Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Sjoerd2211
    Retired
    • Jun 2012
    • 17

    #1

    Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

    Korting op 420shop
    Ik ben op zoek naar jullie mening.
    Ik wil zaden bestellen, en deze buiten planten onder een zeil, wat functioneert als een soort kas.
    In de planning staan White Widow Nirvana zaden, deze schijnen makkelijk voor beginners te zijn.
    Is het nog okee om ze binnen nu en een week te planten, of zou ik iets anders beter kunnen doen, autoflowering bijvoorbeeld?

    Hartelijk bedankt alvast
    Sjoerd
  • angel777
    Cronic Grower
    • Mar 2010
    • 3409

    #2
    Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

    alles kan nog
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment

    • HJM
      Wicked Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2010
      • 3714

      #3
      Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

      Als je later zaait worden ze ook niet zo hoog.
      WW is buiten niet de makkelijkste natuurlijk.

      Als "binnen" plant is Santa Maria veel minder gevoelig voor rot, en de echte buiten soorten natuurlijk nog minder.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment

      • MCweed
        Expert Stoner
        Member
        • Aug 2009
        • 75

        #4
        Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

        3jaar geleden op 4juli pas ontkiemt, en werd toch een bosje van bijna 2meter.

        Comment

        • Sjoerd2211
          Retired
          • Jun 2012
          • 17

          #5
          Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

          Bedankt voor jullie reacties, ga het proberen! Ons is WW aangeraden, omdat die makkelijk te kweken zou zijn, aldus wietzaadjes.nl's Tim.
          Wat zouden jullie ons dan adviseren? Iets dat niet al te gevoelig is voor ziekten en nog een redelijke opbrengst geeft?

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

            In een kas zou ik iets met meer Sativa-achtige topstructuur zoeken.
            Wat meer open toppen dus, want je gaat geheid problemen met vocht/toprot krijgen door de kas.

            btw. wietzaadjes.nl heeft nu ook "huismerk" zaden.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Sjoerd2211
              Retired
              • Jun 2012
              • 17

              #7
              Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

              Okay bedankt voor je advies!
              Iemand misschien nog een bepaalde soort aan te raden? Iets dat niet al te gevoelig is voor ziekten en nog een redelijke opbrengst geeft?

              Comment

              • angel777
                Cronic Grower
                • Mar 2010
                • 3409

                #8
                Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

                wietzaadjes.nl wilt enkel verkopen net als iedere andere winkel dus ze kunnen van alles zeggen
                zoek bij de zaadbanken zelf eens naar outdoor zaden en niet steeds naar de 1ste de beste smartshop rennen en geloven wat die gasten je wijsmaken.
                ww is geen buitensoortje voor ons klimaat em daardoor beter voor binnenkweek.
                autoflowersoorten zijn anders gemakkelijker om te beginnen.
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment

                • belladonna
                  Guru of all Growers
                  Lucky Member
                  • Aug 2008
                  • 10674

                  #9
                  Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

                  Zou gewoon buiten zetten zonder zeil want dan ga je schimmel krijgen
                  God was never on your side..

                  Comment

                  • Sjoerd2211
                    Retired
                    • Jun 2012
                    • 17

                    #10
                    Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

                    Thanks voor de tip angel777, en goed idee belladonna.
                    Waar hebben jullie ervaring mee, dat lekker werkt? Welke soort echt? Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen, en wil het gewoon uitproberen.

                    Comment

                    • Bardete
                      Elite Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2011
                      • 125

                      #11
                      Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

                      Ik zou gewoon voor een makkelijke autoflower gaan.
                      Goed voor beginners, en zijn lekker snel klaar, hoef je niet tot oktober te wachten voordat je kan oogsten.

                      Comment

                      • belladonna
                        Guru of all Growers
                        Lucky Member
                        • Aug 2008
                        • 10674

                        #12
                        Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

                        Autoflower zou ik neem maar dan oogst he niet veel anders een kort bloei soortje
                        God was never on your side..

                        Comment

                        • jord023
                          Zaadje
                          Nieuw Lid
                          • May 2012
                          • 4

                          #13
                          Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

                          ik zou voor powerplant gaan is redelijk makkelijk

                          Comment

                          • Sjoerd2211
                            Retired
                            • Jun 2012
                            • 17

                            #14
                            Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

                            Misschien 3, 4 autoflowers en 1 of 2 anderen om te expirimenteren?
                            jord023, wat bedoel je met een powerplant?
                            Thanks voor alle snelle reacties!

                            Comment

                            • poepzak200
                              Cronic Grower
                              MemberLucky Member
                              • Apr 2011
                              • 3081

                              #15
                              Re: Kan ik nu nog "normale" zaden planten, of is het al (te) laat?

                              Powerplant is een soortje.
                              Je kan zon beetje alle bekende soortjes nemen die niet te laat afbloeien.
                              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                              Comment

                              Bezig...