Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ik ga vanmiddag iig ff langs de winkel om een paar droogkappen te halen en die boven men planten te zetten want als ik dit zo allemaal lees is het niet best als de planten nat worden,, laat staan dat er dadelijk zoutzuur of pijpenstelen op men plant valt nu twijfel ik aleejn tussen een staande of een hangende Statief%20droogkap.jpgdroogkap%20super%20equator%20hang.jpg
Wees blij dat je niet in Engeland woont, daar regent het katten en honden. "It's raining cats and dogs". Hoewel in Nederland regent het honden: het is hondenweer.
Dit topic is te bruut gewoon. Je krijgt gratis een lachkick alleen van het lezen. En dan het inventive van alle reacties om het probleem op te lossen geniaal.
Ik zou zeggen gebruik polyester hars. Als je daar een auto mee kan maken moet je er alles mee repareren. Gewoon goed smeren het wordt net een bouwmodel.
Of gom van de tropische Gomboom, er handig om te hebben. Leuk dit knippen en plakken als een Jenga puzzel.
hallo ik heb mijn plant uitgegraven daarna ondersteboven in de grond terug gestoken toen voorzichtig water gegeven. Ik heb mijn twijfels bij dit advies zal ik em terugdraaien ?
Staat een beetje aan de droge kant en lijkt me wat ondervoed (wortelgestel begint wat bruin te worden).
Bijvoeden is noodzakelijk!!!!
Links van je plantje zie ik ook een beetje spint opduiken.
nou zeg Mito, zo zet je een plantje toch niet op de foto man! Het minste wat je kan doen is de zaak even netjes in een scheiding leggen ofzo (ik heb nog hello kitty-clipjes mocht dat helpen...)
nee serieus : ik vermoed dat er bij het ompotten wat wortelklitjes ontstaan zijn die de doorstroming belemmeren. een busje perslucht aangesloten op een hoofdtop werkt meestal wel.. en anders gewoon de fietspomp natuurlijk, daar kan geen topbooster tegenop!
Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Gaat goed hier.
Langzaam inkoken, tot je een stroperige massa krijgt.
Dat droog je dan in de magnetron verder, en wat over blijft kun je tussen een vloeitje draaien.
dat klein kluitje gaat je nog verrassen
weekje of vier nog laten aandikken
en dan heb je van die lekkere dikke stroopwortels
wel niet te zuinig zijn met vocht
want dat heeft ze graag
zou je twijfelen
gewoon weer terug omdraaien
en verder kweken alsof er niks gebeurd is
wel handig zo te kunnen kweken
Je kunt je planten ook drogen met geconcentreerd zwavelzuur. Daarmee kun je zelfs het water uit suiker trekken, zodat er alleen maar koolstof overblijft:
Zwavelzuur is een eeuwenoude methode om planten te drogen. Daar komt ook de term "afzuren" vandaan, wat vroeger net zo gewoon was als "afdrogen".
Grappig wel hoe die term "afzuren" tegenwoordig totaal verkeerd begrepen wordt. Zuur hoort op de bladeren, niet op de grond. Waarom zou je in godsnaam zuur in je grond gieten als die grond juist nat moet zijn?
Comment