Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek - witte vlek op tak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenkweek - witte vlek op tak

Korting op 420shop
    Hi allemaal, dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ben een enthousiaste amateur kweker van buitenwiet. Ik heb sinds een aantal jaar een groot (dak)terras op het zuiden en kweek elk jaar een aantal planten in 60L potten met aarde, puur voor de lol. Rook af en toe zelf wat natuurlijk maar het meeste geef ik weg.

Dit jaar heb ik twee flinke planten (Frisian Dew) opgekweekt maar zag net een half dood zijtakje hangen en toen beter keek zag ik een witte vlek waar het zijtakje aan de hoofdtak vast zat, en daarna nog eentje (zie foto’s). Zijtakje heb ik hier al weggeknipt. De witte vlek voelt ook een beetje zacht. Iemand een idee wat dit is of heeft veroorzaakt? Alle hulp is welkom 🙏🏼🌿
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Jeeveebee; 30 August 2025, 12:18.

Stamrot.
    ruim weg knippen/snijden voor het uitbreidt

Comment

Ok bedankt! Heb 2 hoofdtakken moeten wegknippen helaas. Open wondjes ingesmeerd met groene zeep en nu maar hopen dat het hierbij blijft.

Comment

Deuh!?......

Groene zeep? Want? Waarom!?

Cnn bs zeker weer

Comment

Beter vaseline (eventueel met zout)

Comment

Ja ergens gelezen, vond het ook apart maar had het toevallig in huis. Zal nog even overdoen met vaseline 👍🏼 thanks

Comment

Nou welkom je frisian dew kan wel wat hebben heb ze zelf ook.

Maar stop met Cnnbs lezen aub....

voorzichtig wegscrapen met een steriel mes, dan vaseline aanbrengen, een aloude truc is om de wond af te dichten kaarsvet dit kun je na een week erweer afhalen.

Comment

Bezig...
              X