Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Storm topt auto van ca 90 cm maar nog in groei. Hoe wond te dichten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Storm topt auto van ca 90 cm maar nog in groei. Hoe wond te dichten?

Korting op 420shop
    De storm heeft in de nacht één van m'n auto's de top gekost (en een zijtak).
    Helaas te laat voor reparatie maar dat is ook niet echt nodig, hij is nog in de groei en in principe is het gewoon toppen.
    En ach, ik heb me altijd al afgevraagd hoe toppen van een auto uitpakt maar had er nooit de ballen voor ten slotte is het bij auto's betwiste high stress training. Soort van gedwongen experiment dus. Ik zal aan het eind van de rit een foto van de 2 cola's posten.

Omdat de auto nu sowieso al op een gezonde 80 cm zit zie ik wat zijtakken betreft niet zo'n groot verlies, hooguit in hoogte, verschil is wel dat de 2 nieuwe hoofdtakken al flinke takken zijn dus we zullen zien waar het heen gaat.

Maar ik zit nu wel met een redelijke wond in de vorm van een holle stam en als buitenkweker van auto's heb geen ervaring met toppen.
    Lijkt me buiten toch een beetje gevoelig voor infecties, beestjes, regen etc. Dus iemand een tip hoe dit dicht te maken? Of is dat niet nodig en herstelt hij zichzelf/groeit hij daar zelf dicht? De breuk zit nu zo'n 5 cm boven de vertakkingen, moet ik die lager knippen? Bij auto is er natuurlijk wat minder tijd voor genezing en ik verwacht dat de bloei niet lang op zich laat wachten.

Zo'n zelfde wond zit er ook op de breuk van de zijtak, beiden lagen er al helemaal af dus ik heb de breukwonden allebei met een gesteriliseerde schaar weggeknipt.

Dus ik maak me er niet echt veel zorgen om het verlies van de hoofdtak/top maar hoor wel graag wat met de wond te doen.

IMG_3360.jpg

IMG_3361.jpg

IMG_3362.jpg
    The home grower is part scientist, part artist, part philosopher, part farmer and a true bon vivant.

Ik zou het een stukje onder het gat dichtbinden met een ijzerdraadje ofzo.
    Er zijn ook kwekers die dat insmeren met een mengsel van vaseline en zeezout.

Als je het dicht wil maken moet dat wel zo rap mogelijk.
    Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Zat die steunstok er al voor de storm? Dat zou goed de reden kunnen zijn van het breken van de plant, anders had je plant gewoon meegebogen, nou ja, ook dat gaat wel eens fout.

Comment

• Sugar leaf
        Sugar leaf commented
        Editing a comment
        Yep, dat was inderdaad de reden van het breken. Hij zat niet hoog aan de stok vast maar is ongelukkig tegen de bovenkant van die stok gebroken.

kaarsvet kan ook helpen

Comment

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        En dat kneed je er omheen of druppel je dat gloeiendhete goedje zo op je plant ?

• complex
        complex commented
        Editing a comment
        druppel eerst op mijn vinger en beetje kneden, dan pas op de wonde van de plant, heeft me al veel geholpen

De as van je joint.

Comment

Tip

https://www.lastvan.com/bayer-garden...hoCgdgQAvD_BwE

Comment

Footer Left Ad

Collapse
        Bezig...
        X