Toppen of niet

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kees49
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Jul 2018
    • 293

    #1

    Toppen of niet

    Korting op 420shop
    Ik ga weer af zetten op mijn groentetuin, inde koude bak maar dan moet ik ze wel toppen.
    is dat raadzaam of niet.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Wie, wat ?

    oh af = autoflower

    raadzaam? Nee.
    Maar het kan. Alles kan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • kees49
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Jul 2018
      • 293

      #3
      Zou het veel uitmaken met de oogst, daar ben ik benieuwd naar. Als het maar een paar gram scheelt dan doe ik het wel.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dat ligt aan de soort.
        De ene bouwt 1 grote top, en de andere soort wordt meer een struik.
        Die soorten die 1 grote top bouwen die top je dus beter niet.
    • EasyW
      Son of the Bong
      420 MemberMemberLucky Member
      • Oct 2018
      • 406

      #4
      Ik heb bij m’n eerste kweekje in alle onwetendheid autoflowers gezet (binnen) en ze ook nog 1x getopt en haalde iets van 40 gram per plant meen ik..... hoeveel het geweest zou zijn zonder toppen kan ik je niet vertellen
      2e
      3e

      Comment

      • kees49
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Jul 2018
        • 293

        #5
        Ik neem de gok en ga ze toppen en dan zullen we het weten.

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Als je toch gaat toppen: Je kan er ook 1 niet toppen en de rest wel. Zie je gelijk het verschil.
      • Nederhigh
        Super Grower
        Lucky Member
        • Apr 2012
        • 1831

        #6
        Denk dat het ook per soortje enorm kan verschillen. Sommige afjes knallen overal doorheen, de ander staat 2 weken stil.
        Zelf nog nooit afjes getopt. LST heb ik met afjes wel goeie ervaringen mee. (buiten onder glazen plaat moestuin)

        Comment

        • Weske
          Advanced Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Dec 2018
          • 1237

          #7


          als ze stil komen te staan of dergelijke ben je die tijd wel kwijt met fem kan je ze langer in de groei houden maar ik zou het ook doen zoals ess zegt 1 wel 1 niet weet je het meteen voor de volgende x
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment

          • Wesley pipes
            Elite Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Mar 2020
            • 2506

            #8
            Eentje getopt op 15 cm en daar bleef het bij , stopte volledig met groeien. Maar ook nog maar de eerste keer dat ik zoiets probeerde. Mss als ze echt goed groeien en sterk staan een ander verhaal.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

            Comment


            • kees49
              kees49 commented
              Editing a comment
              Ik wil ze op 50/60cm, laten groeien. Dan kan ik zien hoeveel toppen er zijn, alshet alleen maar 1top is dan laten gaan. Een beetje binden verder niet.
          • Brandnetel
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2019
            • 781

            #9
            Ik zeg lst'en!!

            Comment

            • JohnnyHaze
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Jan 2012
              • 912

              #10
              Welke soort zaad gebruik of wil je gebruiken Kees?

              Comment


              • kees49
                kees49 commented
                Editing a comment
                Ik heb zaadjes van kera steeds dwarf auto. En ik ga ze niet toppen maar ik houd ze wel laag
            • Nederhigh
              Super Grower
              Lucky Member
              • Apr 2012
              • 1831

              #11
              Jup, als je ze laag wilt houden zou ik inderdaad voor lst gaan ipv toppen.
              Als je er een beetje tijd in stopt is het met de meeste soortjes prima te doen om ze rond de 60cm te houden.

              Comment

              • Ipie
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Feb 2016
                • 2241

                #12
                Toppen ''alleen'' als je ruimte te kort komt boven de plant.
                Wat ik begrepen heb, zijn afjes, ik top ze bijna altijd om
                ruimtegebrek in die oude kist maar kan niet anders........

                Je kan ze ook sturen , dat is misschien in jou geval een
                beter idee, beetje buigen of ligt knakken bv........

                Comment


                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  Het wordt bonsai wiet,hier en daar buigen en vast maken met een touwtje dat gaat wel lukken
              • Eclecticon
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Apr 2014
                • 2073

                #13
                Heb een paar malana bomb's auto staan, een redhair en een sweet tooth, ik top alles.
                Baas in eigen brein.

                Comment

                • WittiW
                  Son of the Bong
                  MemberLucky Member
                  • Jan 2016
                  • 412

                  #14
                  Mijn eerste baantje was ergens in noord holland, bollenboer. Je kon bollen pellen, of toppen op het land.

                  De dames pellen als de beste, ik denk daar het mijne van....dus ik werkte voor een vast uurloon op het land ipv prestatiebeloning. Je moest jezelf wel 10 uur bukken per dag (lang geleden voor de 20 urige werkweek) en tulpen toppen.

                  Bloemkwekers in Nederland zijn beroemd om de kweekmethodes, toppen is denk ik gewoon bijna altijd noodzakelijk. Alleen wanneer de plant 4 meter hoog mag worden, kan en hoef je niet meer toppen.

                  Comment

                  Bezig...