Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantverschijnselen verwant aan soort?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plantverschijnselen verwant aan soort?

    Korting op 420shop
    Hey allen,

    Even een vaag vraagje maar misschien dat iemand toch wat antwoord kan geven.

    Zoals jullie wellicht weten heb ik 6 mistery plantjes (ongeidentificeerde zaden) ...het zit zo...3 ervan heb ik zelf gehouden waarvan er nog maar 1 over is (die andere 2 hebben al laten zien dat het mannetjes zijn).
    De andere 3 mistery-s staan bij een broer van me en worden door hem verzorgd..ik zorg echter voor alle info, schema-s etc.

    Mijn broer heeft nu ontdekt dat van 1 van de mistery-s bij hem de zijtakken van de hoofdsteel wat rood/bruin beginnen te kleuren..ik vraag of ze ook wat paarsig lijken..ja die kleur zit kun je er ook in zien.

    Ok..rood/bruin/paars wordende zijtakken (de stengels) ...iemand dit eerder gezien? kan dit duiden op een soortje zoals bijv. een purple plantje?

    Bedankt voor de reacties,

    Groeten, Stuntman Bart

    #2
    Re: plantverschijnselen verwant aan soort?

    het kan stress zijn, de oorzaak hiervan kunnen vele dingen zijn zoals te weinig
    nachtrust (of onderbroken nachtrust door een lamp die je per ongeluk hebt aan laten staan) , kou.

    Comment


      #3
      Re: plantverschijnselen verwant aan soort?

      ah bingo...het is de laatste dagen zeer koud geweest in de nacht...bijna tegen vriespunt

      Na wat te hebben doorgevraagd is me duidelijk geworden dat hij de planten in deze nachten gewoon buiten onder een afdak wel maar op de koude grond heeft laten staan!

      ...moet ie nu maar wat extra lief zijn tegen dat plantje...zal indd wel stress zijn daardoor

      Bedankt voor reactie!

      Groeten, Stuntman Bart

      Comment


        #4
        Re: plantverschijnselen verwant aan soort?

        als het in de groeifase is , is het geen enkel probleem groeit er wel
        weer uit.

        Comment


          #5
          Re: plantverschijnselen verwant aan soort?

          Dat ligt gewoon aan de genetica van de plant. Ik heb bij een kameraad een plantje staan, en die stam plus die stengels zijn gewoon zwart-paars. Het is denk ik de mooiste plant waaraan ik tot nu toe geholpen heb om te kweken . Kijkt u zelf maar







          Je hebt denk ik een Purple te pakken .

          Greetz

          Comment


            #6
            Re: plantverschijnselen verwant aan soort?

            Nice, ik zie echt graag paarse planten.
            Plantje kan trouwens ook door de kou paars beginnen zien, had ik bij mijn onbekent plantje ook.
            Eens het wat warmer werd verdween het weer . (Was in de groei)

            Peace

            Comment

            Bezig...
            X