Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toprot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    toprot

    Korting op 420shop
    zover als ik begrepen heb wordt toprot veroorzaakt door bacterieen
    nu is mijn vraag hoe gaat de ontwikkeling van de bacterieen
    ik geef even een voorbeeld op het moment is
    het slecht weer
    mijn planten zijn in de begin fase van bloei
    ga ze nu al in je plant zitten
    of gedragen zich als parasieten zodra de plant begint te rijpen slaan ze toe
    Bij voorbaaat dank
    Groeten Abel

    #2
    Re: toprot

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...erkennen/page2

    Botrytis (Botrytis cinerea; Botrytis paeoniae)



    Schadebeeld:
    Grijsgrauw schimmelpluis (stuivend) op stengel, blad en bloemen. Op bovengrondse plantedelen ontstaan plekken beige-bruin droogrot of natrot. Hierop vormt zich grijsbruin schimmelpluis. Met een loep zijn de sporendragers (conidioforen) goed te onderscheiden. Het onderliggende vaatweefsel wordt bruin tot ver voorbij de uiterlijke aantasting. De aantasting komt vooral voor op wonden, bloemen en op afgestorven plantmateriaal.

    Levenswijze:
    Botrytis cinerea is een zeer algemeen voorkomende schimmel die zowel primaire als secundaire veroorzaker van problemen kan zijn. Grauwe schimmel is een zwakteparasiet die vooral onder vochtige omstandig*heden schade veroorzaakt. BotrytisBotrytis cinerea kan na het ontstaan van infectie latent worden als de omstandigheden voor de uitgroei van het schimmel*weefsel ongunstig zijn. De binnengedrongen schimmel is dan niet dood, maar groeit voorlopig niet verder. Pas bij gunstige omstandigheden kan de schimmel opnieuw actief worden. Zo'n latente periode kan wel enkele weken duren. Botrytis cinerea kan door zaad worden overgedragen.


    Bestrijdingsopties:

    Preventie:
    Andere veel voorkomende schimmels

    Comment


      #3
      Re: toprot

      toprot is geen bacterie maar een schimmel Abel, sporen van deze schimmel komen tot ontwikkeling bij langdurig hoge luchtvochtigheid in combinatie met weinig tot geen ventilatie.

      Je zal er met name last van krijgen als je plantje op een windstil plekje staat. In de beginfase van de bloei heb je er meestal geen last van, het zijn juist de dikke toppen die ideale omstandigheden creeeren voor de ontwikkeling van deze miniramp. Denk als volgt : nauwelijks top betekend dat wind overal makkelijk kan komen, nauwelijks "stilstaande" lucht. Hoe dikker de top, hoe meer kans dat er in/rond die top weinig luchtbeweging plaatsvindt, en dus grotere kans op ontwikkeling van toprot.

      Dus : luchtvochtigheid, ventilatie en -nog niet genoemd- temperatuur zijn de belangrijkste factoren.

      EDIT : monty was me voor > zijn info is zeer volledig in deze
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment

      Bezig...
      X