Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten bij buitenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer oogsten bij buitenkweek

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    Ik ben in mei begonnen met een kweekje, kleinschalig welteverstaan. Ik heb 3 zaadjes uit weed dat ik in een coffeshop gekocht had, in de grond gestopt en gewacht op goed geluk. En jawel 1 begon te groeien, in augustus bleek het ook een vrouwtje te zijn, dus m'n geluk kon niet op. Ondertussen is ze wel degelijk in bloei gegaan, de plant staat al bijna heel haar leven buiten.

    Het ziet er naar uit dat het nu kouder en natter zal worden, moet ik mijn plantje binnenhalen? Ze staat namelijk in een grote pot, die verplaatst kan worden.

    Is het trouwens altijd zo dat sinds de bloei begonnen is, het ongeveer nog 12 weken duurt voor de oogst?

    Hier nog enkele foto's:

    Reacties en suggesties steeds welkom.

    Groeten

    Manu
    Attached Files
    Last edited by Jointjedraaien; 22 October 2008, 23:36.

    #2
    Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

    Welkom op het forum, zou je jezelf ff in de member introduction sectie willen voorstellen?

    Mooi plantje heb je daar!
    Je moet oogsten aan de hand van de Kristallen/Trichomes die op je toppen komen.(Er komen er ook op de bladeren bij de toppen)
    Pak een vergrootglas of gebruik een goede camera.

    Hoelang je plant erover doet om af te bloeien hangt van Indica/Sativa af.
    Sativa = Langere bloeitijd, Lange dunne vingers. - Indica = Kortere bloeitijd, dikke brede vingers. Sativa weedje = Meer high, Indica Weedje = Meer stoned.

    Jou plantje lijk mij een mooie sativa, uit welke soort weed heb je ze gehaald?
    De meeste sativas die worden verkocht bloeien van 12-16 weken.
    Maar je hebt ook pure sativa's die weer veel langer kunnen staat.
    Bv: Oldtimers Haze :16-24 weeks


    Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
    Niet, ik herhaal niet! oogsten aan de hand van de haartjes.
    Deze worden bruin door meerdere dingen.

    Kijk naar de trichomes/kristallen!
    Eerst zullen deze doorzichtig/helder zijn, dan zijn ze nog niet rijp.
    Vanaf de meerderheid Milky is (wit laagje) kan je al oogsten voor een meer high gevoel.
    Als je een meer stoned gevoel wilt oogst je wanneer de trichomes amber kleurig beginnen te worden.

    Wacht ook niet te lang want dan is het eindproduct niet zo potent als het had kunnen zijn.

    Peace

    Comment


      #3
      Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

      Smokey,

      Ik heb geen idee welke soort het zou kunnen zijn, maar zolang er maar een leuke oogst aankomt ben ik tevreden.
      Ik had de zaadjes trouwens al een paar jaar. Het zal dus wel een sterke plant zijn zeker?

      Ik hou je op de hoogte over de ontwikkeling van de bloemen...

      Comment


        #4
        Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

        what? :o wist niet dat een weedsoortje zolang kon bloeien dat is dan 6maanden hier in belgie/nederl&and zou het toch nooit gaan voor buitenkweek?
        grtz

        Comment


          #5
          Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

          Als je de plant een beetje voorgroeit en direct verduistert zou het mss mogelijk zijn.
          Maar voordat je zo een soort kweekt moet je veel ruimte en heel veel geduld hebben .

          Maar er zijn ook feno's die sneller klaar zijn, die proberen ze dan ook te gebruiken om zaad met te maken zodat de bloeitijd wordt vermindert. (De meeste zaadbanken zouden het kruisen met een andere soort met korte bloeitijd, maar dan is het geen pure lijn meer)

          Peace

          Comment


            #6
            Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

            Hoi,

            Ik heb (na veel pogingen) een close-up van de kristallen kunnen nemen...

            [attachment=0:8blnb99y]cannab-mail++.JPG[/attachment:8blnb99y]


            De plant is ook nog maar 4 weken in de bloei, even wachten met knippen zeker?

            Is het trouwens mogelijk enkele takken te oogsten en de rest laten verder bloeien?

            Groeten!
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

              Je plant moet idd nog een paar weken bloeien.
              Het is mogelijk om een paar toppen te oogsten en de rest verder te laten doen.
              Al zou je beter nog ff wachten,

              peace

              Comment


                #8
                Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                je kan bv nog 1 a2 weken wachten en dan een deel al knippen en drogen en dan de adere nog een week of miss 2 e dan oogsten zo heb je meer een high en een stoned weedje

                Comment


                  #9
                  Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                  Die trichomen zien er nog glashelder uit!
                  Dat betekent dat je toch nog ff moet w8e want anders gaat dat je oogst beinvloeden.


                  Grtzzz
                  Take a look at my Ice-Cold-Killers!

                  Comment


                    #10
                    Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                    Hallo iedereen,

                    Mijn plant bloeit goed door, toch maak ik me zorgen om de regen. De gele bladeren op de foto, zijn die normaal? Of staat ze te nat? De wortels zijn nu ook door de pot gegroeid,dus ze kan nog moeilijk verplaatst worden.



                    Het hadnet geregend, de top...

                    Groeten
                    Attached Files
                    Last edited by Jointjedraaien; 6 October 2010, 04:53.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                      ziet er goed uit.

                      Die gele bladeren lijken mij een voedings tekort.

                      peace

                      Comment


                        #12
                        Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                        Lijkt mij ook een voedingstekort.
                        Gebruik je al voeding?

                        Grtzzzz
                        Take a look at my Ice-Cold-Killers!

                        Comment


                          #13
                          Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                          Yep,

                          Ben van voeding geleidelijk overgeschakeld naar rode staafjes (NPK 10-10-10). Dat was de meststof met het hoogste gehalte fosfor.
                          De toppen zelf blijken geen last te hebben van voedingstekort, ze groeien gestaag verder. Ik lees hier ook op de site dat de plant voedingsstoffen uit de bladeren haalt tijdens de bloei, zou het niet gewoon dat kunnen zijn?

                          Groeten

                          Comment


                            #14
                            Attached Files
                            Last edited by Jointjedraaien; 6 October 2010, 04:54.

                            Comment


                              #15
                              Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                              Je plant ziet er goed uit!!
                              Het is inderdaad s'nachts iets te koud aan het worden, maar ik zou gewoon nog even geduld hebben, dan worden de toppen nog voller en dikker. Als de plant nou zienderogen hard achteruit gaat kun je nog altijd nog rustig oogsten.
                              Maar zoals ik al zei, hij ziet er nog goed uit, dus kalm aan

                              Greetz

                              Comment

                              Bezig...
                              X