Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben nieuw hier, en het is een eer om deze community te joinen, alvast bedankt hiervoor.

    Ik zit met een groot probleem die ik binnekort verwacht:

    Ik ben HALSOVERKOP zonder kennis begonnen aan heel het project ( het maken van de serre en heel het kweekproces te leren )

    Gegeven:

    Een zelfgemaakte serre in de vorm van een rechthoekige silo 2 meter hoog, 1 op 1 breed, met tomatenfilm.
    Amnesia-Haze dat al een slechte keuze is voor beginners en een heksentoer om die buiten te kweken.
    Plagron (Batmix), Alga Bloom, PK13-14

    Problemen:

    1. Aangezien ik afhankelijk ben van het seizoen (bloei eind aug.) weet ik niet of die planten het gaan halen ondanks de moeite
    2. Ik kon dit oplossen door ze vroeger in bloei te trekken (EN JA AUTOFLOWER BLA, BLA, BLA, das al te laat en geen geld), maar aangezien die serre zo hoog is, wordt het haast onmogelijk om die serre te verduisteren en ik weet geen ander manier om die te verduisteren.
    3. Ondanks al de energie, tijd en geld dat ik er heb in gestoken, weet ik niet welk goedje deze aarde mij gaat schenken of helemaal geen

    Bijkomende problemen en moeilijkheden:

    Ik heb begrepen dat alle producten van plagron zijn afgestemd op binnenkweek gezien het schema.

    Qua PH waardes kan ik die perfect voorbereiden, dat is niet het probleem maar de vraag blijft of dit allemaal nodig aangezien dit GELD kost en niet wil investeren in een verloren zaak en ik weet niet nog niet:

    1. Of ze het gaan halen vanwege het weer (sep, okt, nov) Dat is het ergste van allemaal.
    2. Zoals ik al zei ben ik al halsoverkop begonnen met zaden uit mijn weedzak te ontkiemen DUS ik weet niet of de planten mannetjes, hermaphrodieten of vrouwtjes. PLEZANTE SITUATIE

    3. Bijkomend issue: Batmix is 6 weken voorbemest en afgestemd op groeifase bij binnenkweek aangezien die kort is. Bij
    mij staan ze al 2 maand in groei. (Eerst in slechte grond, daarna sinds 5 weken gemigreerd naar Batmix). Kan ik deze tekorten in dien batmix grond overbruggen door Alga-Grow te geven?

    Ik zou graag echt een eerlijk en directe reactie willen horen vrienden over mijn gepruts ik ben benieuwd!

    Bedankt gasten en cheers


    I had a severe physical allergy itching my face all day and making me suicidal, the DAY I smoked weed the desease never came back.

    #2
    Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

    hey ten eerste welkom op het forum!

    Heb je wat foto's van je serre en de planten?
    Waarom zou je niet kunnen wachten tot september/oktober of november? Ik zie dat probleem niet zo
    En verduisteren kan ook gewoon hoor, je kan ook kijken of je een soort kist kan maken die je over de plant heen zet, dan hoef je niet die 2m hoge serre te verduisteren
    Hoeveel planten heb je in je serre?

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

      Hmm, ik heb deze post wel in het verkeerd forum geplaatst, heb al mail gest naar webmaster.

      "Men zegt dat" als het in november koud of zeer koud is(wat je er zelf onder verstaat) de planten het niet overleven. <15c bvb.

      Aan die bak heb ik ook gedacht voor die er telkens in te zetten, maar blijkelijk schiet een hase in lengte en ik heb geen zin om die te snijden aangezien ik geen stekkegrond heb of kan betalen. Heb het al eens gedaan, een stek in batmix, hij viel flauw van het straf spul (batmix). En aangezien de serre slechts 1 op 1 breed is, kan ik er moeiljk nog 4 stekken gaan bijsteken.
      Trouwens ik heb deze serre niet gemaakt, dus ik ben niet zo handig.

      Ik post morgen de foto's

      Bedankt voor het duwtje in de rug
      Last edited by SeniorSmoker; 13 August 2012, 22:12. Reden: extra info vergeten

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

        Verplaatst, dus 1 zorg minder....

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

          maak een kot bij dat licht dicht is! opgelost

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

            Een zwart kot met dezelfde afmetingen ons moeder wordt zot + de kostprijs (naar gelang de onhandigheid kan dit oplopen). Dit was mijn oplossing maar sinds de moeke haar gezaag is dat geen oplossing meer, en kan de planten nergens in het donker kwijt.

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

              maak dat kot kleiner. en top ze nog eens, voor je ze in het kot zet

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

                Ik ben wel benieuwd hoe groot ze nu zijn en hoe het erbij staat.
                Misschien zijn een hoop zorgen voor niets. Amnesia zul je wellicht wel moeten toppen, maar laat eerst eens zien.

                Als je tekorten begint te zien (dus niet wachten tot de helft van het blad weg is), kun je gaan bijvoeden met
                1ml/L Alga-grow en 3ml/L phyt-amin, zoals je in het schema bij de groeiperiode ziet.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

                  Beste begripvolle vrienden,
                  Ik heb foto's gemaakt, maar ik zit al een hele tijd met een "roze" verkleuring op alle foto's in de kodak, ik krijg die voze kleur er niet uit, waarsch. instelling in kodak.
                  Hoop dat jullie toch iets kunnen zien. Het is in elk geval geen "purple haze"
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

                    Plaatje van wiet.nl. Kan je 1 "probleem" misschien al oplossen. Je planten zijn volgens mij groot genoeg om te zien of het mannen of vrouwen zijn.

                    Verder kweek ik ook in een tent of serre zoals jij het noemt, en ik maak me absoluut niet druk om de temperaturen die komen gaan.
                    Zolang de wortels niet bevriezen moet het goed komen. In de serre zal de temperatuur altijd hoger zijn dan buiten.

                    Haze gaat inderdaad de hoogte in, maar je kan er gerust een stuk uitknippen bovenaan zolang ze niet bloeien. Je kan je afgeknipte stuk gewoon in de groencontainer gooien en uiteindelijk toch nog heel veel oogsten zonder gevoel van verlies van je stukje top. Je moet alleen het afgeknipte stuk niet als verlies zien, maar de rest als kadootje.
                    Wat verduisteren betreft kan ik je niet helpen omdat ik het zelf gewoon niet doe en afwacht wat de natuur voor werk gaat leveren in september/oktober.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

                      Much better

                      Reageer erop los

                      Harstikke dank
                      Attached Files

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

                          Koop gewoon een groot zwart zeil en doe dat er overheen? Lijkt me niet zo heel moeilijk

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

                            pas ook op met een hoge luchtvochtigheid in dat hok
                            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek met problemen op komst ! Dringende hulp gevraagd

                              Heb ik gedaan, lawaai dat die plastiek maakt, en ik denk dat die silo meer dan 2m hoog is en telkens da zeil erover hangen en eraf, langs de ene kant staat een tuintafel waar ik op kan, aan de andere kant is het trekken en sleuren, is gewoon niet praktisch genoeg.
                              Als jij zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken voor het weer/klimaat in sep,okt, nov is het voor mij o.k. Dan laat ik die mannen gewoon op natuurwijze bloeien.

                              Volgend jaar zal het binnenkweek worden, das heel zeker, ik heb daar stilaan genoeg van.

                              Cheers

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Kotdeur staat zoveel mogelijk open, weet niet of dat iets aan de luchtvochtigheid doet.

                              Comment

                              Bezig...
                              X