Afdek folie te dik?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Goeiezomer
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2020
    • 83

    #1

    Afdek folie te dik?

    Korting op 420shop
    Goeie dag mede hobby kwekers..

    Na mijn mislukte jaar vorig jaar, wil ik dit jaar op opnieuw beginnen!
    Ik heb een tunnel geraamte kunnen overkopen van 2 meter hoor en 5 meter lang..
    nu heb ik nog geen folie voor eroverheen en nu heb ik bij de gamma folie gezien.. nu is mijn vraag; de folie is 0,04 mm dik.. is dat te dik?
    wil graag dat ze voldoende zo’n krijgen en droog staan op regenachtig dagen.. daarom mijn vraag of 0.04 mm te dik is voor de zon erdoor heen te laten komen..

    Alvast super bedankt voor de reacties.. gr uit Limburg
  • Old dawg
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2020
    • 1266

    #2
    Je moet niet naar afdekfolie zoeken/kijken, Google maar tunnelfolie, keuze zat.

    Succes

    Comment

    • kelderkastje
      Exquisite Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Nov 2019
      • 5460

      #3
      Dikte is ook minder interessant stevig en er moet licht door kunnen. Tuincentra gaan je kunnen helpen.

      Als het voor tomaten OK is is het ook OK voor wiet.

      Comment

      • Goeiezomer
        Expert Stoner
        MemberLucky Member
        • Apr 2020
        • 83

        #4
        Ok Thanks Guys.. ga ik doen!

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Vraag ook direct ff naar hoe het folie omgaat met uv. Daar zit verschil in. Goedkoper folie gaat door de blootstelling aan de zon na een paar jaar kapot. Je hebt ook duurder folie dat wel uv kan hebben.
      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #5
        Dit is wat je zoekt: http://www.greenspan.nl/folie.htm
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Kunichika
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2019
          • 1890

          #6
          Allereerst moet je een tuin/plaats hebben waar genoeg zon komt, heb je een tuin/plaats waar maar 4uur per dag directe zon is dan verloopt je kweek monde goed. Agnes zou ik dan helemaal niet doen. Een paar vrienden van mij hebben dat ook getracht en waren geen spekkoper ben je de oogst of je het al oogst kon noemen. Hier ook een groet uit Limburg

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik zou Agnes misschien wel doen

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Q is weer scherp, geen idee wie Agnes is haha. Maar Agnes met te weinig licht is gegarandeerd een catastrofe!!
        Bezig...