Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat vragen over buiten wiet op kokos.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat vragen over buiten wiet op kokos.

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ga dit jaar early skunk en fat banana kweken in speciekuipen 2 van 65ltr en 1 van 170ltr en nog wat kleinere potten. Dit ga ik doen in kokos grond, nu heb ik wat vragen hierover.Vraag 1 hoe zit het met bewateren? Ik heb gelezen dat je dit 2x per dag moet doen als je binnen kweekt tenminste en dat de kokos grond absoluut niet mag uitdrogen, maar ik heb ook gehoord via via dat iemand vorig jaar ook buiten op kokos had gekweekt en dat die maar 2x water had gegeven over de hele zomer. Dit lijkt mij niet kunnen, heeft hier iemand ervaring mee hoe dat zit? Vraag 2 ik heb ook een zak mest korrels voor de moestuin gehaald bij ranzijn, is het verstandig op een paar handjes door de kokos heen te mengen, of kan ik beter gewoon apart voeding geven? Dan wil ik ook graag weten wat voor voeding ik dan moet geven, speciaal voeding voor planten op kokos of mag dat ook gewoon andere voeding zijn? Ohhh sorry dat zijn al weer meerdere vragen Hahaha . Vraag 3 dan maar ofzo? Maar wel de laatste hoor! Zou ik ook 2 planten in die kuip van 170ltr kunnen zetten of beter niet? Want had gelezen dat je dan meer kans krijgt op top rot, is dit waar?

    De knetterende groene groente groeten van Mark

    #2
    Waarom wil je buiten met kokos kweken ?

    Beter haal je gewoon wat zakken potgrond, dat werkt 10x beter.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Wil gewoon wat anders proberen,waarom is potgrond beter dan?

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        QnQ, de Moderator geeft niet voor niets dit antwoordt........................
        Geloof hem maar, inderdaad veel beter....

      #4
      En heb de kokos ook al gekocht, heb me al genoeg geld gekost die grond.

      Comment


      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Tja, paar zakjes potgrond van het tuincentrum was goed geweest....... had je beter een paar zaadjes extra kunnen kopen van dat geld

      #5
      Cocos in 65 liters dat moeten wel beste bomen worden.
      Ik kweek binnen op coco van plagron met 11 liters en buiten in 30.

      Haal meteen de 5 liter coco A en 5 liter B cans want geloof wel dat je dit nodig gaat hebben.
      Plagron is prima, atami ata is goed en de bcuzz werkt ook goed, andere merken heb ik geen ervaring mee.

      Begin met lage dosering en zodra je planten in bloei gaan kan je dit iets opvoeren.
      Als de temps hard stijgen en ze zuipen echt veel, kan je het beste wat minder voeding aanlengen anders krijgen ze teveel.
      Laatste paar weken kan je eventueel af en toe top booster mee geven. Ik doe soms pk13, soms bloombastic, soms eigen brouwsel.

      De eerste 2 weken volstaat om de dag wateren meer dan genoeg. Daarna iedere dag 1x is genoeg.
      In de super warme dagen kan je 2x doen of wanneer de potten echt licht aanvoelen.

      Boor een zooitje gaten onder in de emmers en zet er geen bakjes onder. Wat er teveel aan water ingaat moet allemaal eruit kunnen.
      Regel is dat er altijd iets voedingswater onderuit moet spoelen bij watergift+voeding. mag 5% of 10% zijn, meer is niet nodig.
      Ik vang dit op en gooi het zo op een stapel aarde wat in de hoek licht en meng die grond een jaar later door de rest van de tuin.

      Doe dit al 8 jaar zo en werkt mooi. Nooit geen schimmel, rot, beestjes, niks.

      2 planten in 1 bak op coco en zeker als het uit zaad is zou ik niet doen.
      Als 1 van de 2 in bloei is en de ander niet, dan moet je met voedingen spelen en kunnen 3 scenarios komen.
      1 krijgt teveel, 1 krijgt te weinig of beide krijgen net niet wat ze nodig hebben en geen van die 3 is een goede.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Binnenkweek is heel anders als buitenkweek.

      #6


      Thanks man hier heb ik wat aan! Is het ook verstandig om de grond af te dekken met plastic ofzo? Zodat als het hard regent niet alles doorgespoeld raakt?
      Last edited by QnQ; 10 May 2020, 19:43. Reden: Overbodig citaat verwijderd

      Comment


      • Spacy Cortex
        Spacy Cortex commented
        Editing a comment
        die keren dat het gaat regen zal wel loslopen, ik heb nog nooit potten afgedekt buiten.
        ja, er is wel eens een buitje geweest maar als dat echt hard is moet je meer zorgen maken om doorknakken van je planten dan voeding wat wegspoelt haha
        Daarom heb ik ze ook in cocos in potten buiten. verzuipen is bijna uitgesloten en kan de potten redelijk makkelijk de schuur inzetten bij een storm.

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Nou werkt niet hoor! 2 maanden
        geleden 4 kokosnoten gekocht en
        zit nog te wachten op het eerste
        zaadje wat niet uitkomt!!

      #7
      Oorspronkelijk geplaatst door schranzrr View Post
      Wil gewoon wat anders proberen,waarom is potgrond beter dan?
      Potgrond is veel makkelijker. Daar heb je bijna geen omkijken naar.
      Ik zou niet willen zeggen dat het beter is.

      Succes

      In mijn eerste kweek jaar had ik goldlabel buiten.
      Dat blijft beter luchtig als gewone tuinaarde, maar ik vind goldlabel wel erg duur. Dat gaat serieus geld kosten als je daar je kuipen mee wil vullen.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #8
        Ok thanks voor de reacties! Misschien post ik nog een klein verslagje hoe de kweek is gegaan!

        Comment


          #9
          Ik heb zelf een mix gemaakt van kokosgrond van het merk pokon, universele tuinaarde en stekaarde. ik zou denken een 40/40/20 verdeling. Lekker luchtig en overbewateren is haast onmogelijk. Ook minder last van beestjes.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            En dat heb je al eerder gedaan en was een daverend succes ?

            Zo niet, dan moet je je eigen testmix niet aanraden natuurlijk.

          #10
          Ik raad mijn mix niet aan, jullie weten allemaal dat ik er helemaal geen verstand van heb

          Comment

          Bezig...
          X