Buitenkweek - witte vlek op tak

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jeeveebee
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Aug 2025
    • 3

    #1

    Buitenkweek - witte vlek op tak

    Korting op 420shop
    Hi allemaal, dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ben een enthousiaste amateur kweker van buitenwiet. Ik heb sinds een aantal jaar een groot (dak)terras op het zuiden en kweek elk jaar een aantal planten in 60L potten met aarde, puur voor de lol. Rook af en toe zelf wat natuurlijk maar het meeste geef ik weg.

    Dit jaar heb ik twee flinke planten (Frisian Dew) opgekweekt maar zag net een half dood zijtakje hangen en toen beter keek zag ik een witte vlek waar het zijtakje aan de hoofdtak vast zat, en daarna nog eentje (zie foto’s). Zijtakje heb ik hier al weggeknipt. De witte vlek voelt ook een beetje zacht. Iemand een idee wat dit is of heeft veroorzaakt? Alle hulp is welkom 🙏🏼🌿
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Jeeveebee; 30 August 2025, 11:18.
  • Highrider
    Gandhi Ganjamaster
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2020
    • 495

    #2
    Stamrot.
    ruim weg knippen/snijden voor het uitbreidt

    Comment

    • Jeeveebee
      Zaadje
      Nieuw Lid
      • Aug 2025
      • 3

      #3
      Ok bedankt! Heb 2 hoofdtakken moeten wegknippen helaas. Open wondjes ingesmeerd met groene zeep en nu maar hopen dat het hierbij blijft.

      Comment

      • Rreppellsteeltjam
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • May 2018
        • 1955

        #4
        Deuh!?......

        Groene zeep? Want? Waarom!?

        Cnn bs zeker weer

        Comment

        • Highrider
          Gandhi Ganjamaster
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jun 2020
          • 495

          #5
          Beter vaseline (eventueel met zout)

          Comment

          • Jeeveebee
            Zaadje
            Nieuw Lid
            • Aug 2025
            • 3

            #6
            Ja ergens gelezen, vond het ook apart maar had het toevallig in huis. Zal nog even overdoen met vaseline 👍🏼 thanks

            Comment

            • stafford
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2009
              • 2382

              #7
              Nou welkom je frisian dew kan wel wat hebben heb ze zelf ook.

              Maar stop met Cnnbs lezen aub....

              voorzichtig wegscrapen met een steriel mes, dan vaseline aanbrengen, een aloude truc is om de wond af te dichten kaarsvet dit kun je na een week erweer afhalen.

              Comment

              Bezig...