Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek begginers vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek begginers vragen

    Korting op 420shop
    Hey, ik ben heb enkele vragen die ik niet direct kan terug vinden op forums.

    ​​​​​​ Ik ben beggin mei gestart met 5 autoflowers nu ik heb deze voorgegroeid in een klein potje met zaai en stek grond en na 2.5weeken verpot naar 25l plotten met een mix van tomatenpotgrond met perliet (Groote fout ben ik achteraf te weten gekomen) na het verpotten gingen ze 1 voor 1 dood en er zijn er nu nog maar 2 over die na 2 weken niets doen eindelijk zijn begginen groeien.

    Ik heb nieuwe zaadjes aangekregen 3 auto's en 2 feminized nu ga ik deze keer zeker de auto's direct in hun grote pot steken

    Vragen:

    1: ik weet niet goed of ik de feminized zaden zou voorgroeien in kleinere potjes terug of ook direct in hun grote potten zou doen na het ontkiemen?
    2:zou ik het bij mijn potgrond voor tomaten met perliet houden of tog naar de growshop rijden om een paar zakken plagron te kopen?
    3:ik heb mij grow en bloei voeding van bac aangeschaft voor moeste mijn dames iets van voeding nodig hebben maar ik twijfel om ook een root booster to kopen of is dit overkill voor een beginner als ik? (en zou ik die root booster dan ook voor de auto's gebruiken of enkel voor de fiminized)


    ​​​​​

    #2
    ​​​​​​ Ik ben beggin mei gestart met 5 autoflowers nu ik heb deze voorgegroeid in een klein potje met zaai en stek grond en na 2.5weeken verpot naar 25l plotten met een mix van tomatenpotgrond met perliet (Groote fout ben ik achteraf te weten gekomen)
    Ik lees niet zoveel fout daarin, in ieder geval niet iets waar ze van dood gaan.
    Waarschijnlijk was er een andere oorzaak.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Tomnieuw
      Tomnieuw commented
      Editing a comment
      Hmmm? Ja ik weet het ook echt niet. Dit was de enige verklaring die ik eraan kon geven. na dat verpotten waren er 3 dood na 2 dagen en de 2 overlevers hebben 2 weken niet gegroeid. Het enige waaraan ik denk dat het nog kan liggen is het kraantjes water dat ik ze geef (heb geen ph meter, geen toegang tot regenwater). Sorry voor de vele vragen maar ik ben een beetje gefrustreerd omdat ik echt totaal niet weet waaraan mijn planten dood gaan.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Daar gaan ze ook niet dood van of je moet teveel gegeven hebben.

      Als je een kweekverslag gaat bijhouden (in het kweekverslagenforum) en elke stap die je doet vooraf beschrijft dan hoor je snel genoeg van andere JD leden of dat goed idee is of niet.

      Zonder foto’s kan ik je ook niet vertellen wat er fout is gegaan.

    #3
    Ik weet dat verpotten de groei voor een paar dagen stopt en dat het niet aangeraden word bij autoflowers omdat die maar een korte groei periode hebben, maar ze zouden er niet dood van moeten gaan dus ik denk ook dat het wat anders is, succes

    Comment


      #4
      volgens ik zo lees denk ik dat je ze te vroeg hebt overgepot en de wortels beschadigd zijn geraakt
      hoe groot waren je voor groei potjes ?

      Comment


        #5
        Ik denk niet dat autoflowers overpotten na 2.5 weken te vroeg kan zijn, eerder veel te laat maar dit verschilt natuurlijk naargelang de groei.

        Heb je vooraf het medium goed ingewaterd? Soms kan dat ook problemen geven, wortels houden op met groeien, daar waar geen water is

        Succes
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #6
          Overpotten doe ik nog steeds bij mijn AFkes en zijn ze nog nooit van dood gegaan. Juist enkele dagen stilstand in groei. Ik doe dit zodat ik al kan ontkiemen en groeien terwijl de anderen afbloeien ...

          Comment


            #7
            Misschien toch andere grond gebruiken en minder water in een hele grote pot

            Comment


              #8
              Bedankt voor de vele antwoorden en sorry voor mijn afwezigheid.

              maar ik denk dat ik te maken heb met damping off (ik denk dat dit in het Nederlands kiemplantjesziekte heet). want ik heb nog 5 zaadjes ontkiemt en deze direct in grote potten gestoken na het ontkiemen. En ook bij deze zijn er al 2 die dood vallen. Ik heb nieuwe pot grond gebruikt maar de potten niet gereinigd en bij 2 van de 5 ook ook een mix van de oude en de nieuwe grond( ik dacht hoe meer ik probeer hoe meer ik leer).

              ​​​​​​
              Last edited by Tomnieuw; 28 May 2020, 12:48.

              Comment


              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Dan zit er ergens niet iets goeds...............

              #9
              Ik ben toch wel benieuwd hoe dat in het Nederlands heet inderdaad ..........

              Wiki in het Engels: https://en.wikipedia.org/wiki/Damping_off

              Google in het Nederlands:


              Schermafbeelding 2020-05-27 om 17.17.32.png
              2e
              3e

              Comment


                #10

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  En direct in een grote pot met goedkope potgrond voeding
                  aanwezig voor 6 weken, simpeler kan het niet......................
              Bezig...
              X