Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

** Het grote Wat-Zal-ik-dit-Jaar-gaan-Kweken-topic **

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Wat denken jullie van een van deze voor buiten?
    Het de Blue Gelato 41 nu binnen (eerste keer) net geplant. Ben benieuwd of deze het buiten ook lekker kan doen in ons klimaat? De Strawberry Lemonade lijkt me ook wel goed, welke van de twee kan ik het beste doen voor buiten, of gewoon alle twee totaal niet geschikt voor buiten in Nederland?
    https://www.barneysfarm.com/blue-gelato-41-45
    https://www.barneysfarm.com/strawberry-lemonade-466

    Mochten deze niet geschikt zijn, dan zijn alternatieven die er een beetje op lijken en wel geschikt zijn welkom
    Mogen ook van andere verkoper zijn, deze twee zag ik toevallig staan in het boekje wat ik bij me vorige zaadjes kreeg.

    groetjes en succes iedereen!

    Comment


    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      op seedfinder.eu
      Er zijn ruim 15.000 soortjes en je wil dat ik er eentje opzoek die daarop lijkt ?
      Als je zelf nou eens een middagje op seedfinder rond kijkt ?

    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Dat zijn er nogal wat Idd!
      Toeval wil dat ik morgen dagje vrij ben van t werk, dus heb gelijk me middag ingepland
      Thanks!

    #47
    Deze buitenronde:

    2x Gorilla Glue AF (Huismerk van Wietzaadjes)

    1606_gorilla-glue-_dutch-headshop-huismerk__1-0.jpg
    2x Jack Herer AF (Green House Seeds)

    IMG_20200412_143532.jpg

    en een paar stekjes van mijn Pineapple Chunk ( Barney's Farm)

    IMG_20200412_141837.jpg
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Dutch headshop seeds dhs heb ik altijd goed zaad van gehad. Succes met de kweek.

    • Colina3000
      Colina3000 commented
      Editing a comment
      Leuk... ik heb dees jaar ook een gorilla glue autoflower staan. Van autoseeds ben benieuwd!!

    • Boomvalk
      Boomvalk commented
      Editing a comment
      Ik heb al 2 x slechte ervaringen met zaadjes van Green House. 1ste keer allemaal hermafrodieten en dit jaar 4 van de 5 ww-tjes niet ontkiemd. Ik heb van de online verkoopshop (dutch headshop) wel nieuwe zaadjes mogen uitkiezen van hun huismerk, pp-tjes gekozen.

    #48
    Goedemorgen allemaal,

    Ik zit al een tijdje rond te speuren naar zaadjes voor buiten. Vorig jaar stekjes gekregen, geen idee welke maar al met al geen succes. (Erg veel toprot eind september, moesten te vroeg geoogst worden) Dit jaar willen we het dus wat beter aanpakken. Nu het volgende waar het om gaat. Ik speur een beetje naar leuke zaden (voornamelijk sensi seeds, heb 50% korting code) daar kom ik bijv Jamaican pearl tegen, ziet er goed uit vroege bloei snel klaar. (Augustus / Begin September) Als ik dan deze opspeur op seedfinder.eu (bedankt voor de tip QnQ ) Dan staat daar weer “End October” en dat is dus wat ik juist niet wil
    Waar moet ik nu vanuit gaan? De info die de zaadverkopers opgeven of de info van seedfinders?

    Groetjes!

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Het is half september pas 12/12 buiten (25sept om precies te zijn)
      De vroegbloeiende soorten gaan eind augustus beginnen met bloeien, en dan tel je daar de 7-8-9-10 weken bloeitijd bij op.
      Er is geen enkele fotoperiode-soort die in augustus klaar is, zelfs september zal niet meevallen om zoiets te vinden.

    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Klopt idd! Net heel veel zaden vergeleken en allemaal rond October, sommige zelf half november pas klaar. Ik heb dus besloten om sowieso voor AF te gaan. Anders heb ik weer hetzelfde probleem als vorig jaar, zoveel liefde erin gestoken en dan eind september helemaal vol met toprot
      Ik ga wel van de 6 Bleu Gelato die nu in de koelkast staan, 2 buiten in de grond planten. Die zijn ook pas October klaar, maar daar hebben we anders toch geen eindbestemming voor. Dus dat gaan we gewoon proberen. De andere 5 worden AF.

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Zelfde formule als die ik toepas dit jaar,
      We gaan het meemaken! Het is al bijna zover om de AF'jes de grond in te steken!

    #49
    Dutchy

    Goh, zal een beetje een tussenweg zijn.

    De vroegbloeiers gaan een week tot max 2 weken vroeger in bloei. Die zijn dus ten vroegste eind september, eerste helft van oktober klaar.

    Probeer vooral planten te zoeken met een korte bloeiperiode, max 7 tot 8 weken op papier. Nog minder is nog beter.
    Kijk ook wat naar de genen, een indica dominante soort maakt harde compacte toppen die daardoor rotgevoelig zijn, een sativa heeft meer een open structuur maar bloeit dan weer te lang. Vaak zijn hybrides hier een mooie tussenweg in.

    Ten slotte raad ik u aan om uw strains goed na te trekken. Op Seedfinder staan er ook vaak outdoor growreports, die zijn veel nuttiger dan de verkoopspraat. Zoek kweekverslagen op andere fora, schuim het internet een beetje af.

    Een goeie buitenkweek staat of valt door de juiste soort te kiezen.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


    • colori
      colori commented
      Editing a comment
      Droog houden helpt zeker, alsook ervoor zorgen dat ze in de ochtend snel opdrogen door de zon of wind.

      't Is niet de vraag of je toprot krijgt maar wanneer je het krijgt. In die 5 jaar dat ik nu buiten kweek heb ik er elk jaar last van.

      Je moet het vooral scherp in de gaten houden en optijd ruim alle rot wegsnijden.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Zolang je geen wonden aan de planten maakt valt het wel mee met die toprot.
      Affijn toprot zijn weer andere topics voor waar alles staat uitgelegd.

    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Ik heb het pas 1 keer buiten geprobeerd, dit jaar ga ik voor 2 niet AF en hopen dat ik die in oktober zonder ellende kan oogsten. De andere kies ik autoflower in de hoop die ook normaal te kunnen oogsten Dat van toprot wegsnijden etc lijkt me erg lastig. Op het moment dat het echt goed zichtbaar wordt ben je al te laat. Ik heb niet echt groene vingers dus ik probeer problemen situaties te voorkomen. Als ik dat kan doen door een AF te kiezen met iets minder opbrengst, dan kies ik daarvoor

    #50
    Wat ik dit jaar voor wiet ga kweken weet ik al en heb ik hierboven al gepost:
    Blue Dreamer (huismerk wietzaadjes.nl)
    West Coast Bubbles Auto (Sumo Seeds)

    Maar wat ga ik erbij zetten?

    Ik heb andere planten nodig ter camouflage voor de wiet op mijn balkon. Dat werkt prima, als je vanaf beneden naar mijn balkon kijkt dan herken je de wiet niet tussen de ander planten.
    In 2018 stond er zo'n leuk kraampje op de markt die veel bloemen in pot verkocht voor een leuke prijs, helaas was die er in 2019 niet meer en ook dit jaar heb ik het kraampje nog niet gezien. Bij mij in de buurt zijn er helaas geen tuincentra en de Praxis en zo verkoopt bijna alleen van dat lage spul zoals viooltjes voor de hoofdprijs. Vorig jaar heb ik daarom maar planten uit zaad gekweekt, maar het was niet veel soeps. Een groot deel van het zaad ontkiemde niet en het deel dat wel ontkiemde gaf veelal niet de planten waar ik op hoopte. Bijvoorbeeld in 2018 had ik Cosmos bij dat markt kraampje gekocht, daar had ik het hele jaar bloemen van het het was een goede midden hoge plant die precies goed staat tussen mijn auto's.

    Cosmos-Flower-Wallpaper-1.jpg

    In 2019 heb ik dezelfde Cosmos uit zaad geprobeerd te kweken, maar het ging niet zoals ik had gehoopt. Het begon goed, al vrij snel een grote bos Cosmos, maar dan zonder bloemen. Hij heeft het hele jaar gestaan, maar geen enkele bloem gegeven. Het meeste ander wat ik gezaaid had deed het ook niet zo best, behalve mijn wiet dan

    Wie heeft er een goede tip welke bloemen leuk zouden zijn om in maximaal een 10 liter pot tussen mij auto's te zetten? En bij welke zaadbank heb je goede zaden? Ik had mijn zaden veelal bij Sluis Garden vandaan. Nu wil ik niet zeggen dat zij per definitie slecht zijn, maar mijn ervaringen daar zijn tot nu toe niet best.

    Graag even reageren met een "Comment", anders wordt het zo'n rommeltje in dit topic.

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tips.
      Vlinder struik heb ik in mijn stadstuintje ook, maar dan zo'n grote. Ik zou kunnen proberen om die te stekken, zo ben ik er ook aan gekomen. Ik weet alleen niet of die het goed gaat doen in een pot.
      Goudsbloemen heeft mijn vrouw al zaadjes van, dus die komen zeker en die andere ga ik naar op zoek.

    • Skadril
      Skadril commented
      Editing a comment
      Ik denk aan teunisbloem, stokroos en groot kaasjeskruis (w. best groot, kan goed tegen droogte, weinig onderhoud aan,eigenlijk onkruid, vaak te vinden op bouwplaatsen).
      Succes

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Gaat met je groene vingertjes vast wel lukken Joop! Wel wat gaten onderin de pot.

    #51

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Zoek naar posts van LR2, die heeft het een paar keer uitgelegd.

    #52
    Ik koop al 3 jaar bij fastbuds. Altijd goed!

    Comment


      #53
      Kan iemand me helpen iknzou graag de top 3 sativa en top 3 indica autoflowwer weten om te kweken in een bos

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Lees dit topic maar even helemaal door.

      #54
      Je kon ook even alle vragen in een topic proppen... of maak een verslag is nog leerzaam ook.

      QnQ

      Comment


        #55
        Ja..

        Vraag 10 experts wat de beste soortjes zijn, en je krijgt 10 verschillende antwoorden..
        Beste op welke manier? Smaak? formaat? oogst? Sterkte? CBD? THC? THCa? weerbaarheid tegen omgeving? Moet die kunnen vliegen of praten?

        Tip: hou een kweekverslag bij van je plantjes, daar kun je al je vragen in kwijt.. Dan hoef je niet voor elke vraag een appart topic aan te maken.
        Dat word door alle leden hier gewaardeerd.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #56
          2 voornamelijk indica: cream Cookies en skittlez van fastbuds

          1 voornamelijk sativa: auto Orange Bud van Dutch Passion.

          De laatste jaren heb ik alleen fastbuds zaden gezet.

          ​​​​​​Altijd zeer tevreden.

          Maar nu ben ik wel enthousiast over de auto Orange Bud! (iemand ervaring)

          Alle planten staan buiten in potten.

          Comment


            #57
            beginners vraag, sorry kreeg de info niet uit de kweekverslagen.

            welke soort raden jullie aan voor op balkon. max hoogte 80cm om in juni te planten.

            2 meter van me balkon staat een lantaarnpaal moet ik dan verduisteren snachts ?

            Comment


            • Prspctr
              Prspctr commented
              Editing a comment
              Eender welke autoflower voldoet aan je eisen. Die hoef je zelfs niet te verduisteren.

            • Maniac
              Maniac commented
              Editing a comment
              scroll ff naarboven...Joopie heeft hier al over gebabbeld met Q

            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Auto's inderdaad. Photo's zijn niet te doen in zo'n situatie. Vorig jaar had ik 1 Photo staan en dat doe ik niet meer. Ik heb bijna de hele herfst iedere avond met het gordijn dicht gezeten, zonde van mijn mooie uitzicht.
              Niet te grote bakken nemen scheelt ook in de hoogte. Zelf even zoeken, veel soortjes blijven kleiner dan 1 meter.

            #58
            Een interessante topic. Ik zocht op het forum info over soorten die smaken zoals pp, ww, sm en Shiva en kwam hier bij uit...heb nog genoeg leesvoer voor vandaag.

            Comment


              #59
              safraan ?

              Comment


                #60
                Afghaan klinkt beter.

                heb dit jaar een prachtige nieuwe soort gemaakt.
                vorig jaar veredeld en nu is ie klaar..
                himalaya gold x Santa Maria. Prachtige compacte grotere toppen

                daarnaast caramel cream, shiska berry en super shining lemon haze.

                denk volgend jaar weer!

                Comment


                • Greyvol
                  Greyvol commented
                  Editing a comment
                  Nice! Mooi plaatje ook, die dame
              Bezig...
              X