Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower low stress - grote bladeren knippen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower low stress - grote bladeren knippen ?

    Korting op 420shop
    Hello, ik heb 3 auto's die 6 weken oud zijn. Ze staan buiten in volle grond en doen het vrij aardig. Met wat elektriciteitdraad heb ik ze naar beneden gebogen (de stam loopt nu horizontaal ipv vertikaal) zodat er meer toppen volop licht krijgen en die worden inderdaad bijna net zo groot als de hoofdtop.
    Er zijn echter topjes die minder licht krijgen omdat er enkele schutbladen boven groeien.
    Het dilemma: als ik deze bladeren wegknip gaan die toppen zich beter ontwikkelen maar gaat dat niet te koste van de totale plant ? Ik bedoel: heeft de plant die bladeren nodig voor de groei van de andere toppen ?

    De auto-ladies: 2X Northern Light en 1X Amnesia Haze.

    #2
    Nooit geen gezond blad weghalen!!!
    Snap niet dat je de plant gaat behandelen
    met draad, laat de plant de eigen weg zoeken.
    Het grote blad is strakjes nodig voor de bloei, oja,
    leuk dat je je even voorstelt, altijd prettig om te horen....

    Ps. fotootje was welkom geweest....................

    Comment


      #3
      Het is jouw plant, als je blad wil knippen dan doe je dat.
      Maar je moet wel bedenken dat de toppen zelf nauwelijks zonlicht kunnen omzetten in energie, het zijn de bladeren die dat doen.
      De bladeren zorgen voor de omvang van de toppen. Je kunt ze ook opzij vouwen ofzo.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Je kunt ze wegleiden ja, no problem.
          De plant zal wel altijd haar blad weer naar de zon richten.
          Het zijn zonnepanelen die met de zon mee bewegen, de natuur doet dat al veel langer dan de mens.

        #5
        ​​​​​​

        Nooit fanleaves/gezonde bladeren weghalen.

        Comment


          #6
          Als je een beetje 'low stress' -achtige training wilt toepassen op je auto's zou ik met VD installatiedraad, je weet wel dik koperdraad met een dikke vinyl buitenlaag, je takken naar buiten buigen zolang ze nog flexibel zijn. Je krijgt zo een beetje een kroonluchter effect en je kan de takken behalve naar buiten ook naar links en rechts sturen. Maximaal zon dus.
          Ik heb dat vorig jaar i.v.m. bladgroei gedaan bij een paar indica dominante auto's. Omdat je steeds bij moet buigen erg intensief en zelfs daarmee kwam er binnenin niet overal licht door...

          Ik moet zeggen dat ik het uiteindelijk de moeite amper waard vond maar als je het wilt proberen, dat draad koop je bij iedere bouwmarkt.
          Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

          Comment


            #7
            Ik gebruik electriciteitsdraad om de stam horizontaal te leiden, zoals je ziet leidt dat tot meer toppen die volop licht vangen

            Ik zal wat voorzichtiger moeten te werk gaan: de hoofdtop van de Haze is geknakt en heb ik moeten verwijderen. Hopelijk heeft een andere top genoeg ambitie om hoofdtop te worden.
            Van de Haze heb ik geen foto, ik laat hem even zijn (en mijn) verdriet verwerken.

            Sorry voor de niet perfecte foto's, ik heb de dames achter weidedraad staan zodat onze woef er niet bij kan maar daardoor is het ook moeilijker om een duidelijke foto te maken.
            Ik wil ook niet te lang op die plaats bezig blijven om de buren niet nog nieuwsgieriger te maken.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #8
              Kon maar 1 foto uploaden. Hierbij een bovenaanzicht. Helemaal links de hoofdrol, rechts de onderste top.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #9
                Poging om reactie te verwijderen. Zal mezelf terecht wijzen: RTFM !
                Last edited by Jerry jd; 1 July 2020, 14:59.

                Comment


                  #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jerry jd View Post
                  Ik gebruik electriciteitsdraad om de stam horizontaal te leiden, zoals je ziet leidt dat tot meer toppen die volop licht vangen
                  Yep dat is hetzelfde draad wat ik bedoel.

                  Ik zie aan die foto alleen niet waarom je iets aan het blad zou willen doen? Zou ik me echt niet druk om maken.

                  Ik had verwacht dat je zoiets bedoelde, geeft maar weer eens het belang van foto's aan :

                  IMG_3333.jpeg

                  Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

                  Comment


                  • Jerry jd
                    Jerry jd commented
                    Editing a comment
                    Tja, ikheb al vermeld dat ik perfectionist ben en dus wou ik ieder topje maximaal licht geven. Maar je hebt gelijk, het is niet echt nodig. Ik ga mijn plantjes blijven opvolgen maar ik zal mezelf ook wat low stress training opleggen

                  #11
                  Succes ziet er goed uit.. ik ga waarschijnlijk ook LST toepassen ( op mijn Jack auto )

                  succes!!

                  Comment


                    #12

                    Comment


                      #13
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #14
                        Begin van dit topic waren ze 6 weken oud, dus nu een week of 8, dan zullen ze nog wel een paar weken langer moeten denk ik he..
                        Plaats wat duidelijke foto's voordat je gaat oogsten voor de zekerheid, het zou zonde zijn als je 2 weken te vroeg oogst.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #15
                          Sinds 15 mei tellen we 89 dagen. De Northern Lights Automatic zouden 10 weken na ontkiemen oogstklaar moeten zijn. Dat is 19 dagen overtijd en de tricho's zijn nog lang niet allemaal amberkleurig terwijl ik dat kleurtje wil hebben omdat dit betere slaapmedicatie zou opleveren. De meeste bladeren zijn geel.
                          Wat doe ik best: oogsten of toch nog even wachten ?20200812_195247.jpg
                          Last edited by Jerry jd; 12 August 2020, 18:59.

                          Comment

                          Bezig...
                          X