Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn amnesia plant wordt geel, bruin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mijn amnesia plant wordt geel, bruin

    Korting op 420shop
    hallo ik heb een vraagje,
    sinds 2 weken komen er gele bladeren in myn planten, sommige worden ook bruin
    ik hoorde dat als ze geel werder je meer voeding moest geven, ik geef ze nu elke dag voeding en ze worden nog geel,
    kan iemand my helpen?
    hierby een foto

    geelbruuin.jpg

    #2
    Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

    gewoon je oude voedingspatroon aanhouden niet meer gaan geven, ik neem aan dat je planten in de eindfase zitten en dus gaan ze de energie van hun bladeren in de toppen steken. oftewel het is best gebruikelijk dat je bladeren nu geel worden.

    tenminste dat is wat ik denk, wacht maar even op de wat meer ervarene
    Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

    Comment


      #3
      Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

      oke ja ik gaf normaal 2 x per week voeding, toen werden ze een beetje geel, en nu geef ik elke dag en nu worden ze geel bruin, heel raar, maar ze zitten in de eind tijd ja, terwijl planten van vrienden van my mooi donker groen zijn, zou graag willen weten hoe dat komt,

      Comment


        #4
        Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

        denk dat die planten van je vrienden in grotere kuipen staan.

        Comment


          #5
          Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

          nee staan in precies de zelfde

          Comment


            #6
            Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

            je geef ze toch wel bloeivoeding
            en het is heel normaal als de plant in bloei gaat stoot ze oude bladeren af om daar de voeding uit te halen
            die ze naar de toppen brengt
            en je moet een blad pas verwijderen als helemaal licht geel is

            Comment


              #7
              Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

              dan staan die van jouw natter

              Comment


                #8
                Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

                Als je plant z'n bladeren gebruikt om bufferstoffen uit te halen, worden die geel.
                Dan moet je die er natuurlijk niet vanaf gaan halen, want dan zal je plant de volgende bladeren aanspreken om die buffers te pakken.

                Als je een foto van de hele plant plaatst is er misschien meer te vertellen...
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

                  Hou je je aan de juiste dosissen en dergelijke van je voeding? Ik bedoel, geef je niet te veel water en / of leng je je voeding wel voldoende aan?

                  Ik denk echt wel dat ze met hun pootjes in het water zitten en dat ze dat niet graag hebben.

                  Comment


                    #10
                    Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

                    Geen gaatjes in de pot gemaakt.
                    Of te klein, of geen potscherven waardoor ze dichtslippen.
                    Misschien zelfs de pot op vlakke stenen odergrond waardoor het water niet weg kan.

                    Voeding te geconcentreerd kan ook.
                    Of te weinig/verkeerde voeding.

                    Comment


                      #11
                      Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

                      met de pot is niks aan dehand,zyn gewoon goede potten met genoeg wateruitgangen, ik heb voeding van terra, en ik geef 2 x per week voeding, ik zet ze sochtens 7 uur buiten, en om 19:00 weer binnen zodat ze 12 uur licht krygen en 12 uur volledig donker
                      hierbij nog wat foto,s van de planten:

                      IMG00178-20111004-1700.jpgIMG00179-20111004-1700.jpgIMG00180-20111004-1701.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

                        Als die van je vrienden allemaal mooi donkergroen zijn, en de jouwe staan er zo bij, dan zit het verschil denkelijk toch in de hoeveelheid voeding of vocht.
                        Welke voeding van Terra geef je precies, en hoeveel ?
                        Je giet er toch geen water bovenop als de planten al nat staan ?
                        Aarde ziet er vers uit, heb je ze pas nog overgepot, of aarde bij gegooid ?
                        Je geeft water langs de rand van de pot, en niet bij de stam toch ?

                        Op aarde is het nooit de bedoeling dat er water onderuit de pot komt.
                        Dan staan ze veel te nat, of veel te droog.

                        Hoeveel weken verduister je ze al ?

                        Tsjah, een hoop vragen, haha...maar je sluit al veel mogelijkheden uit
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

                          ik heb alst eerste pokon bloeivoeding gegeven, en nu doe ik al 3 weken terra hypro en dan 5 ml per liter
                          nee ze staan al een tijdje zo heb ze niet in de tussentijd overpot,en ik geef ze alleen water als de aarde droog is zeg maar
                          ik geef ze water rond de stam, en ze staan zeg maar elke avond binnen , zorg ervoor dat ze ong 12 u per dag licht en donker hebben

                          Comment


                            #14
                            Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

                            Pokon ben ik geen voorstander van, Terry Hypro is een goeie voeding waar alles in zit voor de hele periode.
                            Zou niet meteen van 2x/week voeding naar 7x/week voeding gaan.
                            Drie keer per week is al meer dan ze aanraden eigenlijk. Je voedt de aarde, niet de plant.
                            Water geven doe je best langs de rand van de pot, niet bij de stam.
                            Maar ik denk haast dat ze gewoon wat te nat staan, da's het enige wat verder overblijft nog.
                            Wietplanten houden absoluut niet van natte sokken.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: mijn amnesia plant wordt geel, bruin

                              oke ik ga ze gewoon minder water geven dan, bedankt in ieder geval ik geef ze dan wel 2 x per week voeding, ff aanzien nog
                              in ieder geval bedankt !

                              Comment

                              Bezig...
                              X