Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoelang nog voor oogst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoelang nog voor oogst?

    Korting op 420shop
    Hallo, overmorgen vertrek ik voor 3 weken op reis.
    Hoelang denken jullie dat deze nog moeten aandikken?
    Soort is quick one, buiten in pot.

    Is automatisch bewateren genoeg of zal ik te laat zijn om te oogsten als we terug komen eind juli?
    Graag eens jullie mening!

    https://ibb.co/cTz8HJ

    https://ibb.co/dDjKPy

    https://ibb.co/dk2HBd

    https://ibb.co/kVKxBd

    #2
    Ga maar lekker op vakantie hoor heb je wel iemand die water kan geven ?
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Als je de foto's wilt uploaden naar de site van
      Dan krijg je ook mijn ongezouten mening te horen. Ik ga liever niet naar externe sites.

      Groetjes.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ook voor mijn snoeiharde mening zul je je foto's moeten uppen naar JD

      #4
      Die mogen zeker nog wel een maandje denk ik

      Comment


        #5
        20180702_084923.jpg Bij deze 20180702_084912.jpg 20180702_084940.jpg 20180702_084918.jpg
        Attached Files

        Comment


          #6
          Lijkt op bloeiweek 2. Dus ga jij maar lekker op vakantie en als je een week langer blijft maakt dat ook niet uit

          Comment


            #7
            Fijne vakantie!
            Dank voor het uploaden.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              #8
              20180801_174358.jpg20180801_174412.jpg20180801_174420.jpg
              Attached Files

              Comment


                #9
                Wat denken jullie? Oogsten of nog wat wat wachten! Thanks alvast voor de hulp hier iedereen. One Love!

                Comment


                  #10
                  Hoelang staat de plant?
                  Wat is het?

                  Trichomen al gecheckt met een microscoop? Zover ik weet de enige manier om echt te checken of ze oogst rijp is.

                  Comment


                    #11
                    Als je geen microscoop hebt zou je de haartjesmethode kunnen toepassen.

                    Bron: https://www.cnnbs.nl/wanneer-moet-ik-mijn-wiet-oogsten/
                    • Wacht tot tenminste 40% van de witte haartjes in de toppen bruin en ingedroogd zijn. Als dat het geval is zit je in het begin van de oogstbare periode. Als je je wiet nu oogst geeft het bij het roken een energieker effect en is de wiet nog niet op haar top qua potentie.
                    • Wanneer niet 40, maar 50 tot 70% van de haartjes bruin en ingedroogd zijn is je wiet op zijn top qua potentie. Je wiet bevat nu het meeste THC. Als je voor potentie gaat moet je nu je wiet oogsten.
                    • Wanneer 80 tot 90% van de haartjes in de toppen bruin en ingedroogd zijn, is je wiet over het hoogtepunt van THC heen. De wiet die je nu oogst geeft een meer ontspannen effect waarbij je moeilijker uit je bank opstaat. Dit komt omdat een deel van de THC in de wiet is omgezet in het meer ontspannende CBN. Mensen die op zoek zijn naar een goede pijnstiller doen er goed aan om hun wiet op dit punt te oogsten.
                    Zie link bovenaan voor foto's en wat meer info etc...
                    Voor wat ik zo op de foto's kan zien lijkt ze klaar voor de oogst. Maar jij kan dat zelf het beste zien. (Ik ben ook niet heel ervaren in oogsten trouwens).
                    Mocht je het echt 100% zeker willen weten zou je een goedkope microscoop kunnen pakken/aanschaffen en naar de trichomes kijken.
                    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                    Comment


                      #12
                      Topic bij het andere topic gevoegd.
                      Het gaat om dezelfde plant denk ik.
                      Je zal tegen de oogst aanzitten, ongeveer.
                      Precies valt niet te zeggen, daarvoor zul je de trichomen moeten checken.
                      Daaraan kun je zien of er daadwerkelijk al thc in zit of niet. Dat kun je niet aan de "haartjes" zien.
                      .

                      Nederhigh en alle andere beginnende kwekers: Beste Jointjedraaiers, we moeten even praten over cnnbs.nl..
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                      • Nederhigh
                        Nederhigh commented
                        Editing a comment
                        ik snap dat deze methode niet waterdicht is. Maar soms moet je wat he, al helemaal als je niet zoveel ervaring als jij hebt. De haartjes zeggen niks over de THC. Maar op de foto is in ieder geval te zien dat er aardig wat trichomes op zitten. Dat in combinatie met de verkleurde haartjes geeft al aardig wat info. Voor sommige ervaren kwekers met hoogge standaarden wellicht niet genoeg, maargoed. Ik vermeldt de bron ff omdat ik zelf te lui ben om het over te typen. Ik ben op de hoogte van de onzin die er op die website wordt vermeld.

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Het valt ook niet mee, maar trichomen zitten er bijvoorbeeld na een paar weken groei ook al op.
                        Die 'haartjes' kunnen door allerlei oorzaken verkleuren.
                        Daarom vragen we meestal zoveel mogelijk info, zodat we niet op 1 of 2 kenmerken hoeven af te gaan.
                        Bijvoorbeeld de tijd dat ze al bloeien wil ik toch minimaal wel weten. Plantjes kunnen 'bruin zijn' na 6 weken bloei terwijl de trichomen nog doorzichtig zijn.
                        Als je dan alleen op die bruine haren afgaat, dan oogst je te vroeg.
                    Bezig...
                    X