Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweek achter eerste ronde met AF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2de kweek achter eerste ronde met AF

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers

    Ik heb vorige week mijn planten in de serre geplant(nadit ik ze 2 weken heb voorgegroeid), en deze zijn nu al ongeveer de eerste verschijnselen van de voorbloei aan het aanmaken sinds 4 dagen geleden, nu als ik de zaadboer mag geloven, zullen ze nog een maand tot maand en half groeien(misschien zelf 2 maanden), dit zou midden juli.
    Nu vroeg ik mij af of ik hierachter nog een rondje kan doen met autoflowers, en of ik deze weer moet voorgroeien terwijl deze die ik nu heb staan aan het uitbloeien zijn(deze zouden eind september met voorgroei klaar zijn en begin oktober zonder.)
    Vorige jaar had ik tegen eind september, begin oktober veel problemen met toprot(waren overgens geen autoflowers, en ik had de kans niet om ze te verduisteren omdat ik maar een keer om de 2 weken naar mijn pa ga, waar ze stonden, en ze waren volledig buiten, niet in een serre.) Zal ik hier ook problemen mee ondervinden in een serre?

    Bedankt bij voorbaat.

    edit; titel aangepast.
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    #2
    Nee, je moet niks, dat is het leuke aan plantjes groeien.
    Als deze nog 3 weken groeien (veel langer zal het niet zijn) dan zijn ze half augustus klaar.
    Autoflowers doen er een maand of drie over, buiten soms iets langer, dus als je begin oktober klaar wil zijn met je 2e ronde zul je die wel begin juli moeten zaaien.
    Dat kan gewoon met zaadje in een pot grond duwen. Je hoeft niks voor te kiemen of voor te groeien. Mag wel, wat jij wil.

    Autoflowers zijn over het algemeen wat gevoeliger voor toprot.
    Een serre helpt daar niet echt bij als je die niet open laat. Het mag lekker doorwaaien, dan is de kans op schimmels het kleinst. (maar nooit afwezig)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      Bedankt voor het antwoord weer een paar dingen bijgeleerd, ik wil wel een kweekverslagje maken, maar ik vind het zonde dat de vrouwtjes al 4 weken oud zijn en ik geen fotos heb genomen van de zaaiproces en zaailingfase. Nog is bedankt qnq, je antwoorden zijn altijd informatief, you're doing god's work ✌️

    #3
    Maak nu wat foto's dan!!

    Comment

Bezig...
X