Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn n00bvragen over buitenkweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn n00bvragen over buitenkweken

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Volgende week wil ik gaan zaaien om zo mijn hopelijk succesvolle 1e kweek te zetten
    Ik heb autoflower zaden van Dutch Passion (Blackerry kush), Dinafem (Cheese) en huismerk (green crack).

    Ik heb de afgelopen weken volop mezelf ingelezen op diverse forums en kweekverslagen dus ik weet al een hoop denk ik, maar heb toch een paar vraagjes.

    Dit is mijn setup:
    - Plagron light mix als medium voor de planten die in potten gaan, de overige 2 zaadjes gaan in mijn tuin de volle grond in.

    - Plagron Terra grow & Terra bloom voor de voeding

    - ADWA ad-100 PH meter voor de zuurtegraad van het water te controleren

    - Plagron PH- voor het afzuren van mijn kraanwater

    1. Lijkt dit jullie een goede setup?

    2. Het plan is om 20-25 liter potten te gebruiken zodat ik de plant niet belemmer in zijn groei en er het maximale uit kan halen, het probleem is alleen dat ik NERGENS fatsoenlijke potten kan vinden, of ze zijn te klein, of ze hebben geen drainage gaten.
    Kan iemand mij op weg helpen met het vinden van een geschikte pot?

    3. volgens Plagron's kweekschema moet ik al vanaf de eerste paar dagen gelijk beginnen met voeden, is dit niet erg vroeg?

    4. Als laatste vraag, de zaden die ik in mijn tuin ga planten in de volle grond, is het slim om die ook te voeden? En is het nodig om een gat te graven en daar ook plagron light mix in te stoppen of voldoet de tuinaarde zelf al prima?
    Ik lees namelijk veel tegenstrijdige dingen op het internet.
    Last edited by Methodman97; 30 April 2020, 02:03.

    #2
    1: Moet lukken denk ik.
    Ik gebruik alleen zaadjes en grond van de composthoop.

    2: Kijk eens bij een tuincentrum of de Action. Doe die oogkleppen af en denk verder dan potten voor planten. Een wasmand (bijvoorbeeld) kan erg goed werken.

    3: Ja dat is veel te vroeg. Dat schema gaat in op het moment dat ze voeding nodig hebben, niet op het moment dat ze boven de grond komen.

    4: Nergens voor nodig.

    Als je veel tegenstrijdige dingen leest dan ga je ook tegenstrijdige antwoorden krijgen als je daar weer een nieuw topic over opent.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Methodman97 View Post

      het probleem is alleen dat ik NERGENS fatsoenlijke potten kan vinden, of ze zijn te klein, of ze hebben geen drainage gaten.
      Gewoon een grote bouwemmer, een metselkuip oid en drainage gaten boren met een boormachine

      2e
      3e

      Comment


        #4
        Bedankt heren!

        Comment

        Bezig...
        X