Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wat vragen over buiten wiet op kokos.
Collapse
X
-
Ik raad mijn mix niet aan, jullie weten allemaal dat ik er helemaal geen verstand van heb
-
Ik heb zelf een mix gemaakt van kokosgrond van het merk pokon, universele tuinaarde en stekaarde. ik zou denken een 40/40/20 verdeling. Lekker luchtig en overbewateren is haast onmogelijk. Ook minder last van beestjes.
Leave a comment:
-
die keren dat het gaat regen zal wel loslopen, ik heb nog nooit potten afgedekt buiten.
ja, er is wel eens een buitje geweest maar als dat echt hard is moet je meer zorgen maken om doorknakken van je planten dan voeding wat wegspoelt haha
Daarom heb ik ze ook in cocos in potten buiten. verzuipen is bijna uitgesloten en kan de potten redelijk makkelijk de schuur inzetten bij een storm.
-
Ok thanks voor de reacties! Misschien post ik nog een klein verslagje hoe de kweek is gegaan!
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door schranzrr View PostWil gewoon wat anders proberen,waarom is potgrond beter dan?
Ik zou niet willen zeggen dat het beter is.
Succes
In mijn eerste kweek jaar had ik goldlabel buiten.
Dat blijft beter luchtig als gewone tuinaarde, maar ik vind goldlabel wel erg duur. Dat gaat serieus geld kosten als je daar je kuipen mee wil vullen.
Leave a comment:
-
Cocos in 65 liters dat moeten wel beste bomen worden.
Ik kweek binnen op coco van plagron met 11 liters en buiten in 30.
Haal meteen de 5 liter coco A en 5 liter B cans want geloof wel dat je dit nodig gaat hebben.
Plagron is prima, atami ata is goed en de bcuzz werkt ook goed, andere merken heb ik geen ervaring mee.
Begin met lage dosering en zodra je planten in bloei gaan kan je dit iets opvoeren.
Als de temps hard stijgen en ze zuipen echt veel, kan je het beste wat minder voeding aanlengen anders krijgen ze teveel.
Laatste paar weken kan je eventueel af en toe top booster mee geven. Ik doe soms pk13, soms bloombastic, soms eigen brouwsel.
De eerste 2 weken volstaat om de dag wateren meer dan genoeg. Daarna iedere dag 1x is genoeg.
In de super warme dagen kan je 2x doen of wanneer de potten echt licht aanvoelen.
Boor een zooitje gaten onder in de emmers en zet er geen bakjes onder. Wat er teveel aan water ingaat moet allemaal eruit kunnen.
Regel is dat er altijd iets voedingswater onderuit moet spoelen bij watergift+voeding. mag 5% of 10% zijn, meer is niet nodig.
Ik vang dit op en gooi het zo op een stapel aarde wat in de hoek licht en meng die grond een jaar later door de rest van de tuin.
Doe dit al 8 jaar zo en werkt mooi. Nooit geen schimmel, rot, beestjes, niks.
2 planten in 1 bak op coco en zeker als het uit zaad is zou ik niet doen.
Als 1 van de 2 in bloei is en de ander niet, dan moet je met voedingen spelen en kunnen 3 scenarios komen.
1 krijgt teveel, 1 krijgt te weinig of beide krijgen net niet wat ze nodig hebben en geen van die 3 is een goede.
Leave a comment:
-
En heb de kokos ook al gekocht, heb me al genoeg geld gekost die grond.
Leave a comment:
-
Waarom wil je buiten met kokos kweken ?
Beter haal je gewoon wat zakken potgrond, dat werkt 10x beter.
- Likes 1
Leave a comment:
Leave a comment: