Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klaar om te oogsten?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klaar om te oogsten?

    Korting op 420shop
    Hi,

    Hier een beginner. Ik lees overal dat je bij 70 - 80 % verkleuring van de haartjes kan oogsten.
    Zouden jullie mijn plant eens kunnen beoordelen ?
    De plant staat nu 14 weken.

    Zie de pics..

    Thnx
    Attached Files

    #2
    Re: Klaar om te oogsten?

    Kijk eens bij ''search''. Zo vind ja veel.

    Grtzzzz
    Take a look at my Ice-Cold-Killers!

    Comment


      #3
      Re: Klaar om te oogsten?

      zo te zien moeten ze nog een paar weekjes.
      Tip!!
      Zet ze om acht uur s'avonds in de schuur ( donker)
      En zet ze s'morgens weer om acht uur buiten.
      De thc produktie neemt dan samen met de bloei toe.
      En je beschermt ze voor de komende koude nachten.
      Let op, zet ze niet nat in de schuur. ( dus niet na een regenbui).
      De kans op schimmels of rot is dan erg hoog.
      Dus !! Mits droog, om acht uur in de schuur. en smorgens eruit om acht uur.
      Probeer te voorkomen dat je toppen steeds nat worden met een bui.
      Zet ze onder een afdak of een lichtgekleurde parasol doet het ook.
      Vocht ( schimmels) en te lang licht zijn je grootste vijanden.
      Nog een keer 12/12 licht en geen regen.
      Hoe zit het met je voeding.
      Gebruik een goede voeding ( bloei).
      succes
      sijp

      Comment


        #4
        Re: Klaar om te oogsten?

        heb zelf nog nooit geoogst maar hoop dat over een paar weken voor het eerst te doen. maar van alles wat ik hier gezien en gelezen heb lijken ze mij nog niet klaar. het verduisteren (in de schuur zetten) lijkt mij echter niet nodig, gezien dat de lichtcyclus buiten al bijna op 12-12 zit. maar om ze meer bescherming te geven tegen de regen is het wel een optie natuurlijk.

        mooi toppie's hoor

        Comment


          #5
          Re: Klaar om te oogsten?

          Hier een update...

          Ik wil graag snel oogsten omdat ik vermoed dat iemand mijn plantjes op t oog heeft.
          Ik heb de trichomes bekeken onder de loep maar kon hier niet echt iets uit opmaken.
          Wat ikwel zie is dat het witte spul al niet meer gewoon wit is maar milky????
          Kunnen jullie me ff nog wat tips geven.

          Thnx
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Klaar om te oogsten?

            Yeeps,

            zie nog niets van zaaddozen, je moet oogsten wanneer de lege zaaddoosjes volledig gevormd zijn, (oplossing als je de trichromes niet scherp kan bekijken), ik versta als je het vermoeden hebt dat iemand je plantjes op het oog heeft, je op safe wil spelen, maar nu zijn je toppen nog te weinig ontwikkeld om deftige plukjes te krijgen, vroeger oogsten kan, maar dit is veel te vroeg

            oplossing: een berenval ingraven

            grtzzzz

            Comment


              #7
              Re: Klaar om te oogsten?

              Hey man,

              Wat bedoel je met zaaddozen ???

              Thnx

              Comment


                #8
                Re: Klaar om te oogsten?

                de gerijpte, met thc bezette zaaddozen vormen hetgeen waar we het allemaal voor doen

                [attachment=1:flvkbwsx]Naamloos.jpg[/attachment:flvkbwsx]

                uit elk van die zaaddozen vertrekken 2 witte haartjes(stampers) die je nu rijkelijk ziet op je toppen, eenmaal de zaadozen volgroeid => oogsten.
                om het preciezer te weten moet je naar de trichromes kijken, kwantitatief gezien is dan het beste moment om te oogsten

                [attachment=0:flvkbwsx]When_To_Harvest.jpg[/attachment:flvkbwsx]
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: Klaar om te oogsten?

                  Cool Thnx, Weer wat geleerd.
                  Als ik naar de plaatje kijk dan zie ik inderdaad dat ze nog ff moeten.

                  Berenval is gezet ..... Gisteren nog ff Rambo gekeken hiervoor ))))))

                  Thnx

                  Comment


                    #10
                    Re: Klaar om te oogsten?

                    Hoi,
                    vanaf maandag / dinsdag is het gedaan met het mooie weer.
                    Mijn plantjes staan op het dak en ik kan ze niet binnen zetten. Er begint zich al behoorlijk wat thc af te zetten, maar naar mijn idee moeten ze nog even staan.
                    Kan het kwaad dat ze straks in de regen staan? Of kan ik beter maar gaan oogsten morgen. Ik kan ze niet binnen zetten.

                    Comment


                      #11
                      Re: Klaar om te oogsten?

                      hier een foto:

                      EDIT:

                      Ik ben een n00b hier en het lukt me niet om een foto te posten. Kan iemand vertellen hoe dat moet?

                      Comment


                        #12
                        Re: Klaar om te oogsten?

                        he kierewiet hoelang staat je dame al in debloei?en wat voor soort is het?t beste na een regen bui je plant goed droog schudden en iedere dag op rot kontroleren,vind je wat knip je alles wat grijs /bruin is weg en laat je je plant gewoon staan,word t daarna erger kun je haar nog altijd om hakken

                        Comment


                          #13
                          Re: Klaar om te oogsten?

                          Oorspronkelijk geplaatst door markster
                          he kierewiet hoelang staat je dame al in debloei?en wat voor soort is het?t beste na een regen bui je plant goed droog schudden en iedere dag op rot kontroleren,vind je wat knip je alles wat grijs /bruin is weg en laat je je plant gewoon staan,word t daarna erger kun je haar nog altijd om hakken
                          Het is een skunk. iets van white widdow of zo. Ik heb het stekje via via via dus ik weet het niet.
                          Ze staat denk ik een week of drie, vier in de bloei. Dit plantje ziet er uit of daar hele lekker wietjes af gaan komen, dus het zou zonde zijn als het misgaat.
                          Het lukt me maar niet om een foto te uploaden. Ik heb een paar mooie close ups.

                          Ik zou ze op het balkon onder een zeiltje kunnen zetten, maar daar is bijna de hele dag schaduw.
                          Onder een zeiltje op mijn dak lijkt me geen goed plan ivm wind. Door die winderige plaats kan hij wel weer goed uitwaaien natuurlijk.

                          Ik zal maar goed gaan schudden en inspecteren.
                          Spoelt de regen de thc niet van de plant?

                          Comment


                            #14
                            Re: Klaar om te oogsten?

                            [attachment=2:p9563k6l]30092008(001).jpg[/attachment:p9563k6l][attachment=1:p9563k6l]30092008.jpg[/attachment:p9563k6l][attachment=0:p9563k6l]30092008(006).jpg[/attachment:p9563k6l]

                            hallo allemaal,
                            ik ben hier voor het eerst,en heb lang lopen zoeken hoe het allemaal werkt..ben er eindelijk achter we hebben in begin mei 4 wietplantjes in de tuin gezet (jack herrer)en het zijn na mijn idee aardige planten geworden..we zijn zaterdag de 27e sept gestopt met voeding geven..we zijn aan het twijfelen.of ze er nu uit mogen, of beter nog even wachten.deze week zijn de weersvoorspellingen niet zo gunstig voor onze schatjes.op de foto's zijn de kristallen niet zo duidelijk zichtbaar,omdat het regende,op het moment dat ze gemaakt werden.de haartjes beginnen al aardig te kleuren,en de kristallen vormen zich tot in de kleine blaadjes..wie kan ons vertellen of we nog even moeten wachten, of eruit...er zijn stropers in de buurt..

                            groetjes anita

                            Comment


                              #15
                              Re: Klaar om te oogsten?

                              ik zie ook geen foto?

                              Comment

                              Bezig...
                              X