Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte pot word te warm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zwarte pot word te warm.

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ben al een tijdje bezig met 3 planten buiten.
    Nu valt het mij op dat de enige in een licht gekleurde (kleinere) pot veel beter en sneller groeit.
    De bladeren van de andere 2 vouwen zich dicht en zijn naar boven gericht terwijl ze meer water krijgen ivm grootte pot.

    Ps, gebruik geen voeding

    Iemand tips?
    Attached Files

    #2
    Misschien wat meer foto’s van die andere planten? Meer water in een grotere pot hoeft niet per se omdat de pot groter is.

    Er moet pas meer water gegeven worden als de plant groter is, een grotere pot betekend alleen maar dat er meer aarde in zit en dus meer water vast houd. Ga je vervolgens meer water geven krijgen de wortels minder kans om zuurstof op te nemen omdat er meer water in zit.

    Comment


      #3
      Bedankt voor de snelle reactie,

      zal hieronder meer foto's uploaden.
      het zijn 2 auto's en 1 fem (de kleine welke 2 weken later is ontkiemd).

      de plant in de lichte pot(2e foto) is een goede 10 cm groter dan zijn buurman(3e foto)
      Attached Files

      Comment


      • Lerrihuana
        Lerrihuana commented
        Editing a comment
        Als ik ze zo zie zie ik niet veel problemen, hoeveel en hoe vaak geef je water? Groot verschil in hoeveelheid?

      #4
      Lijkt wel op wat ik hier op mijn balkon aantref. Ik heb er een witte handdoek omheen gewikkeld. Wellicht dat het iets van comfort gaat bieden. Voor jou misschien ook het proberen waard. De aarde is afgedekt met papier.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #5
        Waarom denk je dat de grond in de pot te warm wordt, heb je dat gemeten ?
        Ik heb dat weleens getest hier in m'n buitenverslag en de resultaten waren tegen verwachting: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...508#post848508

        Maar als je denkt dat het daar aan ligt, er is niemand hier die je tegenhoudt om je potten wit te verven
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Bedankt voor de tips,

          ter perspectief om de 2 dagen krijgen de twee grote potten zon 50cl water en de grond word af en toe beneveld zodat deze niet te droog word.
          de kleine pot krijgt ongeveer 30cl water en word ook beneveld.

          ik zal eens wat minder water geven aan de grote potten.

          Mijn ervaring is 0,0 en ik kan de plank behoorlijk mis slaan, het is enkel dat ze alle 3 de (bijna) zelfde behandeling krijgen en de potten het enigste verschil is.

          Comment


          • Lerrihuana
            Lerrihuana commented
            Editing a comment
            Ik zou iets minder geven indd, die grote gaat namelijk beter met 30cl. Probeer zoveel water te geven dat de bladeren mooi richting het licht gaan staan. Als je dat ziet dan weet je dat het goed zit. Ben zelf ook geen pro hoor dus je moet het voorzichtig een beetje ontdekken.

            Ik denk wat het waterregime van om de dag of iedere dag het beste is, zo blijft de aarde wat constanter en switcht het niet zo veel van droog naar nat

          #7
          Bedankt de tip van het water heeft geholpen, heb ze beide 2 dagen niet bewaterd en hierna de hoeveelheid verlaagd.

          enkel begin ik mij wel zorgen te maken om de blue cheese(fem)
          kan ik het beste doorgaan met de mindere hoeveelheid water en hopen dat ze zich herpakt of heeft ze toch meer nodig?
          Attached Files

          Comment


          • Lerrihuana
            Lerrihuana commented
            Editing a comment
            Foto van de hele plant zou helpen denk ik, kan zo niet goed zien wat er aan scheelt. Staat die blue cheese al lang droog? Of heb je juist water gegeven?

          #8
          blue cheese 3.jpg plantkes.jpg De blue cheese(de linker) zijn de close ups van, volgens mij moet ik wat geduld hebben want het ziet er vandaag goed uit.
          zoals je kan zien is de middelste auto al gaan bloeien terwijl zijn broertje (rechts) nog enkel in de groei zit.
          alle 3 worden nu elke ochtend besproeid.
          Attached Files
          Last edited by Skyduk; 2 June 2020, 14:35.

          Comment


            #9
            Snap het probleem niet?
            Groeit het ene kind ook niet sneller
            als een ander, oja wit zand bovenop
            zie ik dat goed? Voor de warmte denk je.....

            Succes!!

            Comment


              #10
              hitman kill.jpg dat klinkt als goed nieuws!

              nee het scherp zand is tegen ongedierte!
              moet bekenen dat het icm lieveheersbeestje larven goed werkt.

              dankje

              Comment

              Bezig...
              X