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • Vince8989
              Plantje
              Nieuw Lid
              • May 2017
              • 14

              #21
              Ik heb zelf ook 3 passion 1's vanaf het begin in 30L potten staan en deze reiken nu (vanaf de grond inclusief pot) een hoogte van 1,45. Zijn ongeveer 2,5 maand oud nu.

              Sinds een week of 2 geleden gaan ze niet echt meer de lucht in. Wil je de hoogte bereiken die ze je in de beschrijving geven dan moeten ze sowieso in de volle grond.

              ​​​​​​Heb alleen een probleem met ze, ze beginnen al te bloeien omdat ik ze waarschijnlijk te vaak heb afgeschermd tege harde regen

              Succes

              Vincent
              ​​​​​​

              Comment

              • Eerstekamerlid
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Jan 2013
                • 5066

                #22
                Lekkere tip wel dat overpotten..

                Buiten kweek je in kuipen

                Suc7
                Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                Comment

                • Lijger
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Jul 2015
                  • 72

                  #23
                  Hier de fotos van de spalk



                  De knak was net boven de oksel, hij staat nu weer mooi recht dus hopen dat ie weer stevig groeit.



                  Dit is een extra spalkje omdat het nogal was krom gebogen (maar niet geknakt)

                  Goed aangebracht?

                  Comment

                  • Eerstekamerlid
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jan 2013
                    • 5066

                    #24
                    Ik zou er beter ff een rekverbandje omheen doen want zo bestaat de kans dat je zn sapstroom afknelt want dan gaat ie misschien necrotiseren en dan ben je verder van huis.

                    Suc7
                    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                    Comment

                    • highflyin
                      Bong Master
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2014
                      • 344

                      #25
                      Die stam word nog veel dikker he, hetzelfde principe als een touw heel strak om je arm heen binden, ga nie goe.
                      Als het maar voor even is zie ik het probleem niet, dus niet te lang wachten met verwijderen van de spalk.

                      Comment

                      • Stemma
                        Exquisite Grower
                        420 Member
                        • Mar 2014
                        • 7415

                        #26
                        Inderdaad, wat beide heren al aangeven. Ze groeit nog dus daar moet ze wel de mogelijkheid voor hebben. De spalk zal wel wat meebewegen, maar hou het in de gaten. Wel een mooie stevige spalk!
                        Hoe gaat het nu met je planten? Stress van het overpotten?
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment

                        • Lijger
                          Advanced Stoner
                          Member
                          • Jul 2015
                          • 72

                          #27
                          Ik heb op aanraden toch maar verband gebruikt, en dat werkt goed zie ik. Ja stress van overpotten zeker, na het overpotten gooi ik er altijd teveel water in waardoor de pot eerst 3 dagen op moest drogen.

                          Ik zag vanmiddag weer wat nieuwe groei, dus dat belooft veel goeds! 1 van de planten bloeit ook al een beetje, tenminste, er zijn wat bloeihaartjes aanwezig in de toppen.

                          Comment

                          • Eerstekamerlid
                            Exquisite Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jan 2013
                            • 5066

                            #28

                            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                            Comment

                            • Stemma
                              Exquisite Grower
                              420 Member
                              • Mar 2014
                              • 7415

                              #29
                              Goed om te horen Lijger!
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              • Lijger
                                Advanced Stoner
                                Member
                                • Jul 2015
                                • 72

                                #30
                                Overpotten werpt z'n vruchten af. Allebei nu 120cm

                                De knak is ook goed hersteld! Het knakpunt is nu best dik en stevig.

                                Comment

                                Bezig...