Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat nu weer?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat nu weer?

    Korting op 420shop
    De meeldauw is nog niet weg of ik heb alweer een paar andere problemen.
    Dus ff weer een paar vraagjes


    De boven en onderkant van het blad vertonen roestachtige plekken.

    Foto 1




    Wat is het en wat kan ik eraan doen?

    De bladeren lijken aangevreten.

    Foto 2



    Wat is het en wat kan ik eraan doen?

    De uiteinden van de nieuwe spruiten zien een beetje erg lichtgroen geelig vind ik persoonlijk.

    Foto 3




    Wat is het en wat kan ik eraan doen?


    Alvast bedankt greetz xav

    #2
    Re: Wat nu weer?

    die laatste 2 zien uit als een groeistoornis, mozaic virus weer wellicht.

    maar dat topjes licht groen zijn, komt omdat ze snachts wat zijn gegroeid en hebben nog weinig chlorofiel aangemaakt, daar hebben ze zon voor nodig. kan ook komen door langdurig bewolkt weer.

    die gaten lijken op slakken, of rupsen of een kever. elk beest wat je tegenkomt verwijderen (behalve lieveheersbeestjes)

    en dat eerste lijkt op roest, daar kun je tegen spuiten.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Wat nu weer?

        Gisteren ff een kenner erbij gehaald.Die verzekerde me dat het alleen om roest ging. gewoon geen water geven voor een tijdje en niet te veel voeding.Een hele opluchting dus...

        Comment


          #5
          Re: Wat nu weer?

          laat binnekort maar ff een fototje zien dan kunnen wij het mischien ook nog ff bekijken

          Comment


            #6
            Re: Wat nu weer?

            Ik zou toch direct gaan spuiten, want het is geen plant die jaren lang in de tuin staat. Je hebt dus minder tijd. De plant raakt teveel misvormd en beschadigd, om dit zeiszoen nog normaal uit te zien. Laat staan dat je normale bloemen krijgt. een andere plant zal er lang over doen om weer er boven op te komen maar dan zal ie wel meer weerstand hebben volgend jaar. Probleem is, deze plant word eerder geoogst. Dus een snellere oplossing lijkt me dan spuiten. Als je plant verergerd mischien wel de enige oplossing. succes dude!

            Comment

            Bezig...
            X